Gå til innhold

vaske skinnfell (ull) I maskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal selge skinnfellen vår.  Tenker den bør vaskes først . Kan den vaskes i maskin? Med ullmiddel?

Anonymkode: 70e94...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ble ødelagt etter vask på ullpeogram i maskin, så jeg ville ikke anbefalt det. Du kan jo få den renset?!

Anonymkode: c3a72...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket alle mine skinnfeller i vaskemaskin, ved ullprogram, og de har aldri blitt ødelagt. Børster dem med en sånn ullkarde etterpå, og da er de som nye😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker både korthåret og langhåret i maskin. På ullprogram 40 gr med Milo(evt ullshampo).

Strekker de litt underveis i tørkingen. Børster med hunde/kattebørste(eller lignende) når de er tørre.

Mine skinn er brukt til 3 barn og er like fine fortsatt, til tross for mange vask.

Anonymkode: 94f91...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vasker både korthåret og langhåret i maskin. På ullprogram 40 gr med Milo(evt ullshampo).

Strekker de litt underveis i tørkingen. Børster med hunde/kattebørste(eller lignende) når de er tørre.

Mine skinn er brukt til 3 barn og er like fine fortsatt, til tross for mange vask.

Ull bør ikke vaskes på høyere temperatur enn 30 grader. Ull tover ved 40 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chiubi skrev:

Ull bør ikke vaskes på høyere temperatur enn 30 grader. Ull tover ved 40 grader. 

Her vaskes all ull på 40 gr, har til gode at noe har blitt tovet. Og med tre småbarn blir det vasket noe ull i løpet av vinterhalvåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her vaskes all ull på 40 gr, har til gode at noe har blitt tovet. Og med tre småbarn blir det vasket noe ull i løpet av vinterhalvåret

Babyull og superwashbehandlet ull tåler 40 grader. Skinnfeller er ikke superwashbehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...