AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Jeg lurer på hvor mange og hvilke kontoer dere har for å ha oversikt over økonomien? Jeg har: regningskonto brukskonto (mat + noen regninger). Med bankkort. MEG-konto (som KUN skal brukes på meg sjøl). Med bankkort. Sparekontoer: BSU, en sparekonto i dagligbank + buffer i annen bank og 2 fondkontoer. Synes likevel at det blir litt rotete, blir penger til diesel, klær osv stående på brukskonto blir det så fort oppbrukt. Vurderer et par kontoer til - gavekonto og bilkonto (årsavgift, service, reperasjoner osv) Anonymkode: a8393...2d4
strawberry Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Brukskonto (her kommer lønna inn, og egne regninger trekkes) "Sette av konto" (her setter jeg av penger fra lønn osv slik at jeg ikke har det tilgjengelig på brukskonto) Felleskonto med samboer (her trekkes alle felles regninger som strøm, og matkjøp osv) 2 sparekontoer BSU
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 lønnskonto, matkonto, regningskonto, driftskonto, sparekonto, handletur til Sverige-konto, felles sparekonto. Anonymkode: 20eea...2e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har: 1 regningskonto. 1 brukskonto med kort. (Brukskontoen har jeg i en annen bank enn hovedtanken min). Den overfører jeg penger til en gang i uken fra regningskontoen min. 1 restkonto som jeg har penger til forsikring/strøm/regninger som ikke kommer hver mnd. 1 sparekonto som egentlig bare er til pynt foreløpig. 2 høyrentekontoer. 1 der jeg sparer alle pengene og 1 til mikrospar. Mikrospar tømmer jeg en gang i året og overfører til hovedhøyrente. 1 BSU som er mest til pynt. Anonymkode: 5b376...ceb
Gjest Dwight Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 BSU Buffer Sparekonto til et spesifikt mål (feks nå er det bunad) Brukskonto Matkonto (felles med samboer) Regningskonto (for mine regninger og husleie) Det er mye kontoer men synes det er lettere når jeg deler opp budsjettet på riktige kontoer.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Brukskonto. Har bankkort til denne, og har max 10 000 stående på den. Budsjettkonto. Her betales regninger fra, og her kommer lønnen inn. Høyrentekonto 1. I hovedbanken min. Dette er bufferkonto Høyrentekonto pluss. I en annen bank, grunnet bedre rente når jeg sparer til å kjøpe bolig senere i år Aksjefondskonto - 100% bare for gøy. Pensjonssparefond. Anonymkode: 41fde...ac5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Hvor mange kontoer jeg har, gidder jeg ikke telle, og heller ikke å offentliggjøre for all fremtid. Men bilkonto har jeg, og det er smart. Automatisk trekk hver måned slik at forsikring, årsavgift og service taes fra den kontoen. Pluss at den går med litt overskudd. Anonymkode: a8860...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har: Brukskonto som visa - kortet er koblet til og som lønna kommer inn på. En bufferkonto med 4 månedslønner til nødstilfeller. En sparekonto hvor jeg sparer til ferier, ny bil og andre slike dyre ting jeg har lyst på. En sparekonto jeg ikke rører, som er til langsiktig sparing. En sparekonto hvor jeg sparer med det formål å kunne gi noe penger til barna når de blir eldre. En BSU-konto. Barna har 2 kontoer hver. En som barnetrygden spares på som de ikke får tilgang til før de skal kjøpe bolig f.eks. En konto hver hvor de setter inn sine egne opptjente penger (ukelønn, lønn for å hjelpe familie og naboer med diverse småting. De er for små til å ha "ordentlige" jobber, men jeg vil at de lærer tidlig å jobbe for pengene). Jeg og mannen har en felles konto som vi betaler dagligvarer og slikt fra. Mannen har ca like mange kontoer som jeg har. Anonymkode: 5e5b2...0e6
Puny Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Min brukskonto hvor lønnenn min kommer inn Felles brukskonto med samboer til alt av mat og andre dagligvarer og ellers ting vi bruker penger på felles, kino, etc. Husleiehonto/regningskonto. Den kontoen leieboerne våre betaler inn leien på og lånet vårt trekkes fra + andre faste regninger trekkes herfra (strøm, internett, alarmen etc) Min personlige sparekonto BSU konto.
prt90 Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Et lass i mange forskjellige banker. Flytter pengene rundt ettersom hvor jeg får best rente
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Brukskonto Sparekonto BSU. Anonymkode: 4bb5b...2df
skinnjakke Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Lønnskonto sparekonto shoppingkonto reisekonto pensjonskonto fondkonto
MapleSirup Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 -lønn -regning -reise -spare -spare igjen - "barnesparing" - en til som bare er der...
Brimi Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Ca. 15 forskjellige i 2 forskjellige banker :-)
Jerry Lee Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 (endret) -Hjem : Gjeldfri bolig, men forsikringer, strøm, tv, telefoni, vedlikehold, uforutsett. -Bil : Driftsutgifter, forsikring, vedlikehold/service, uforutsett. Hytte : Forsikring, vedlikehold, vei/brøyteavgift, uforutsett. Husholdning : Mat, klær, alle andre husholdningsartikler, lege/spesialister, medisiner. Uforutsett. Brukskonto. Sparekonto. Endret 22. januar 2016 av Jerry Lee
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 Brukskonto Reisekonto Bufferkonto Bsu Bsu pluss Fond Sparekonto og høyrentekonto, men de brukes ikke. Anonymkode: fd779...397
fresia Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 brukskonto husleiekonto sparekonto supersparekonto har tenkt å opprette en reisekonto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå