Gå til innhold

Slow cooker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har en slow cooker og kan fortelle litt om hva dere syns om den? Og hva dere lager med den/hvor ofte den er i bruk? 
Jeg vurderer å kjøpe en, men er så redd for å bare få enda et kjøkkenapparat jeg omtrent aldri bruker :P 

Tenker forresten å kjøpe denne: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/CROCKP201009/crock-pot-slow-cooker-201009 

Anonymkode: 2f25b...aa7

Skrevet

Jeg har kjøpt en og bruker den sjeldent fordi jeg foreløpig ikke har synes resultatet ble som ventet.

Kylling ble tørt, og tomatsaus ble mislykket sammenliknet med når jeg lager det på vanlig vis.

Jeg skal prøve litt til før eg avskriver den, men smaksmessig ble det ikke slik jeg forventet.

Anonymkode: 9f835...e7a

Skrevet

Hvordan har du tenkt å bruke den? Selv om de annonserer med hvor kjekt det å ha den stående på mens du er på jobb så du kommer hjem til ferdig middag, så er dette over hodet ikke noe som er anbefalt å gjøre, med tanke på brannfare. Samme regel gjelder for disse apparatene som for andre elektriske ting: de skal ikke stå på om natten, og ikke når du ikke er hjemme. 

Anonymkode: 9c3d0...d6f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt en og bruker den sjeldent fordi jeg foreløpig ikke har synes resultatet ble som ventet.

Kylling ble tørt, og tomatsaus ble mislykket sammenliknet med når jeg lager det på vanlig vis.

Jeg skal prøve litt til før eg avskriver den, men smaksmessig ble det ikke slik jeg forventet.

Anonymkode: 9f835...e7a

Det var kjedelig å høre :/ Men det kan jo hende man bare må finne riktige oppskrifter? Jeg vet ikke.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du tenkt å bruke den? Selv om de annonserer med hvor kjekt det å ha den stående på mens du er på jobb så du kommer hjem til ferdig middag, så er dette over hodet ikke noe som er anbefalt å gjøre, med tanke på brannfare. Samme regel gjelder for disse apparatene som for andre elektriske ting: de skal ikke stå på om natten, og ikke når du ikke er hjemme. 

Anonymkode: 9c3d0...d6f

Ja, det har jeg også tenkt på, og det blir nok uaktuelt å la den stå hele dagen når vi ikke er hjemme. Kanskje en halvtime hvis jeg skal ut med bikkja, eller en rask tur i butikken, men ikke 8 timer :) Men på dager en av oss er hjemme, eller timeplanene våre er slik at det overlapper litt, så er det jo kjekt. 

Anonymkode: 2f25b...aa7

Skrevet

Vi har også en som aldri blir brukt. Har kun tatt opp plass på kjøkkenet, men har nå blitt flyttet ned i kjelleren. 

Anonymkode: 6efb8...45a

Skrevet

Synes kjøtt blir tørt og sauser veldig tynne og vannaktige med slow cooker. Min svigermor sverger til den og selv om hun er et fantastisk menneske er hun en forferdelig kokk så mulig dette har farget mitt syn på det. Vi har ikke brukt vår på så lenge at jeg ærlig talt ikke helt vet hvor den er.

Skrevet

Du må kjøpe en SC med mange forskjellige instillinger, altså flere enn to varmenivåer. Den er GULL! Litt enklere enn rømertømf :fnise:

Vi spiser mye slowfood, på lav varme, for det bevarer næringsstoffene bedre. Er også veldig fint i en uutrolig hektisk hverdag! hør alt klart på kvelden, ordner på morgenen, og slipper å ha to sutrende unger dinglende rundt mens jeg bruker en halvtime på å lage kjøttdeig og spaghetti f.eks!

Jeg bruker den til ALT, alt blir mørt og saftig om du bruker riktig varme og tid, og husker nok væske.
Min kostet 2k, verdt hver krone :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...