AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Jeg må innrømme at det er en ting som går meg på nervene når det gjelder min datter, og bestemte meg for å spørre her kanskje i håp om råd. Hun er 8, jeg har henne annenhver uke. Det jeg blir gal av er at hun sier "mamma" en million ganger om dagen! Om vi sitter sammen og bygger lego bare jeg og henne. "Mamma, hvor skal denne", om hun kommer ut av rommet og skal spørre om noe "mamma, hvorfor.. blabla", det er "mamma" foran ALT hun sier! Ikke en eneste gang hun ikke sier mamma! "men, mamma?" "Mamma da" "mamma, mamma, mamma" Jeg vet hvordan kg er, håper jeg kan slippe å høre at jeg er en dårlig mor Nevnte dette til henne endag jeg bare begynte å le når hun sa mamma (for det ble bare så mye mamma i en setning og på kort tid), da måtte jeg spørre om hun merket det, og det gjorde hun ikke, så skulle prøve å tenke mer over det! Rett etterpå: "men mamma da, jeg sier da ikke mamma hele tiden mamma!" Da hørte hun det selv og ble flau Men ja, det hjalp ikke noe! Så ehm, er deres 8 åring sånn egentlig? :D Anonymkode: d1422...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Ja, hun var sånn!! Holdt også på å bli sprø I blant, haha! 😀 For hver ting hun skulle si, måtte hun begynne med "Mamma?", og så måtte jeg si "Ja?", og så kom hun med det han egentlig skulle si. Hvis jeg ikke Svarte, ble det Mamma? Mamma? Mamma? - helt til jeg svarer. Noen ganger sa jeg "Kan du ikke bare si det du skal si?" Hjalp selvsagt ikke ☺ Anonymkode: bde1d...85a 2
Engel Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har en på 5, en på 8 og en på 10 år som alle 3 sier mamma før alt de skal si. Og om de kommer litt ut av det midt i en setning så begynner de jammen på nytt igjen med Mamma.... For ikke å snakke om hvis de tror jeg ikke hører etter.... Blir småtullete ja! 10-åringen har blitt litt bedre nå da, så jeg øyner håp om at det skal roe seg. 1
Gjest Spiderman Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at det er en ting som går meg på nervene når det gjelder min datter, og bestemte meg for å spørre her kanskje i håp om råd. Hun er 8, jeg har henne annenhver uke. Det jeg blir gal av er at hun sier "mamma" en million ganger om dagen! Om vi sitter sammen og bygger lego bare jeg og henne. "Mamma, hvor skal denne", om hun kommer ut av rommet og skal spørre om noe "mamma, hvorfor.. blabla", det er "mamma" foran ALT hun sier! Ikke en eneste gang hun ikke sier mamma! "men, mamma?" "Mamma da" "mamma, mamma, mamma" Jeg vet hvordan kg er, håper jeg kan slippe å høre at jeg er en dårlig mor Nevnte dette til henne endag jeg bare begynte å le når hun sa mamma (for det ble bare så mye mamma i en setning og på kort tid), da måtte jeg spørre om hun merket det, og det gjorde hun ikke, så skulle prøve å tenke mer over det! Rett etterpå: "men mamma da, jeg sier da ikke mamma hele tiden mamma!" Da hørte hun det selv og ble flau Men ja, det hjalp ikke noe! Så ehm, er deres 8 åring sånn egentlig? :D Anonymkode: d1422...0bf Hahaha! Søtt. Du høres ikke ut som en dårlig mor.. Kanskje hun savner Mammaen sin når du ikke har henne og hun blir ekstra gira når hun først er med deg? Høres ut som du lever veldig godt med tanke på at dette er et problem for deg
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Mitt barn gjør også det, noen år eldre enn ditt. Men nå har jeg faktisk begynt å si fra noen ganger, at det er ikke nødvendig å adressere personen du skal snakke med når det bare er to stk i rommet. Slitsomt å høre på! Anonymkode: 25802...00b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Stebarnet på 7 gjør det samme til meg og faren, hele tiden. Om vi er alene i et rom, er det samme som du har det der. Egentlig ser jeg litt hvor det kommer dra, for min mann sier veldig ofte navnet til barnet også, så min tanke er at det kan komme av at barnet tror det skal være slik, og at det har blitt en vane. Kan være irriterende, men de vokser det av seg. Anonymkode: 799b7...dfe
Gjest miuen Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Haha, jeg måtte bare trekke litt på smilebåndet nå😁 Skjønner jo at det er litt too much med mamma, mamma, mamma hele tiden. Til sammenligning har min femåring en sånn greie for tiden som høres ut som følgende: Hun: "Mamma, vet du hvorfor jeg synes at maten smaker rart?" Jeg: "Neeei, fortell?" Hun: " Jo, fordi det er løk i den." Hun: "Mamma, vet du hvorfor jeg synes det er så gøy med snø?" Jeg: "Nei?" Hun:"Jo, fordi da kan jeg ake og gå på ski." Hun: "Mamma, vet du hvorfor jeg tok av meg sokkene nå?" Jeg:"Fordi du er varm på føttene?" Hun: " Nei, det skulle JEG si!" Skikkelig underholdende, det der 😛
MapleSirup Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Jada, kjenner meg igjen:) Jeg sier av og til at "du trenger ikke rope på meg hver gang du skal si noe.." Men det hjelper ikke. Så da er det som det er
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stebarnet på 7 gjør det samme til meg og faren, hele tiden. Om vi er alene i et rom, er det samme som du har det der. Egentlig ser jeg litt hvor det kommer dra, for min mann sier veldig ofte navnet til barnet også, så min tanke er at det kan komme av at barnet tror det skal være slik, og at det har blitt en vane. Kan være irriterende, men de vokser det av seg. Anonymkode: 799b7...dfe Mors og fars barn kaller fars nye partner "mamma"? Anonymkode: 95f57...bbf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har ikke barn, men er lærer, og har blitt kalt mamma av noen barn. Sånn "du mamma... Eh Ops, *navnet mitt*". Det er nok en vane:) De største gjør det ikke da, men har blitt kalt mamma av barn opp til alder 9-10. Anonymkode: 3c320...61a 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mors og fars barn kaller fars nye partner "mamma"? Anonymkode: 95f57...bbf Mest sannsynlig😜 Hun har helt sikkert et navn Anonymkode: c50fd...634 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Samme her. 6-åringen sier sikkert mamma 200 ganger iløpet av en dag. Anonymkode: 34101...c52
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Den Friday, January 22, 2016 at 13.03, AnonymBruker skrev: Mors og fars barn kaller fars nye partner "mamma"? Anonymkode: 95f57...bbf Tulling... Navnet selvsagt. Anonymkode: 799b7...dfe
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 Joda... For morroskyld telte jeg gjennom hvor mange ganger barnet har sagt mitt navn (stemor) , og i løpet av halvtimen som har gått nå gjennom et spill vi har spilt, ble det 23 ganger. For hver setning. Med kun ett unntak. Når hun ikke sier mitt navn først, kommer det på slutten av setningen/spørsmålet. "Hanne, hvorfor kan jeg ikke flytte den dit?" "Se så fort jeg kom meg hit da Hanne!" Dette Hanne, det var gøy" Trekker på smilebåndet og må takke ts som har gjort meg oppmerksom på dette.... 😂 Anonymkode: 799b7...dfe 1
absinthia Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Skjønner hvordan du har det. Min midterste sønn er helt lik. Da han var 7-8 år, telte jeg en gang , hvor mange ganger han sa mamma, på fem minutter og jeg kom frem til 22 ganger. Han har blitt litt bedre, men jeg blir fortsatt halvgal innimellom. Vi kan være helt alene i et rom, så sier han: Mamma? ..og så venter han at jeg skal si " Ja" før han sier resten av setningen. Dette skjer på omtrent annenhver setning han sier. 😅 Jeg har uten stort hell forsøkt å lære ham at han bare kan si det han skal si, uten at han sier mamma først når vi er alene i rommet, for jeg skjønner jo at det er meg det er rettet til om han sier noe. Blir ganske sliten av å måtte gi en bekreftelse på at jeg hører at han snakker til meg, hele tiden, før han sier resten, mange ganger i løpet av kort tid.
tingeling Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Har vært på tur med syvåringen min i dag. På slutten av dagen måtte jeg ra meg sammen for ikke å legge ned forbud mot ordet "mamma" 😆
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Hahaha unger kan være så utrolig søte og morsomme
LatersBaby Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 Hehe, denne tråden traff spikeren på hodet. Datteren min på 7 år sier sikkert "mamma" 500 ganger om dagen. Som sagt ovenfor, om hun faller litt ut av en setning begynner hun på nytt igjen med "mammaaa?", nesten som det er tvangstanker og bare MÅ si mamma før hver eneste bidige setning! (og hun har mye å si ila en dag!) Hehehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå