AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Del Skrevet 21. januar 2016 Vi skal selge skinnfellen vår. Tenker den bør vaskes først . Kan den vaskes i maskin? Med ullmiddel? Anonymkode: 70e94...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 21. januar 2016 #2 Del Skrevet 21. januar 2016 http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article825392.ece Hvis det er en langhåret fell, anbefaler jeg ikke å vaske den i maskin. Da ville jeg heller ristet fellen godt i nysnø, med pelsen ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Del Skrevet 21. januar 2016 Min ble ødelagt etter vask på ullpeogram i maskin, så jeg ville ikke anbefalt det. Du kan jo få den renset?! Anonymkode: c3a72...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miuen Skrevet 21. januar 2016 #4 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg har vasket alle mine skinnfeller i vaskemaskin, ved ullprogram, og de har aldri blitt ødelagt. Børster dem med en sånn ullkarde etterpå, og da er de som nye😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Del Skrevet 22. januar 2016 Vasker både korthåret og langhåret i maskin. På ullprogram 40 gr med Milo(evt ullshampo). Strekker de litt underveis i tørkingen. Børster med hunde/kattebørste(eller lignende) når de er tørre. Mine skinn er brukt til 3 barn og er like fine fortsatt, til tross for mange vask. Anonymkode: 94f91...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 22. januar 2016 #6 Del Skrevet 22. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasker både korthåret og langhåret i maskin. På ullprogram 40 gr med Milo(evt ullshampo). Strekker de litt underveis i tørkingen. Børster med hunde/kattebørste(eller lignende) når de er tørre. Mine skinn er brukt til 3 barn og er like fine fortsatt, til tross for mange vask. Anonymkode: 94f91...734 Ull bør ikke vaskes på høyere temperatur enn 30 grader. Ull tover ved 40 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynne 89 Skrevet 22. januar 2016 #7 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg har vasket fellen min i maskin maaaange ganger (den er langhåret). Den er like fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #8 Del Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, Chiubi skrev: Ull bør ikke vaskes på høyere temperatur enn 30 grader. Ull tover ved 40 grader. Her vaskes all ull på 40 gr, har til gode at noe har blitt tovet. Og med tre småbarn blir det vasket noe ull i løpet av vinterhalvåret Anonymkode: 94f91...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 22. januar 2016 #9 Del Skrevet 22. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her vaskes all ull på 40 gr, har til gode at noe har blitt tovet. Og med tre småbarn blir det vasket noe ull i løpet av vinterhalvåret Anonymkode: 94f91...734 Babyull og superwashbehandlet ull tåler 40 grader. Skinnfeller er ikke superwashbehandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 22. januar 2016 #10 Del Skrevet 22. januar 2016 https://skinnfell.wordpress.com/stell-og-renhold-av-skinn/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå