Gå til innhold

Må månedslinser ha ny linsevæske hver dag?

lady90

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av optikeren om å bytte ut linsevæsken hver kveld, men hva med de dagene jeg ikke bruker linser? Jeg er i prøvefasen og bruker de ikke så mange timer av gangen enda. Hvis jeg f.eks. tar de med på jobben og bruker de noen timer der, må jeg har med flaska med linsevæske og bytte når jeg legger de tilbake, eller holder det at jeg skifter linsevæske samme kveld?

Har forresten funnet noen en linse som sitter veldig bra på det ene øyet, men ikke det andre, men de kommer kun i 1 krumming; 8.7. Hvordan kan jeg finne en annen linse til det høyre øyet som er mest mulig lik den andre, men med en annen krumming? Dette er toriske månedslinser fra Biofinity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør byttes hver gang du legger i linsene,mslik at linsevæsken virker optimalt.mellers kan du risikere infeksjon på øyet, og det kan gi skader og gjøre veldig vondt, det er jo ikke akkurat mye linsevæske som behøves i en sånn liten boks. 

Anonymkode: 0e576...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha i ny væske hver gang du tar dem av deg og legger dem i etuiet. Når du fingrer rundt nedi for å fiske dem opp besudler du væsken som er der fra før, og du bør kaste væsken og skylle etuiet med ren væske. Så tar du ny væske når du tar dem av deg igjen og legger dem oppi. 

Angående siste spørsmålet, er dette noe optikeren din må svare deg på. Det er optikeren som skal finne en linse som passer til ditt øyet. Han kan også fortelle deg hvilke merker de fører, og hva han anbefaler utifra ditt øye og din øyehelse. 

Anonymkode: 94d5e...08c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha i ny væske hver gang du tar dem av deg og legger dem i etuiet. Når du fingrer rundt nedi for å fiske dem opp besudler du væsken som er der fra før, og du bør kaste væsken og skylle etuiet med ren væske. Så tar du ny væske når du tar dem av deg igjen og legger dem oppi. 

Angående siste spørsmålet, er dette noe optikeren din må svare deg på. Det er optikeren som skal finne en linse som passer til ditt øyet. Han kan også fortelle deg hvilke merker de fører, og hva han anbefaler utifra ditt øye og din øyehelse. 

Anonymkode: 94d5e...08c

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny væske hver gang du tar av deg linsene (du tømmer jo ut linsevæsken etter å ha tatt på deg linsene, og må følgelig fylle i ny). Pleier også å skylle linsebeholderen etter å ha tømt den (skylle med linsevæske, ikke vann). Om du har noen dager du ikke bruker linsene går det helt fint å la linsene bli liggende i samme linsevæske uten å bytte den ut, du åpner jo ikke og putter hendene oppi feks. Men etter et visst antall dager bør du uansett bytte linsevæske selv om du ikke bruker linsene, jeg tror dette står på pakningen på linsevæsken? Tror det er et sted mellom 3-5 dager. Hvis jeg feks. er syk noen dager bruker jeg bare briller (man er ofte hoven rundt øynene ved sykdom, og da kan det være greit å la linsene ligge). Jeg bytter ikke linsevæsken bare for noen dager om jeg ikke bruker linsene. 

Siste spm. kan jeg ikke svare på, ta det opp med optikeren! 

Anonymkode: 0613a...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...