Gå til innhold

Er dette å plage katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dyreplageri å sette en sløyfe på et kattehalsbånd og sette det rundt halsen på katten til finere anledninger??

Anonymkode: 0940c...0b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil si at det er bedre å ta en liten sløyfe på halsbåndet enn å kle opp katten 

• Liker 1
Skrevet

Vel, det kommer nok litt an på. Jeg bruker ikke bånd på noen av mine katter fordi de er så aktive og klatrer i trær og sånn, så jeg er litt redd for at de skal henge seg fast i noen greiner eller busker. Hvis katten din er superaktiv og hyper, ville jeg nok latt være. Er det en rolig pus som ikke ser ut til å ta skade av det, går det sikkert greit. Lurt å holde katten inne så lenge båndet er på, kanskje? :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis katten allerede er vant til halsbånd kan jeg ikke skjønne at en liten sløyfe i tillegg skal være noe problem. Men for en katt som ikke er vant til det, og bare får på halsbånd til "pynt", vil jeg tro det kan være temmelig plagsomt. 

(Jeg sier "kan være" fordi katter er forskjellige, og reagerer forskjellig. Du vil veldig fort finne ut hva katten din mener om saken, vil jeg tro. :fnise: )

Anonymkode: 6e77a...bce

• Liker 1
Skrevet

Katten min er veldig rolig når han er ute. Sitter som oftest bare ute på balkongen og stirrer ut og skremmer bort andre katter.
Han kan bruke halsbånd også, har som regel ikke det på han, men han har ingenting imot det.

Tenkte å pynte han til nyttårsaften bare med en fin sløyfe som var på selve halsbåndet.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å pynte han til nyttårsaften bare med en fin sløyfe som var på selve halsbåndet.

TS

Du planlegger hvordan du skal pynte katta di på nyttårsaften allerede?

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker ofte at "ville jeg blitt irritert av det, så blir nok katten det også". Derfor blir jeg lett irritert på mennesker som plager dyrene sine og sier at de ikke blir irriterte fordi de ikke får vondt eller angriper. Hallo, ville du blitt forbanna, så blir katten det også :P

Men det var en smårelevant digresjon.

Dersom katten din ikke ser til å bry seg om den sløyfa, så er det nok ikke plageri. Om den prøver å ta den av, så ikke tving pusen til å gå med den. Da synes han den er forstyrrende :) Så dette er nok en smak og behag sak for de små.

Skrevet
9 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du planlegger hvordan du skal pynte katta di på nyttårsaften allerede?

Haha, det var den som var nå.

TS

Skrevet

Det spørs helt på katten. Noen katter bryr seg ikke, mens andre blir hysteriske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...