AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 For omkring en måned siden lånte faren min "Apple USB SuperDrive" av meg fordi han absolutt skulle prøve den på et ikke-apple produkt på jobben. I dag når jeg skulle se en film på macen så ville ikke driveren fungere, ingen reaksjon i det hele tatt. Så nå at ledningen har fått seg en knekk helt innerst ved driveren. (Faren min var den siste som brukte den) Driveren koster 749 kr. Burde jeg be han om å erstatte den? Hater å be om penger og det var han som kjøpte den til meg i utgangspunktet. Anonymkode: c35d8...13c
ekkoet Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Bare for å rydde opp i en liten ting først. Engelsk drive = norsk disk/avspiller Hard drive= Harddisk Dvd drive = DVD-avspiller (der man legger inn DVD-platene når man skal bruke dem på PC). Engelsk driver = norsk driver En driver er ikke en fysisk ting, men en liten programbit på PC/mac som hjelper maskinen å snakke med tilkoblet utstyr. Her kalles det en CD- og DVD-brenner:https://www.expert.no/data-og-tilbehor/diverse-tilbehor/apple-usb-superdrive/p-205480/?gclid=CjwKEAiAw4e1BRDfi7vghaWU9jESJACzo9juw1lKDg1IcvZ1Wp69fEVIPdgDRC4puK08mr7mdkeTIRoCSxHw_wcB Så til spørsmålet: Om den er skadet og ikke kan repareres kommer det jo an på hvilket forhold du har til faren din. Jeg ville begynt med å legge det frem for ham, sagt det som det var, du har ikke fått den til å virke etter du fikk den igjen og at du tror det er pga. en knekk på ledningen. Enten så sier han "det skal vi fikse", eller så sier han "så synd". Sier han "så synd" må du egentlig kjenne på selv om dette er noe å presse ham på. Vi kjenner verken din far eller økonomien hans.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 22 minutter siden, ekkoet skrev: Bare for å rydde opp i en liten ting først. Engelsk drive = norsk disk/avspiller Hard drive= Harddisk Dvd drive = DVD-avspiller (der man legger inn DVD-platene når man skal bruke dem på PC). Engelsk driver = norsk driver En driver er ikke en fysisk ting, men en liten programbit på PC/mac som hjelper maskinen å snakke med tilkoblet utstyr. Her kalles det en CD- og DVD-brenner:https://www.expert.no/data-og-tilbehor/diverse-tilbehor/apple-usb-superdrive/p-205480/?gclid=CjwKEAiAw4e1BRDfi7vghaWU9jESJACzo9juw1lKDg1IcvZ1Wp69fEVIPdgDRC4puK08mr7mdkeTIRoCSxHw_wcB Så til spørsmålet: Om den er skadet og ikke kan repareres kommer det jo an på hvilket forhold du har til faren din. Jeg ville begynt med å legge det frem for ham, sagt det som det var, du har ikke fått den til å virke etter du fikk den igjen og at du tror det er pga. en knekk på ledningen. Enten så sier han "det skal vi fikse", eller så sier han "så synd". Sier han "så synd" må du egentlig kjenne på selv om dette er noe å presse ham på. Vi kjenner verken din far eller økonomien hans. Jeg har et godt forhold til faren min, men han får et så trist uttrykk i øynene når han har ødelagt noe eller gjort noe galt. Er så vondt å se. Han vil nok kjøpe en ny dersom jeg ber om det, men det er så trist. Tenk om han ikke ønsker å låne tingene mine lengre i frykt for å ødelegge dem? Økonomien er på topp forresten, og han kan få en del rabatt dersom han kjøper driveren i regi av firmaet hans. TS Anonymkode: c35d8...13c
ekkoet Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Hvor viktig er det for deg? (og om du kaller det "driveren" så kommer folk til å misforstå hva du mener. "Driven" (uttales draiven") eller norsk esktern-dvd-leser/brenner) Kan dere evt spleise?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå