AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Hei! Jeg har funnet en fantastisk mann, og selv etter relativt kort tid har vi funnet ut at dette er noe vi vil satse på. Han har to barn fra før, på 7 og 10, og han har jo fortalt at pappa har fått seg ny kjæreste. Jeg veit jo dagen kommer der jeg skal møte disse to små, og jeg er sånn nervøs! Hva kan jeg forvente? Burde jeg si eller gjøre noe spesielt? Håndhilser man på barn i den settingen?? Her føler jeg at jeg må ha det inn med teskje, altså.. Dette er jo ikke noe jeg vil tulle til, heller, for jeg vil jo at de skal like meg! Jeg kommer godt overens med barn ellers, men jeg føler at det nå plutselig er viktigere enn noen gang at ting skal gå greit. Alle barn er såklart forskjellige, men det finnes kanskje noen "retningslinjer" det er lurt å følge? Jeg er også veldig klar over at jeg ikke blir noen instant mom, så det er jo ikke noe problem. Hjelp? Anonymkode: 46667...760
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har funnet en fantastisk mann, og selv etter relativt kort tid har vi funnet ut at dette er noe vi vil satse på. Han har to barn fra før, på 7 og 10, og han har jo fortalt at pappa har fått seg ny kjæreste. Jeg veit jo dagen kommer der jeg skal møte disse to små, og jeg er sånn nervøs! Hva kan jeg forvente? Burde jeg si eller gjøre noe spesielt? Håndhilser man på barn i den settingen?? Her føler jeg at jeg må ha det inn med teskje, altså.. Dette er jo ikke noe jeg vil tulle til, heller, for jeg vil jo at de skal like meg! Jeg kommer godt overens med barn ellers, men jeg føler at det nå plutselig er viktigere enn noen gang at ting skal gå greit. Alle barn er såklart forskjellige, men det finnes kanskje noen "retningslinjer" det er lurt å følge? Jeg er også veldig klar over at jeg ikke blir noen instant mom, så det er jo ikke noe problem. Hjelp? Anonymkode: 46667...760 Hehe, får vel nesten starte med at å stille det spørsmålet på KG helt sikkert tiltrekker en og annen som vil be deg holde deg langt unna de "stakkars" barna. Men, jeg er ikke en slik en Jeg vil råde deg til å bare være deg selv og mest mulig avslappet, barn er gjerne rett frem og en løs tone er helt i orden Kanskje dere finner på en gøy aktivitet alle sammen som et første møte? Ellers kjenner jo far barna sine og kan fortelle deg litt om deres interesser, så har du noen samtaleemner Lykke til! Anonymkode: c020b...041 3
Sunnfjording Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Hvis dere er seriøse og har tenkt å satse, så bør det like mye bety at dere tar dere tid til å vente med å introdusere deg. 1
Gjest Haaploes Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Spør og grav til far om hva barna liker å gjøre. Første gang jeg traff sønnen til eksen min hadde jeg med maleskrin og to pensler, så hadde vi noe vi kunne gjøre sammen. Da ble det liksom ikke så stivt og rart, i stedet kunne jeg si "pappa har sagt at du liker å male, så jeg tok med et maleskrin". Jeg savner den guttungen den dag i dag :-) Ellers TS, det går helst veldig bra. Som AB sier over her, bare vær deg selv! Masse lykke til med den fantastiske mannen og barna hans!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 3 timer siden, Sunnfjording skrev: Hvis dere er seriøse og har tenkt å satse, så bør det like mye bety at dere tar dere tid til å vente med å introdusere deg. Hva mener du er lang nok tid å vente, da? Anonymkode: 46667...760 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Takk for fine svar foreløpig! Vi har jo snakket om å gjøre noe aktivt første gangen, så ting kanskje går litt enklere, både for dem og meg. Anonymkode: 46667...760
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Jeg ville nok spurt faren hva de liker til middag, og kjøpt et morsomt brettspill før jeg kom. Ryktet Går er et veldig morsomt brettspill som går ut på tegning og gjetting. Gøy for både store og små! Og når jeg kom hadde jeg sagt "jeg kjøpte dette spillet, som vi kan spille! Også har jeg hørt at dere er veldig glad i hjemmelaget pizza (f.eks), så jeg tenkte vi kunne spise det i kveld!" Anonymkode: 7dbe1...782
Snadder Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Hva med at dere gjør noe morsomt sammen første gang. Kanskje gå på Bowling og ut å spise på Peppes? Da er det god stemning og praten sitter løsere samtidig som du får bli kjent med de.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Hva pleier du å gjøre når du treffer folk første gang? Dra på Tivoli, klatrepark?? Jeg tuller litt.. Jeg tror rolig omgivelser på deres premisser er best, jeg.. Evt kino feks? I den alderen liker de gjerne spille Ipad, holde på med mobil og litt sånn. Fint om de kan få lov selv om du er der. Det er bedre at du er litt på kjedelig siden enn at du er pågående ivrig med masse "hvordan har du det på skolen"-type spørsmål. Lykke til, det går bra. Anonymkode: bd6a7...d07
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 vel. vet ikke helt, men spør eksen da vel hva hun mener er riktig. også kan du jo spørre om å få lov til å bli med dem på mono? Anonymkode: 8d6dc...ca4
Tibbie Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Har hatt mange stemødre opp gjennom tidene. De jeg har fått i vranghalsen allerede ved første møte var de som med en gang begynte å bestemme over meg. "Nå må du spise opp alt på tallerkenen din" (spesielt irriterende når det aldri har vært en regel av pappa), "nå er det nok leggetid for sånne som deg", "nok godteri for i kveld, nå må du slutte å spise"... Ja, du skjønner tegninga. Jeg er selv stemor nå og var kjempenervøs første gang jeg skulle møte gutten til samboeren. Men jeg tok med godteri (kjempebra tips, forresten) og vi tre hadde filmkveld hvor minsten bestemte film. Jeg snakket mye med han om hans interesser sånn at vi begynte å bli venner. Men det er nok enda lettere med jenter, synes jeg. Har så mye tilfelles med dem, og jeg blir ekstra fort likt av jenter da ser opp til meg. Og da kan man komplimentere dem på klærne. "Åååh, så fin kjole du har!". Da scorer du masse poeng. En gutt på sju år gir seg ganske faen i klærne sine, og om de ikke gjør det, vil det nok bety mer for dem å høre det av en kul mann enn ei vanlig dame Barn er simple å bli venner med. Alt du trenger er forståelse og interessen i å bli venner med dem. Har du barnetekket er du nok trygg. Lykke til!
happiest Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Du bør jo snakke med kjæresten din om dette. Hvordan tror han det er best? At dere møtes kort bare for å hilse eller at alle finner på en aktivitet hvor dere kan bli bedre kjent?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Den 2016-01-21 at 23.35, AnonymBruker skrev: Hva mener du er lang nok tid å vente, da? Anonymkode: 46667...760 De som har liten tro på forhold og ofte ser at par går fra hverandre vil ofte svare laaang tid (år..måneder). Har vært der selv. Greia er at du ikke skal se på hva andre synes er for tidlig eller ikke. Det er du og barnefar som skal kjenne på hvor forholdet deres står og om det er klart for det steget. Mange andre svarer ut i fra sin egen situasjon og sitt eget syn på sånne ting, og er farget av usikkerhet rundt sånt. Anonymkode: dab68...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå