Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har erfaring med å fryse ned egg? Jeg har lest litt om det hos kvinneklinikken i Gøtebord http://gbgkk.se/aggfrysning/ men lurer litt på andre sine erfaringer.

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og bør i følge gynekologen jeg besøkte helst få barn i løpet av de neste 2 årene om jeg vil ha barn (har bare en eggstokk også). Problemet mitt er at jeg ikke har en mann og slik det ser ut nå så kommer vel ikke det med det første heller, men jeg kunne egentlig tenke meg barn også. Så jeg sliter litt med hva jeg burde gjøre.

Anonymkode: 5e91c...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...følger denne!

Anonymkode: 94ab1...df5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Er det noen som har erfaring med å fryse ned egg? Jeg har lest litt om det hos kvinneklinikken i Gøtebord http://gbgkk.se/aggfrysning/ men lurer litt på andre sine erfaringer.

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og bør i følge gynekologen jeg besøkte helst få barn i løpet av de neste 2 årene om jeg vil ha barn (har bare en eggstokk også). Problemet mitt er at jeg ikke har en mann og slik det ser ut nå så kommer vel ikke det med det første heller, men jeg kunne egentlig tenke meg barn også. Så jeg sliter litt med hva jeg burde gjøre.

Hva baserte gynekologen det på at du burde få barn innen et par år? Bare alder? Jeg er i samme situasjon, er 31 og singel.. Ikke noe kjekt! 

Anonymkode: 03d49...2c2

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva baserte gynekologen det på at du burde få barn innen et par år? Bare alder? Jeg er i samme situasjon, er 31 og singel.. Ikke noe kjekt! 

Anonymkode: 03d49...2c2

Han baserte det på at alder og at jeg kun har en eggstokk som han undersøkte med innvedig ultralyd.

Skrevet

Ingen her som har erfaring med å få fryst ned egg til senere bruk?

Skrevet
Den Monday, January 25, 2016 at 17.54, AnonymBruker skrev:

Ingen her som har erfaring med å få fryst ned egg til senere bruk?

Det er jo ikke så vanlig, og ikke lov I Norge utenom ved sykdom/behandling som vil ødelegge fertiliteten. Hvis du søker på f.eks danske eller britiske/amerikanske forum får du nok mer informasjon:-)

Skrevet

Ha i bakhodet at egg må fryses ned befruktet 

Anonymkode: 201ab...079

Skrevet
3 timer siden, Biloba skrev:

Det er jo ikke så vanlig, og ikke lov I Norge utenom ved sykdom/behandling som vil ødelegge fertiliteten. Hvis du søker på f.eks danske eller britiske/amerikanske forum får du nok mer informasjon:-)

Takk :) Jeg får gjøre det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha i bakhodet at egg må fryses ned befruktet 

Anonymkode: 201ab...079

Etter det jeg har lest så kan det gjøres med ubefruktede egg ved bl.a Kvinneklinikken i Gøteborg, men de skrev også at det ikke er noen forskning på barn som er født etter det er blitt brukt, om det vil være noen ettervirkninger pga at egget har vært nedfryst før det blir befruktet. Jeg må innrømme jeg er litt fristet om det kanskje er eneste måten jeg kan få barn senere, men 30-40000 +  reise og opphold kan fort bli litt mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...