AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Utenfor står det en mann du aldri har sett før, uten sokker og sko. Før du har rukket å åpne døra springer han bak i hagen og klatrer opp på et 2,5 meter høyt ståltrådgjerde. Der sitter han med en fot på hver side å speider rundt seg. Du går ut på kjøkkenet, som vender ut mot hagen, åpner vinduet å spør hva som skjer. Han spør om å få komme inn, fordi "de" skal ta han. Men han nekter å si hvem de er, eller hvor han kommer fra. Han snakker et annet nordisk språk. Din samboer ringer politiet, rett etter ber mannen i hagen deg ringe politiet, mens han om og om igjen spør om å få komme inn. Du har god utsikt over området rundt, og ser ingen andre. Barna dine sover. Slipper du han inn? Anonymkode: 68725...149
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Nei, selvsagt ikke. Bare en naiv idiot ville ha gjort det. Anonymkode: 4c4ed...fa3 18
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Nei. Jeg bor alene, slipper ikke noen inn som banker på klokken 2 om natten. Jeg er heller ikke interessert i at "de" banker på døren min senere for å få tak i han som jeg har sluppet inn. Anonymkode: 9e391...915 5
Gjest Castielz Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Nei, hadde ikke sjekket døra en gang.
HanneAa Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utenfor står det en mann du aldri har sett før, uten sokker og sko. Før du har rukket å åpne døra springer han bak i hagen og klatrer opp på et 2,5 meter høyt ståltrådgjerde. Der sitter han med en fot på hver side å speider rundt seg. Du går ut på kjøkkenet, som vender ut mot hagen, åpner vinduet å spør hva som skjer. Han spør om å få komme inn, fordi "de" skal ta han. Men han nekter å si hvem de er, eller hvor han kommer fra. Han snakker et annet nordisk språk. Din samboer ringer politiet, rett etter ber mannen i hagen deg ringe politiet, mens han om og om igjen spør om å få komme inn. Du har god utsikt over området rundt, og ser ingen andre. Barna dine sover. Slipper du han inn? Anonymkode: 68725...149 Nei, jeg hadde ikke sluppet han inn. Jeg hadde heller ikke åpnet døren og/eller vindu(er). Jeg hadde ikke gjort meg synlig for ham og ringt politiet med en gang! Han høres gal ut 4
tussi680 Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Nei, hadde ikke sluppet han inn i hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Flott. Har hatt dårlig samvittighet i hele natt og i dag for å ikke ha hjulpet en mann ( i mulig) nød. Men vår sikkerhet kommer først. Kan legge til at han plutselig sprang som en gal nedover gata, ringte tilbake til politiet og ga beskjed hvilken retning han sprang. To minutter etter kom en patrulje kjørenes forbi, i motsatt retning av det han sprang... Grunnen til at jeg åpnet vinduet er at vi tidligere har hatt folk i hagen som har tatt sykler og annet og de forsvinner med en gang de ser at de er oppdaget, så jeg tenkte det var greit å sjekke. Anonymkode: 68725...149
melatonin Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott. Har hatt dårlig samvittighet i hele natt og i dag for å ikke ha hjulpet en mann ( i mulig) nød. Men vår sikkerhet kommer først. Kan legge til at han plutselig sprang som en gal nedover gata, ringte tilbake til politiet og ga beskjed hvilken retning han sprang. To minutter etter kom en patrulje kjørenes forbi, i motsatt retning av det han sprang... Grunnen til at jeg åpnet vinduet er at vi tidligere har hatt folk i hagen som har tatt sykler og annet og de forsvinner med en gang de ser at de er oppdaget, så jeg tenkte det var greit å sjekke. Anonymkode: 68725...149 Du hjalp han jo, du ringte politiet og de kan hjelpe han bedre enn det du kan uten å risikere din sikkerhet. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Jo men det hjalp så lite å ringe når han fikk panikk og sprang før de kom. Lurer på om de fant han eller om han fant et trygt sted å være. Anonymkode: 68725...149 1
wintergirl Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Hadde vært for redd til å åpne opp døra selv. Det er så mye farlig der utenom dagen, så jeg hadde bare blitt livredd hvis en kom sånn. Du ringte politiet, så får inderlig håpe at det går bra med mannen nå. 3
Gjest Cartman Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Jeg klikker i vinkel og slår hundre ganger i dørkarmen, da jeg lar sinnet mitt gå utover møbler/inventar. Mannen stikker av. Jeg irriterer meg over mannen og det faktum at han vekket meg midt på natta. Slik hadde jeg reagert på hans elendige oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Dersom det ringer på døra midt på natta går jeg til et vindu hvor jeg ikke så lett vil bli sett og prøver å finne ut hva som skjer på utsiden. Da jeg var liten ringte det en gang på døra midt på natten om vinteren. På utsiden står en dement gammel nabokone, i bare nattkjole. Hun var barbeint, og skulle bare "gå innom oss og høre om det var noe vi trengte fra butikken"? Hun skulle nemlig "innom butikken" etter at hun var "ferdig på arbeidet". MIn far tok henne inn, fikk varmen i henne (hun hadde ingen slektninger), og tok kontakt med diverse folk for å få henne hjelp utpå morgenkvisten. I tilfelle det skulle være noe slik prøver jeg gjerne å undersøke hva/hvem som er utenfor, men jeg åpner ikke døren eller vindu - og jeg prøver å ikke bli sett. Hadde det vært en mann som var slk du beskriver hadde jeg aldri åpnet, men ringt politiet. Anonymkode: 31d30...aa2 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ville selvfølgelig ha sjekket hvem om ringte på, men jeg hadde vært veldig forsiktig med å åpne døra, for man kan jo ikke stole på noen! Det kan jo tenkes at det er noen som desperat trenger hjelp, så vi har jo plikt til å sjekke og å ringe etter hjelp, men ingen plikt til å slippe noen inn. Da skal man ringe politiet, så får de ordne opp i dette. Jeg ville ikke sovet godt om jeg aldri sjekket hvem som ringte på døra, men jeg ville aldri ha slippet inn en fremmed person, med mindre det var noen som var på flukt fra noen og trengte hjelp, derfor skal man alltid ringe politiet. Foreldrene mine og jeg kjørte i bil tidlig om morgenen (skulle på ferie) og var vitne til en bil som kjørte av veien i en sving, og det var rett ned i et stup. Det fantes ikke mobil da(det var begynnelsen av 90-tallet)så foreldrene mine måtte kjøre til nærmeste hus og ringe på døra kl.6 om morgenen og spørre om å få låne telefonen. Så de som bodde der inviterte oss inn og vi satt der og ventet på ambulanse og politi. Vi kunne ikke klarte ned stupet, det var iframkommelig. Jeg var veldig ung da, kanskje 12 år, så jeg husker ikke så mye. Anonymkode: 21340...cfe 1
blæddi Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Hadde absolutt ikke sluppet ham inn (bor alene). Om han er gal og tror noen er ute etter å ta ham, kunne det raskt snudd til at han trodde jeg var ute etter å ta ham, og det kunne blitt farlig. De som har vært i en slåsskamp mot en sterkere mann vet at det ikke er som på tv der helten alltid vinner. Faktisk var det vel i nyhetene forleden at en kvinnelig dørvakt ble drept av ett slag av en mann. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 Klokka er fire på en torsdag, en person du ikke kjenner finner på et latterlig dilemma og oppretter en tråd om det på kvinneguiden. Gidder du å svare? Anonymkode: b4bd7...79d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Han hørtes jo psykotisk ut, aldri i verden om jeg hadde tatt sjangsen på å slippe ham inn. Anonymkode: 7930e...fab 1
Gjest godt Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Hadde ikke åpnet døren kl 2 på natten en gang. Hadde det vært noen jeg kjente hadde de kunnet kontakte meg på tlf hvis jeg måtte åpne for dem.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå