AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Så hvordan skal vi komme oss hjem da? Flott utvikling vi har fått, og verre vil det bli. Snart kan vi vel ikke vise oss ute etter mørkets frembrudd uten mannlig følge. http://m.nettavisen.no/nyheter/--jenter-ma-aldri-ta-taxi-hjem-alene/3423183260.html Anonymkode: bc4b2...7b9 9
Fredsmegleren Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Bli hentet av foreldre innen man flytter for seg selv, i alle fall det jeg har blitt fortalt av mamma. Trist at man må ta så mange forhåndsregler. 2
Surriball Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Dette blir helt tullete. Gå to og to sammen på do? Hva skjedde med å gå inn på do og låse døra..? Ikke ta taxi hjem alene? Skal vi frykte taxisjåføren også? Nei, ærlig talt. Jeg kommer til å fortsette å gå på do alene og å ta taxi alene når det trengs, altså. Klart man skal passe på hverandre, men noen ting må man faktisk være i stand til å gjøre. Hva med å gå ut i media og si: voldtekt er galt, slutt å voldta kvinner? Han legger jo ansvaret over på oss selv om han påstår det motsatte. 23
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Kan du gjette hvorfor hele troms og hele sørnorge har innebygd kamera i dagens taxier?? Det er faktisk ikke fordi folk, nekter og betale, for det er ikke noe stort problem i taxinæringen. Problemet er unge jenter som blir kjørt av drosje hjem, betaler for seg. Så ringer de politiet og sier de er blitt voldtatt. Dette er et problem.
Gjest Snuppi Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Hva med å faktisk gjøre noe med problemet!?! Jeg blir så forbanna provosert!!
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Er dere så redd så skaff dere enn sånn som jeg har. Stor Bulldog, Cane corso rottweiler blanding. Jeg fikk stå i knusende fred og vente på kjæresten min utfor oslo s klokken tolv om natten, når han var på butikken. Alle gikk i store ringer rundt meg, bortsett fra de narkomane da, de kom å hilset på. Neo er heller ikke vakthund, og han er kjempeglad og nysjerrig på folk. Men han ser utrolig skummel ut, noe som kommer godt med i gitte situasjoner :D
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 2 minutter siden, førstedamen skrev: Kan du gjette hvorfor hele troms og hele sørnorge har innebygd kamera i dagens taxier?? Det er faktisk ikke fordi folk, nekter og betale, for det er ikke noe stort problem i taxinæringen. Problemet er unge jenter som blir kjørt av drosje hjem, betaler for seg. Så ringer de politiet og sier de er blitt voldtatt. Dette er et problem. Eller for å beskytte passasjerene? Anonymkode: 6f12d...d18 5
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller for å beskytte passasjerene? Anonymkode: 6f12d...d18 Sikkert derfor også ja, men de ble oprinnenlig insatt av grunnen ovenfor.
herzeleid Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Som fleksnes sier:"Det er ikke dumt å være intelligent". Jeg synes det på mange måter illustrerer problemstillingen godt. Det er aldri offeret sin skyld at det blir voldtatt, men det er veldig lurt å ikke sette seg i sårbare situasjoner. Vi er alle i vår fulle rett til å gjøre det, men de fleste av oss prøver å unngå det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Enkelte av disse rådene gir jeg til min datter, men (og dette er et stort "men"), det blir helt feil når en norsk politileder går ut og sier noe slikt offentlig! Anonymkode: 6c675...35f 3
tussi680 Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Foreldre bør ta hånd om kjøring til de kan starte med å ta "lappen".
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 2 minutter siden, tussi680 skrev: Foreldre bør ta hånd om kjøring til de kan starte med å ta "lappen". Nei, jeg sykla nå på trening og skolen hele barndommen, og det er jeg glad for idag, så det skal mine barn også få oppleve. Men man sender jo ikke barna alene inn i olso på tidlig kveld, det blir noe annet. Her jeg bor er det så fredelig at det ville bli for dumt å kjøre barna overalt.
Gjest Snuppi Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 (endret) 15 minutter siden, førstedamen skrev: Kan du gjette hvorfor hele troms og hele sørnorge har innebygd kamera i dagens taxier?? Det er faktisk ikke fordi folk, nekter og betale, for det er ikke noe stort problem i taxinæringen. Problemet er unge jenter som blir kjørt av drosje hjem, betaler for seg. Så ringer de politiet og sier de er blitt voldtatt. Dette er et problem. Hvordan vet du at ikke jentene er blitt voldtatt? I min hjemby ble taxier utstyrt med kamera da sjåførene ble utsatt for vold av ikke betalende kunder. Endret 21. januar 2016 av Snuppi
SunnivaOslo Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Det beste tipset er å ikke ha kontakt med fremmede menn overhodet tenker jeg.
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 1 minutt siden, Snuppi skrev: Hvordan vet du at ikke jentene er blitt voldtatt? I noen saker har jo sikkert det hver tilfelle men i troms ble dette innført for å slippe at disse jentene som lyver skal få bruke politiets tid. Det hadde vel kommet frem i de sakene det ble snakket om under avhør og legeskjekk at dette ikke stemte, og flere av jentene inrømmet det. Disse sakene hadde ingen tilknytning til hverandre og skjedde over en lengre tidsperiode, derfor valgte de to taxiselskapene tromsø har å innføre kamera, for å gjøre arbeidet lettere, og ja også for å beskytte både taxisjafør og kunder.
Gjest Snuppi Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 3 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Det beste tipset er å ikke ha kontakt med fremmede menn overhodet tenker jeg. Det hjelper ikke om disse fremmede mennene har bestemt seg for at du skal bli kontaktet.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 5 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Det beste tipset er å ikke ha kontakt med fremmede menn overhodet tenker jeg. Kommer til å forbli singel jeg da skjønner jeg. Eller så må jeg lete blant de vennene jeg allerede har. Anonymkode: d2d44...538 3
Gjest Snuppi Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 2 minutter siden, førstedamen skrev: I noen saker har jo sikkert det hver tilfelle men i troms ble dette innført for å slippe at disse jentene som lyver skal få bruke politiets tid. Det hadde vel kommet frem i de sakene det ble snakket om under avhør og legeskjekk at dette ikke stemte, og flere av jentene inrømmet det. Disse sakene hadde ingen tilknytning til hverandre og skjedde over en lengre tidsperiode, derfor valgte de to taxiselskapene tromsø har å innføre kamera, for å gjøre arbeidet lettere, og ja også for å beskytte både taxisjafør og kunder. Fy flate. Jeg skjønner ikke at noen kan lyve om voldtekt.
tussi680 Skrevet 21. januar 2016 #19 Skrevet 21. januar 2016 Ja, enig med deg, førstedamen der. Blir forskjell på steder hvor en bor. Husker jeg hatet å sykle hjem alene fordi det var så mørkt, tenkte alltid det verste, men skjedde ingenting heldigvis. For noen år siden hadde jeg barn i tenåringsalder og de ble kjørt til stasjonen og jeg ville ha melding fra de hun var hos at hun var kommet vel fram når hun tok toget. Men når det hele var å stole på, ville jeg kun ha melding fra min datter om dette. Vi viste hverandre tillit og det tror jeg teller mye. Gjør en ikke det, blir en forelder usikker.
Gjest førstedamen Skrevet 21. januar 2016 #20 Skrevet 21. januar 2016 5 minutter siden, Snuppi skrev: Det hjelper ikke om disse fremmede mennene har bestemt seg for at du skal bli kontaktet. Da hjelper det med bulldog :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå