AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Jeg er nødt til å kontakte styret i borettslaget mitt for å få en tillatelse til å pusse opp badet. Problemet er at borettslaget ikke har noen e-postadresse, så jeg må ringe, og styreformannen er så aggressiv og utrivelig at jeg ikke klarer. Jeg har telefonskrekk og sosial angst, og jeg har nå utsatt dette i over tre uker, for jeg får bare så veldig angst av tanken på å måtte snakke med den fyren at jeg blir på gråten når jeg står der med telefonen i neven. Er det ok å ringe til en av de andre i styret i stedet? Så kan vedkommende evt ta det videre til formannen om det er han som må ordne ting? Anonymkode: e9057...9d7
stan Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Klart det er ok å kontakte andre styremedlemmer. Du kan jo også sende et brev. Styret må fatte vedtak på et styremøte, så det kan jo være fornuftig å legge ved en beskrivelse av hva som er tenkt gjort og av hvem hvis det er klart. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nødt til å kontakte styret i borettslaget mitt for å få en tillatelse til å pusse opp badet. Problemet er at borettslaget ikke har noen e-postadresse, så jeg må ringe, og styreformannen er så aggressiv og utrivelig at jeg ikke klarer. Jeg har telefonskrekk og sosial angst, og jeg har nå utsatt dette i over tre uker, for jeg får bare så veldig angst av tanken på å måtte snakke med den fyren at jeg blir på gråten når jeg står der med telefonen i neven. Er det ok å ringe til en av de andre i styret i stedet? Så kan vedkommende evt ta det videre til formannen om det er han som må ordne ting? Anonymkode: e9057...9d7 Hvorfor trenger du tillatelse. Der jeg bor gjør vi ikke det. Jeg sitter selv i styret i et borettslag og mange her har pusset opp. Eneste de har spurt om er ang rørene. Anonymkode: 565b9...50c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Hos oss har de en telefon de deler på å ha ansvar for, men i dette tilfellet ville jeg sendt et brev. Det er uansett alltid bedre å få slike svar skriftlig. Anonymkode: 14b83...101 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trenger du tillatelse. Der jeg bor gjør vi ikke det. Jeg sitter selv i styret i et borettslag og mange her har pusset opp. Eneste de har spurt om er ang rørene. Anonymkode: 565b9...50c Som regel riktig det, hva den enkelte gjør på sitt bad er eget ansvar, så lenge man ikke gjør inngrep på felles stigerør/avløpsrør og lignende felles konstruksjoner. Men det er likevel lurt å kontakte styret med tanke på fremtidig oppussing av bad i regi av borettslaget, som da gjøres på alle badene hvis det blir vedtatt i generalforsamlingen. Da er det kjipt å ha brukt mye penger på å pusse opp selv. Anonymkode: b925c...c64
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Oppussing av bad må hver beboer betale selv. Det er kun i spesielle tilfeller alle bad tas samtidig og man får en kostnadsoversikt på det. Hvis rør må skiftes, dvs vegger må rives osv. Dette er og en kostand beboerne tilslutt må betale selv. Alle utgifter i et borettslag går utifra inntekten de får inn dvs husleia. Anonymkode: 565b9...50c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trenger du tillatelse. Der jeg bor gjør vi ikke det. Jeg sitter selv i styret i et borettslag og mange her har pusset opp. Eneste de har spurt om er ang rørene. Anonymkode: 565b9...50c Man må ha skriftlig tillatelse når man skal gjøre ting som berører felleseiendom, som røropplegg. Og siden jeg i høyeste grad skal tukle med rørene må jeg da ha tillatelse. Anonymkode: e9057...9d7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppussing av bad må hver beboer betale selv. Det er kun i spesielle tilfeller alle bad tas samtidig og man får en kostnadsoversikt på det. Hvis rør må skiftes, dvs vegger må rives osv. Dette er og en kostand beboerne tilslutt må betale selv. Alle utgifter i et borettslag går utifra inntekten de får inn dvs husleia. Anonymkode: 565b9...50c Det er korrekt, men det er alltid lurt å høre om noe sånt er på trappene uansett. Jeg kjenner faktisk en som pusset opp badet, og rett etterpå kom det brev fra styret om utskifte av samtlige rør i hele blokken, og dermed måtte alle bad rives ned og pusses opp igjen.. mojjo.. Anonymkode: e9057...9d7
Juniper Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 Lever skriftlig søknad. Enklest og ryddigst! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er korrekt, men det er alltid lurt å høre om noe sånt er på trappene uansett. Jeg kjenner faktisk en som pusset opp badet, og rett etterpå kom det brev fra styret om utskifte av samtlige rør i hele blokken, og dermed måtte alle bad rives ned og pusses opp igjen.. mojjo.. Anonymkode: e9057...9d7 En rehabilitering av bad er ikke noe som besluttes i ett styremøte for så å bli iverksatt relativt kort tid etterpå. Som regel besluttes det i årsmøte (generalforsamling i borettslag, sameiermøte i sameie) for deretter å bli utredet i forhold til kost og plan osv. Så at din venn ble overrasket er nok mest fordi vedkommende ikke deltar i årsmøtet eller leser protokollen som kommer i etterkant. Da kan man skylde seg selv. Anonymkode: 26802...843 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå