Åselin Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Hei, alle prøvere! Jeg ser ikke at det finnes en slik tråd enda, så da oppretter jeg like gjerne en, for oss som prøver på et knøtt i 2016. Jeg kjenner at jeg er så utålmodig! Nå er vi i PP7, og det har enda ikke klaffet... Så krysser fingrene nå! De siste dagene har jeg fått vite fra tre venninner/familiemedlemmer på tre ulike hold, at de skal ha barn til sommeren, så nå synes jeg det er min tur snart. Hvordan ligger dere andre an i løypa?
Gjest Valmuen Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Slenger meg med her. Er i PP18, så trenger vel ikke å si jeg har blitt en smule utålmodig. Vi tenkte egentlig å ta en pause 2-3 mnd. pga studier, men fant ut vi ikke vil miste noen flere muligheter, så nå prøver vi for harde livet istedenfor Er første PP uten at jeg har kjøpt inn g-tester, så kommer bare til å vente på mensen denne gangen. Har vært altfor testegal tidligere, så dette blir jo spennende! Har EL på mandag, så er jo en stund til IKM da
lakrisbåten Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 33 minutter siden, Valmuen skrev: Slenger meg med her. Er i PP18, så trenger vel ikke å si jeg har blitt en smule utålmodig. Vi tenkte egentlig å ta en pause 2-3 mnd. pga studier, men fant ut vi ikke vil miste noen flere muligheter, så nå prøver vi for harde livet istedenfor Er første PP uten at jeg har kjøpt inn g-tester, så kommer bare til å vente på mensen denne gangen. Har vært altfor testegal tidligere, så dette blir jo spennende! Har EL på mandag, så er jo en stund til IKM da Hehe, kan ta til overhånd denne testingen, kjenner jeg må holde meg i skinnet selv. Det er jo så brutalt med de kritthvite testene at det er kanskje like greit å vente på mensen. Lykke til!
Cmilla Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Vi skal inn til første samtale om ca 2 uker:) fått to tlf av to veldig gode venniner denne uka om at de er gravide, så nå er jeg enda mer utålmodig håper så innmari at det funker på første ivf forsøk! Ventingen tar knekken på meg her.. Uansett så håper jeg 2016 blir året jeg å blir gravid! Lykke til dere
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Jeg er i PP 13 .. Ønsker dere masse lykke til:) håper vi alle blir gravide i 2016. Skal på utredning om 2 uker. Har noen av dere sjekket stoffskiftet deres? Leser om flere som har opplevt å ha lavt stoffskifte å sliter med å bli gravid. Så med en gang de får medisin mot det så blir de gravide. Jeg skal sjekke det neste uke. Er bare en enkel blodprøve. Har en venninne som akkurat ble gravid. Hun hadde akoratt sluttet på prevensjon og det klaffet med en gang. Så nå maser de og maser om at vi må henge oss på. Lite vet de at vi har slitt i over 1 år. Ventingen tar knekken på meg og. Skulle så gjerne vert gravid i går. Har sluttet med testingen jeg og. Har vert helt testoman og da blir jeg bare mer skuffet. Anonymkode: 805a7...c3e
Cmilla Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i PP 13 .. Ønsker dere masse lykke til:) håper vi alle blir gravide i 2016. Skal på utredning om 2 uker. Har noen av dere sjekket stoffskiftet deres? Leser om flere som har opplevt å ha lavt stoffskifte å sliter med å bli gravid. Så med en gang de får medisin mot det så blir de gravide. Jeg skal sjekke det neste uke. Er bare en enkel blodprøve. Har en venninne som akkurat ble gravid. Hun hadde akoratt sluttet på prevensjon og det klaffet med en gang. Så nå maser de og maser om at vi må henge oss på. Lite vet de at vi har slitt i over 1 år. Ventingen tar knekken på meg og. Skulle så gjerne vert gravid i går. Har sluttet med testingen jeg og. Har vert helt testoman og da blir jeg bare mer skuffet. Anonymkode: 805a7...c3e Ventingen er helt grusom:( jeg har å sluttet å teste, gitt opp det der. Får håpe 2016 blir året ja spennende å se hva som skjer videre her skal dere inn for ivf?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Nei skal bare begynne å utrede oss å se om vi finner noe gale Anonymkode: 805a7...c3e
Cmilla Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei skal bare begynne å utrede oss å se om vi finner noe gale Anonymkode: 805a7...c3e Lykke til:) håper de finner ut av det så dere vet hvorfor det ikke har skjedd noe ennå
