Gå til innhold

Er det kun førerhunder som har adgang (blandt hunder) i matbutikker og i kjøpesentre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så rent sjelden ser jeg unge og eldre damer med små nusselige hunder i veska eller i lomma, vandre rundt på matbutikker.

Er dette tillatt?

Hvis ikke: Hvorfor gjør de slikt?

Anonymkode: a5930...3b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi mange eldre damer vet de kan kåslippe unna med det,mfordi de er eldre. En del stjeler også, av samme grunn. Men nå plager det ikke meg at hunden er med inn, så lenge den ikke bjeffer og ikke er birti maten. Verre å binde den ute i 20 minus.

Anonymkode: 17181...027

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rent sjelden ser jeg unge og eldre damer med små nusselige hunder i veska eller i lomma, vandre rundt på matbutikker.

Er dette tillatt?

Hvis ikke: Hvorfor gjør de slikt?

Anonymkode: a5930...3b9

Fordi folk gir f og tenker mest på seg selv. 

Anonymkode: 470bc...66c

• Liker 2
Skrevet

De gjør det fordi de er idioter. Det er kun servicehunder, altså hunder som har som jobb å hjelpe folk med ulike handikap, som er lov å ta med seg inn i butikken. At folk med små hunder drasser dem med seg er fordi de er hensynsløse duster som mener at de er hevet over reglene. 

Fra mattilsynet sine sider: 

Sitat

Publikum, kunder, bekjente eller andre uvedkommende har ikkke adgang i lokaler der det foregår produksjon, håndtering og pakking av næringsmidler. Hunder, katter eller andre dyr kan heller ikke tas med inn i områder der mat produseres eller omsettes.

Et unntak gjelder for nyttehunder / førerhunder som kan medbringes i de områdene av næringsmiddelforetak hvor kunder ordinært har adgang.

Om du ser en dust med liksombikkje på armen, si ifra til betjeningen, og minn dem på at de kan få mattilsynet på nakken om de ikke ber vedkommende pelle seg ut. 

Anonymkode: df509...3ec

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på matbutikk og sentre (siden du nevner sentre også). For eksempel er det lov med hund på både Oslo City og Alna senter i Oslo, men et selvsagt unntak er spisesteder og matbutikken. Av hygienegrunner. 

De som drar med seg småhundene sine i matbutikken bryter loven og oppfører seg hensynsløst. Kanskje jeg skal bære min 28 kilos eurasier inn til frukten og bare forlange likhet for lovbruddet fordi jeg "bare måtte innom for å ha en liten ting?" :P 

Om man skal handle mat kan man la vofsen bli hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...