Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner dere at hun har grunn til å være DRIT-sur?? :

Jeg er hjemme på en kort høst-"ferie" fra studiene. Lørdag møtte jeg ei venninne av meg på en kafe. Vi snakker om at vi burde hatt en god gammeldags jentekveld nå som de fleste av oss er hjemme samtidig. Jeg kom med ideen vel å merke. Hun sier at for henne passer det bare på tirsdag, torsdag og fredag. Hun bor ca. 1 time unna. Greit, sier jeg, jeg skal høre med de andre på mandag.

Idag møtte jeg noen av de andre. La fram dette forslaget for de, men pga av store prøver dagene etter, kunne de ikke på tirsdag eller torsdag. Dessuten var det vanskelig å få det til på fredag og. For meg passa det heller ikke på fredag. Jeg sa at hun jeg møtte på kafe ikke kunne da, men vi bestemte oss alikevel for å ha sammenkomsten på onsdag, iogmed at hvis vi hadde hatt det på tirsdag og torsdag hadde ingen kunne kommet. (Unntatt hun ene og jeg...).

Jeg sender melding til hun, og får igjen den KJEFTE-meldinga!!! ALT er min feil, og nå er hun dritsur!!!

"Fy ****, takk for ingenting" , stod det bla.

WELL? hva synes dere?? Jeg synes ikke hun har grunn til å reagere så kraftig. Hva synes dere? Sist gang var det ei anna det ikke passa for, men det ble ikke stor ståhei fordi?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også ringte jeg ikveld da, for å prøve å forklare situasjonen. Men da var hun og dritsur! "Og det var jo jeg som hadde planlagt alt da!"sier hun. Kiss my ass!

Det er så mye att og fram med den dama at jeg skjønner ingenting. Den ene dagen er hun bestevennen din, og den andre dagen er hun uvennen din. Utrolig slitsomt. Dessuten hater jeg at folk er sur på meg.

Så jeg avslutta samtalen med: Jeg håper at du har det bra, for jeg bryr meg faktisk om deg, og skulle ønske du kunne vært med. Glad i deg!

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sånn på vei om jentene hadde planlagt en kveld, og jeg ikke kunne komme.

Skrevet

Hun høres ut som en tidligere venninne av meg,... En sånn person som skal ha ting på sin måte, og alle andre skal føye seg etter henne,...

Jeg synes ikke hun har grunn til å være dritsur,...

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg e litt imponert eg, over at du klarte å avslutte samtalen på ein slik fin måte. Ho hadde nok ein fæl dag, og når du avslutta slik så blei det nok nesten verre, fordi ho visste innerst inne at ho var usakleg. Dersom ho ikkje roar seg så er ikkje det din feil i alle fall!!

Men ikkje ver skikkeleg jente og snakk med dei andre om kor tåpeleg ho er, for då blir alt feil framover... Lykke til!! Og ha ein hyggeleg jentekveld de :)

Skrevet

Syns hun takla skuffelsen sin meget dårlig! Kan skjønne at hun syns det var leit at hun ikke hadde muligheten til å bli med denne gangen, men å bli sur for det og bli sinna på deg - det er jo helt absurd! :o

Det oasser jo sjelden for alle samtidig når man er en gjeng som skal treffes.

Utrolig fin måte å slutte samtalen på av deg - da har du jo hevet deg over dette tullet hennes.

Kos dere på venninnekveld!

K

Skrevet

Enig..synes du hevet deg over hennes urimelighet temmelig bra jeg! Vet at jeg ikke hadde klart å være så storsinnet!! :ler:

Skrevet

Hadde en sånn venninne jeg også. Når jeg til slutt sa fra om hennes urimeligheter fikk jeg huden full med det ene og det andre. Litt sannhet var det kanskje i det hun sa, men når det er sterkt farget av hennes humør tar jeg det ikke mye på alvor. Hun har nå et halvt år senere prøvd å få meg og en tredje venninne med på byn - men vi har utsatt det i 4 mnd nå, fordi vi ikke vet om vi orker hele styret om igjen.

Skrevet

Kan skjønne at hun ble skuffa over det, men reaksjonen hennes var lite annet enn tvers igjennom barnslig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke for å forsvare din sure venninne, men i min barndomsvenneflokk har avtaler og høyt- og lavtflvende planer en lei tendens i å renne bort i sanden fordi noen (gjerne et par gjengangere) sjelden tenker over om man feks a) har planer fra før eller B) avtaler noe annet og glemmer avtalen mellom oss. Selv om det gjerne er denne/disse venninnen(e) som er flinkest til å ta initiativ, er jeg blitt såpass lei av å sette av kvelder og dager til ingen nytte, at jeg har begynt å takke ja til andre ting som måtte skje samme kveld (og dermed er også JEG en av avtalebryterne).

Men altså. Hvis dette er noe som har skjedd ofte gjennom tidene, kan jeg skjønne skuffelsen hennes. Samtidig er det umodent å bli så sint, skulle absolutt være unødvendig.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg skjønner at hun ble skuffet, jeg....i og med at dere hadde snakket om det, og hun hadde tydelig sagt hvilke dager hun kunne. Hadde det vært meg da hadde jeg gjort alt jeg kunne for å få til en løsning der alle kunne.....man får til det man har lyst til pleier jeg si....

Skrevet

Det vil alltid være noen det ikke passer for. Her holder vi på å finne en dag der flest kan være med på julebord. En kan ikke pga jobb, så hvem skal en ta hensyn til?

Gjest Madam Felle
Skrevet

hva er det som gjør at de andre kan velge dager, men hun får ikke? hvorfor er det lov for de andre å si at det ikke passer, men ikke for hun?

Ja, jeg ahdde blitt skuffet og forbanna selv, for dere to var de som faktisk planla det først. Så går du bak ryggen på henne, og planlegger en dag der hun ikke kan. Hadde ikke du selv blitt skuffet, og forbanna?

Eller syns du det er ok å behandle en venninne på den måten selv? For det du egentlig har sagt til henne, er at det er ikke så viktig for meg at du er med, for de andre er viktigere. Det er jo faktisk det du sier indirekte.

En annen sak, og det er at du skal være glad for at hun er så ærlig som hun er, for det er ikke mange som er det. De fleste går bak ryggen på deg, og forbannaer deg, om du ahr gjort noe gale. Men hun er tøff nok, til å fortelle det selv til deg, at hun faktisk er skuffet og forbanna.

Så sett pris på at du har en venninne, du vet hvor du har. Selv om hun kanskje overreagerer litt, men du vet nå hvor du ahr henne. :wink:

Skrevet

Jeg syns nok reaksjonen hennes var "over the top", men skjønner godt at hun ble forbanna når hun hadde sagt klart fra hvilke dager hun kunne og det ikke ble NOEN av de dagene....

Hadde hørt med henne om det var mulig for henne å endre på noe så dere alle kunne treffes en dag - det var jo hele poenget med dette.

Nei, hadde jeg tatt initiativet til en kveld med jentene og de hadde avtalt å gjøre det den ene kvelden jeg ikke kunne - vel ja.. jeg hadde blitt arg!

Skrevet

Jeg har oppfatta det hele litt anderledes enn deg, MF - det var jo i utgangspunktet denne venninna som sa hvilke dager som passet for henne - men så passet det ikke for resten av gjengen på noen av disse dagene.

Hvorfor skal trådstarter la være å treffe venninnegjengen når hun er hjemme på et kort besøk bare fordi at det ikke passer for denne ene venninna den dagen alle de andre kan?

Jo, jeg skjønner at hun er skuffa, men jeg oppfatter det ikke som om noen har gått bak ryggen på henne og ikke vil ha henne med.

K

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi snakker om at vi burde hatt en god gammeldags jentekveld nå som de fleste av oss er hjemme samtidig. Jeg kom med ideen vel å merke. Hun sier at for henne passer det bare på tirsdag, torsdag og fredag. Hun bor ca. 1 time unna. Greit, sier jeg, jeg skal høre med de andre på mandag.  

Ut i fra dette, svarte jeg kverula, for det var de to som diskuterte det først. Og da blir ikke hennes dager tatt hensyn til, og dermed konkluderer jeg det med, at det er viktigere å treffe de andre. :wink:

Skrevet

Hadde det ikke blitt på onsdag, hadde det ikke blitt i det hele tatt. Vi er 7 stk. tilsammen, og 4 av de skulle ha prøver og jobb dagen etter/samme kveld. Men hva skal jeg gjøre?

Jeg skjønner godt at hun blir skuffa, jeg hadde blitt skuffa selv, men jeg hadde skjønt det - i og med at det passa bare på onsdag for flertallet?

Det er en ganske vanskelig sak ja, for hun som ble sur er ikke lett å få blid igjen... Og dette glemmer hun nok ikke så lett.

Hva skal jeg gjøre da? Skal jeg ringe til gjengen og si at det blir torsdag alikevel?

Skrevet

Dette sier jeg ikke for å være slem eller usaklig - men jeg lurer virkelig. Hvordan orker dere å ha slike "venninner"?

Jeg hadde gjort som du først gjorde - avtalt å treffes når alle hadde anledning. Det er jo opplagt. :)

Skrevet

Jeg syns dere skal ha vennetreffet den dagen det passer for flest, enkelt og greit!

Og om du føler at du bør gjøre noe mer med dette, så syns jeg du kan sjekke opp en ekstra gang om det går an å flytte treffet til torsdag - hvis ikke, så ikke tenk mer på dette.

Det får da være grenser - kan jo ikke droppe å treffes bare fordi det ikke passer for henne! :klø:

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...