matara Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Jeg fyller 21 år i år og samboeren min fyller 37. Frustrerende nok at han er en smule eldre enn meg og han blir en eldre pappa, men når jeg er så klar i kropp og sjel så nå synes jeg virkelig det kan klaffe snart. Har ingenting å klage på egentlig da jeg bare er i PP3, men tror dere skjønner hva jeg mener Hadde EL den 20. jan., men har vært kraftig forkjølet siden starten av uken så lurer på om det har noe å si for om det er mindre sjangs for at det klaffer? Sier til meg selv at jeg skal slutte å overanalysere, men klarer ikke la være💔 Lest om flere som ikke har fått klaff før de lå med høy feber og innfluensa så er lov å håpe 🙏
Gjest Valmuen Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i PP 13 .. Ønsker dere masse lykke til:) håper vi alle blir gravide i 2016. Skal på utredning om 2 uker. Har noen av dere sjekket stoffskiftet deres? Leser om flere som har opplevt å ha lavt stoffskifte å sliter med å bli gravid. Så med en gang de får medisin mot det så blir de gravide. Jeg skal sjekke det neste uke. Er bare en enkel blodprøve. Har en venninne som akkurat ble gravid. Hun hadde akoratt sluttet på prevensjon og det klaffet med en gang. Så nå maser de og maser om at vi må henge oss på. Lite vet de at vi har slitt i over 1 år. Ventingen tar knekken på meg og. Skulle så gjerne vert gravid i går. Har sluttet med testingen jeg og. Har vert helt testoman og da blir jeg bare mer skuffet. Anonymkode: 805a7...c3e Har ikke sjekket stoffskiftet, men har sjekket andre ting da vi hadde utredning for habituell abort nå i høst. Alt var fint, men jeg har visst Leiden mutasjon, så skal gå på blodfortynnende når jeg blir gravid. Så må jo teste med en gang om jeg tror jeg er gravid, men har jeg billigtester i hus forsvinner de fort Skjønner godt du er lei av å vente, har selv prøvd i 2,5 år, og har egentlig blitt litt likegyldig til hele greia akkurat nå... Lykke til med utredninga!
Åselin Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2016 Den 21. januar 2016 at 21.05, Valmuen skrev: Slenger meg med her. Er i PP18, så trenger vel ikke å si jeg har blitt en smule utålmodig. Vi tenkte egentlig å ta en pause 2-3 mnd. pga studier, men fant ut vi ikke vil miste noen flere muligheter, så nå prøver vi for harde livet istedenfor Er første PP uten at jeg har kjøpt inn g-tester, så kommer bare til å vente på mensen denne gangen. Har vært altfor testegal tidligere, så dette blir jo spennende! Har EL på mandag, så er jo en stund til IKM da Oi, pp18, da har vel ikke jeg noe å klage over. tror det er lurt å ikke miste muligheter ja, håper det klaffer for dere snart! Har dere vært til utredning? Jeg har også som mål å vente på mensen, har masse billigtester liggende, men har faktisk ikke brukt de siden pp3 tror jeg. Lettere (og billigere!) å vente på TR. Så får vi håpe det ikke skjer selvsagt, og at prøvene må fram. krysser fingrene!
Åselin Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2016 Den 21. januar 2016 at 21.55, Cmilla skrev: Vi skal inn til første samtale om ca 2 uker:) fått to tlf av to veldig gode venniner denne uka om at de er gravide, så nå er jeg enda mer utålmodig håper så innmari at det funker på første ivf forsøk! Ventingen tar knekken på meg her.. Uansett så håper jeg 2016 blir året jeg å blir gravid! Lykke til dere Lykke til med ivf! Før håpe du kan oppleve det samtidig som venninnene dine. hvor lang tid tar det fra første samtale til man kan sette igang med ivf, vet du det? Krysser uansett fingrene for dere!
Åselin Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2016 Den 22. januar 2016 at 12.22, matara skrev: Jeg fyller 21 år i år og samboeren min fyller 37. Frustrerende nok at han er en smule eldre enn meg og han blir en eldre pappa, men når jeg er så klar i kropp og sjel så nå synes jeg virkelig det kan klaffe snart. Har ingenting å klage på egentlig da jeg bare er i PP3, men tror dere skjønner hva jeg mener Hadde EL den 20. jan., men har vært kraftig forkjølet siden starten av uken så lurer på om det har noe å si for om det er mindre sjangs for at det klaffer? Sier til meg selv at jeg skal slutte å overanalysere, men klarer ikke la være💔 Lest om flere som ikke har fått klaff før de lå med høy feber og innfluensa så er lov å håpe 🙏 Ja, skjønner hva du mener. var mer slitsomt i de første pp synes jeg faktisk, nå prøver jeg bare å ikke tenke så mye på det. I begynnelsen overanalyserte jeg alt hele tiden. men håper det klaffer snart, hvis ikke blir det nok litt tyngre. Tror ikke forkjølelse har så mye å si egentlig! Jeg tror også jeg hadde EL rundt den 20.jan, så dette blir spennende! Krysser fingrene for oss begge.
Cmilla Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 3 minutter siden, Åselin skrev: Lykke til med ivf! Før håpe du kan oppleve det samtidig som venninnene dine. hvor lang tid tar det fra første samtale til man kan sette igang med ivf, vet du det? Krysser uansett fingrene for dere! Takk:) veldig spent. Det kommer annpå hvor i syklusen du er og om de har plass til deg med engang. Tror man starter med behandlingen dag 20, som jeg har lest et sted. Jeg er dag 19, så tror jeg må vente til neste syklus:) blir ca 1mnd etter samtale omtrent da
Gjest Valmuen Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 1 time siden, Åselin skrev: Oi, pp18, da har vel ikke jeg noe å klage over. tror det er lurt å ikke miste muligheter ja, håper det klaffer for dere snart! Har dere vært til utredning? Jeg har også som mål å vente på mensen, har masse billigtester liggende, men har faktisk ikke brukt de siden pp3 tror jeg. Lettere (og billigere!) å vente på TR. Så får vi håpe det ikke skjer selvsagt, og at prøvene må fram. krysser fingrene! Jeg synes nesten det var verre det første året faktisk, ble mye mer skuffet over negativ test hvertfall Jeg blir gravid da, men er noe som går galt hver gang.. Så har prøvd i 2,5 år, men "bare" 18 pp. Har nettopp hatt utredning for habituell abort, der alt så veldig bra ut, så slipper hvertfall å bekymre meg over det lengre. De fant ut at jeg har Leiden mutasjon da, så skal gå på blodfortynnende første trimester når jeg blir gravid, bare sånn i tilfelle, selv om de er ganske sikker på at det ikke er derfor jeg mister, siden vi fant årsaken sist gang som ikke hadde noe med det å gjøre. Vi skal på en stor fest/middag i kveld, og for en gangs skyld er det før EL så jeg slipper å stresse, så har kjøpt inn masse godt øl med håp om at det blir lenge til neste gang
tekjerringa Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Hei alle! Vi er i pp 9. Pga dyp endometriose har vi nå blitt henvist til ivf. Her i byen vår er det et års ventetid fra første samtale til behandling, så vi ser for oss å være prøvere en stund. Nå som vi er i 'babyfasen' er det så frustrerende når den ene etter den andre både i vennegjeng og kollegiet annonserer deres graviditeter. Men det ordner seg vel til slutt.... Lykke til dere andre. Satser på at 2016 er året💜
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 20 timer siden, Cmilla skrev: Takk:) veldig spent. Det kommer annpå hvor i syklusen du er og om de har plass til deg med engang. Tror man starter med behandlingen dag 20, som jeg har lest et sted. Jeg er dag 19, så tror jeg må vente til neste syklus:) blir ca 1mnd etter samtale omtrent da Det er på lang protokoll man starter uti syklusen (for eksempel dag 20). På kort protokoll starter man dag 2. Anonymkode: b4a5a...668
Cmilla Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er på lang protokoll man starter uti syklusen (for eksempel dag 20). På kort protokoll starter man dag 2. Anonymkode: b4a5a...668 Åja :D ikke lenge igjen før jeg får vite det da
Mayah Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Hiver meg på denne tråden Vi er et par på 27 år som kastet prevensjonen i januar 2013, og som har prøvd mer eller mindre aktivt siden høsten 2013. Grunnen til at jeg skriver "mer eller mindre aktivt" er fordi det er vanskelig å prøve ordentlig når man har PCOS, med lange og uregelmessige, ofte anovulatoriske sykluser. Hadde tre runder med Pergo sommeren 2014 som alle ga EL, men ikke noe mer enn det. Blir derfor litt vanskelig å skulle nummerere hvilken PP vi er i Høsten 2015 ble vi henvist til Fertilitetsklinikken, samtidig som jeg startet på Metformin. Vi kom inn dit i desember med oppstart på Femar og IUI, men siden de hadde stengt i jula da jeg (om det gikk etter planen) fikk EL, måtte vi prøve hjemme som vanlig. Og for første gang i hele mitt liv testet jeg positivt i januar! Flere forskjellige tester og digitaltester kunne bekrefte at jeg var gravid. Men siden jeg var usikker på når jeg hadde hatt EL, og testene forble relativt svake, og med den lange prøverhistorien jeg har og alt jeg har lest meg opp på de årene jeg har vært prøver, visste jeg at sjansene var store for at det ikke gikk veien... Tillot derfor ikke meg selv å tro ordentlig på det, og det var greit, for 5 dager senere testet jeg negativt med mensen dagen etter... Uansett blir veien videre Femar og IUI i 3 sykluser, før det antakelig blir IVF. Mannen min har påvist god sædkvalitet, så heldigvis er dét i orden, midt oppi alt tankegrubleriet mitt om at det kanskje er mer i veien med meg enn manglende eggløsning... Vi får se hva veien videre bringer. Krysser fingrene for alle oss 2016-prøvere
Marimba Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Jeg er også med! 29 år, og i PP6. Ble gravid på første prøveforsøk i mai 2015, men det endte dessverre med svangerskap utenfor livmoren, store indre blødninger og en mindre eggleder i august. Da var det bare en liten "komme seg etter diverse operasjoner og stress"-pause, og så begynte vi på igjen. Foreløpig uten noe positivt resultat, men har uansett troa på at 2016 blir et bedre år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå