AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har krøller og grer derfor ikke håret mitt bortsett fra når jeg vasker det. Så lurer jeg på hva sliter minst på håret: gre ut flokene i tørt hår før jeg vasker det, da er det ganske tuggete og jeg må ta i litt, eller gre det når jeg er ferdig å vaske det og har fått tatt i balsam. da er håret mindre flokete og jeg må ta i mindre, men håret er vått og derfor 'tåler' mindre. Anonymkode: 1b861...940
skruf Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg grer alltid håret rett etter at jeg har vasket det, altså mens det er vått. Tror ikke det sliter så veldig på håret, jeg bruker alltid en olje i håret før jeg børster ut flokene, og jeg bruker ei tangle teezer-børste som er veldig skånsom for håret kontra vanlig hårbørste. For meg så tror jeg at det ville slitt mye mere på håret om jeg ikke hadde børstet det rett etter hårvask mens det er vått og heller ha ventet til det har tørket. Edit: Har veldig langt hår og krøller forresten, ville vært noe annet kanskje hadde jeg hatt kort hår. Ikke så mye å børste liksom. Endret 22. januar 2016 av skruf
Adara Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Vanligvis så er det mer skadelig for håret å børste det når det er vått, men disse tangle teezer børstene skryter på seg at de er like bra for vått hår som tørt hår. Kan godt stemme det.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 2 timer siden, Adara skrev: Vanligvis så er det mer skadelig for håret å børste det når det er vått, men disse tangle teezer børstene skryter på seg at de er like bra for vått hår som tørt hår. Kan godt stemme det. Har ikke prøvd tangle teezer, har en slik naturbust-børste, skulle visstnok være så skånsomt, men jeg vet ikke... Har bare hørt at hår skal være så sjørt når det er vått? ts Anonymkode: 1b861...940
Adara Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke prøvd tangle teezer, har en slik naturbust-børste, skulle visstnok være så skånsomt, men jeg vet ikke... Har bare hørt at hår skal være så sjørt når det er vått? ts Anonymkode: 1b861...940 Ja, det brekker mye lettere når det er vått :0(
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 11 timer siden, Adara skrev: Ja, det brekker mye lettere når det er vått :0( Så da bør jeg børste det tørt da? Selv om jeg har flere floker da og må ta mer i? Anonymkode: 1b861...940
Adara Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da bør jeg børste det tørt da? Selv om jeg har flere floker da og må ta mer i? Anonymkode: 1b861...940 Det er det de sier, men du kunne jo kjøpt en sånn tangle teezer børste da, hvis den er god for vått hår. Ellers sier de også at du bør børste håret før du dusjer, da skal det være enklere å gre det etterpå :/
Gjest marizz Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Det beste hadde kanskje være å kjøpe en sånn balsamspray og børste ut når det er tørt? Håret knekker lettere når det er vått, men samtidig er det jo ikke bra å hugge til i tørt hår heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå