Gå til innhold

Dugnad mot seksualisering i tråder som IKKE er i forumet seksualitet

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella
Skrevet (endret)

Kjære forumbrukere.

Kan vi alle ta en dugnad mot seksualisering i tråder som ikke ligger i forum seksualitet? 

Jeg har observert i tråder at dette forekommer, og jeg finner det ubehaglig. Dette gjelder særlig mot kvinner, men også menn her på forumet. Ønsker vi ikke et forum hvor det er mulig å stille et spørsmål, uten at det skal tolkes i en seksuell retning? Det kan bli avfeid som tull og morsomheter når det kommenteres, men jeg synes man skal trå varsomt; det er mange unge her inne, og jeg ønsker vi skal fremstå som gode rollemodeller og behandle mennesker med respekt.

Om man kjenner en bruker godt, og har en gjensidig tillit, så kan det være greit (men det blir nok uansett rapportert og moderert).

Takk.

Endret av Citronella
Videoannonse
Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Det forbauser meg litt at det ikke denne tråden fikk noen tilsvar.

Skrevet
46 minutter siden, Citronella skrev:

Kjære forumbrukere.

Kan vi alle ta en dugnad mot seksualisering i tråder som ikke ligger i forum seksualitet? 

Jeg har observert i tråder at dette forekommer, og jeg finner det ubehaglig. Dette gjelder særlig mot kvinner, men også menn her på forumet. Ønsker vi ikke et forum hvor det er mulig å stille et spørsmål, uten at det skal tolkes i en seksuell retning? Det kan bli avfeid som tull og morsomheter når det kommenteres, men jeg synes man skal trå varsomt; det er mange unge her inne, og jeg ønsker vi skal fremstå som gode rollemodeller og behandle mennesker med respekt.

Om man kjenner en bruker godt, og har en gjensidig tillit, så kan det være greit (men det blir nok uansett rapportert og moderert).

Takk.

Hei

Dette er et flott tiltak!

Skal vi rapportere  tråder og innlegg som er seksualiserte?

Anonymkode: 61d3c...8cc

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Dette er et flott tiltak!

Skal vi rapportere  tråder og innlegg som er seksualiserte?

Anonymkode: 61d3c...8cc

Gjerne rapportere. Men i første hånd så ønsker jeg at de som føler seg truffet av innlegget går i seg selv, og tenker over hva de poster. Jeg er så forbannet lei av tråder som blir ødelagt av seksualiserte poster.

Gjest Citronella
Skrevet

Og jeg ønsker også en debatt omkring dette. 

Skrevet

Kan du gi eksempler på "seksualisering"?

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet

"Haha ro ned fitta di du a, ingen som ber deg være så hårsår. Gå tilbake til kjøkkenet og hold deg der om du ikke takler noen kommentarer på kvinneguiden. Du trenger å få pult LOL."

Var det slike kommentarer du mente? Jeg skjønte ikke helt hva du mente, så jeg antok du mente noe sånt?

Hvis ja, så er jeg enig i at vi trenger en dugnad mot slike innlegg og kommentarer.

Gjest Citronella
Skrevet
7 timer siden, PetterPanne skrev:

"Haha ro ned fitta di du a, ingen som ber deg være så hårsår. Gå tilbake til kjøkkenet og hold deg der om du ikke takler noen kommentarer på kvinneguiden. Du trenger å få pult LOL."

Var det slike kommentarer du mente? Jeg skjønte ikke helt hva du mente, så jeg antok du mente noe sånt?

Hvis ja, så er jeg enig i at vi trenger en dugnad mot slike innlegg og kommentarer.

Ja, omtrent slike kommentarer. Eller når noen spør i en tråd på forumet for klær og mote om en bikini som dekker godt og så får til svar noe slikt som: "Bikinier skal være små, slik at vi menn skal kunne nyte dere". 

Skrevet

Har du flere eksempler?

Anonymkode: 3722a...b66

Skrevet

Har ikke sett så mye av det må jeg innrømme, men moderatorene sletter kanskje slikt ganske fort.

Anonymkode: da79c...b6f

Gjest Citronella
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett så mye av det må jeg innrømme, men moderatorene sletter kanskje slikt ganske fort.

Anonymkode: da79c...b6f

Akkurat, de blir rapportert og slettet raskt. Og det er bra! Det jeg ville var å sette fokus på hva vi formidler, og at det ikke er greit å seksualisere hverken kvinner eller menn her på forumet. En spøk kan man ta, man da bør man kjenne brukeren og ha et gjensidig tillitsforhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...