Gå til innhold

Blir dette nok snacks i selskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal feire en rund dag i helgen, og har derfor invitert til selskap. Klokkeslettet er et slikt tidspunkt at det ikke er naturlig å spise middag da, så jeg tenker å bare by på snacks/drikke. Drikke er i boks, men blir dette nok som snacks slik jeg tenker det?

Vi blir til sammen 7 voksne og 1 barn. Har kjøpt inn 1 pakke chips, 1 pakke is, 1 nøttepose, 1 av disse større sjokoladeposene, og har tenkt å bake muffins + ha et fruktfat fremme. 

Burde jeg servere noe mer tror dere? Vil ikke være en vert som ikke har nok å by på.. 

Anonymkode: 62717...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis med dagen :)

Nei, det er ikke nok. 1 pakke is, mener du da en vanlig 2-liter? Det holder ikke til så mange, du må minst ha 2 bokser. Samme med chipsen, kjøp minst 2 poser. Ville også hatt 2 poser sjokolade. 

Om du skal ha rund dag ville jeg nok servert kake i tillegg. Jeg ville forventet det om jeg ble invitert i rund dag. Muffins er godt, men da må du ha mange av dem. 

Og du bør i tillegg nevne i invitasjonen at du inviterer på kake/snacks-besøk. Det er ikke sikkert det du regner som ikke-middagstid er hva andre legger regner som ikke-middagstid. Det er greit for gjestene om du presiserer at det ikke er middagsbesøk, så vet de at de må spise på forhånd. 

Anonymkode: c30d4...408

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer. ☺

Enig med over meg. Tredoble gjerne, om ikke mer. Bedre at det blir noe til overs enn at du har for lite. 

Lykke til, og kos deg. ☺

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville handlet inn én til boks med is og én til pose med potetgull. For sikkerhets skyld.

Anonymkode: 8777e...957

Skrevet

Godt jeg spurte om det her på forumet! :) Da får det bli å handle inn mer! 

Takk for gratulasjoner! :)

• Liker 1
Skrevet

Si i hvert fall fra til gjestene at de må spise middag før de kommer. 

Anonymkode: 9a7b3...85a

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si i hvert fall fra til gjestene at de må spise middag før de kommer. 

Anonymkode: 9a7b3...85a

Har sagt i fra til dem om det nå. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...