Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen våknet jeg flere ganger på natten, med migrene syntom, sovnet igjen hver gang.. Når eg våknet på morningen var migrene avfallet slått skikkelig inn, kastet opp, hodeverk og hadde det helt jævlig.. Fekk fri de første timene på dagen, men de to siste timene måtte jeg jobbe, jeg skrev sykemelding for hele dagen, selv om jeg mer eller mindre ble tvinga på jobb i denne tilstanden.. Og dett syns ikke sjefen var rett, men eg syns det er innafor.... 

Hva mener dere? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Kattifnatten
Skrevet

Sjefen skulle latt deg være hjemme hele dagen med egenmelding.

Gjest Klaveret
Skrevet

Hvilken jobb har du som du kan utføre med et kraftig migreneanfall?

Det er forresten ikke sjefen din som "gir deg fri" når du er syk. Det er du eller ev. legen din som avgjør om du klarer å jobbe.

Skrevet

Hvordan får du til å jobbe i det hele tatt under et kraftig migreneanfall? 

Når jeg har kraftig migreneanfall så hadde jeg ikke hatt sjans til å jobbe, ligger rett ut og kaster opp bare jeg rører på meg.. Må ha det mørkt og kjølig på soverommet under et anfall da jeg blir lyssky..

Har du migrenemedisin som hjelper? Og evt tatt det sånn at du klarer å jobbe? 

Anonymkode: 3623a...49d

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Den 22. januar 2016 at 10.49, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du til å jobbe i det hele tatt under et kraftig migreneanfall? 

Når jeg har kraftig migreneanfall så hadde jeg ikke hatt sjans til å jobbe, ligger rett ut og kaster opp bare jeg rører på meg.. Må ha det mørkt og kjølig på soverommet under et anfall da jeg blir lyssky..

Har du migrenemedisin som hjelper? Og evt tatt det sånn at du klarer å jobbe? 

Anonymkode: 3623a...49d

Får det jo ikkje til... Var sikkert på at jeg skulle dø.. Jeg husker ingenting fra den dagen, alt er bare et fjernt minne.. 

Ja det har jeg, tok den for sent og kastet opp.

• Liker 2
Skrevet
Den 21. januar 2016 at 22.16, Klaveret skrev:

Hvilken jobb har du som du kan utføre med et kraftig migreneanfall?

Det er forresten ikke sjefen din som "gir deg fri" når du er syk. Det er du eller ev. legen din som avgjør om du klarer å jobbe.

Altså, migrene får man ikke av jobben.

Skrevet
4 minutter siden, Monikalis skrev:

Altså, migrene får man ikke av jobben.

Hva mener du med dette tilsvaret? Det Klaveret skrev er at når man har migrene og er syk er det ikke opp til sjefen å bestemme hvorvidt du kan være hjemme eller ikke. I alle sammenhenger i yrkeslivet har den ansatte krav på egenmeldingsdager, er man kronisk syk (migrene er en kronisk sykdom hos noen) får man en avtale med NAV der man får dekke alle fravær knyttet til denne sykdommen og arbeidsgiver slipper betale for ditt fravær overhode.

Og jo, man kan faktisk få migrene av jobben sin - det kommer ann på hva som trigger migrenen hos den enkelte og hvilke jobb de utfører.

• Liker 4
Skrevet

Offf....migrene er grusomt :( jeg ssliter med det samme.

Har man migrene anfall så kan man ikke jobbe, sjefen din mp sette seg litt mer inn i smertene som er innvolvert i et anfall.

• Liker 1
Skrevet

Har flere ganger jobbet med kraftig migrene-anfall. En gang jobbet jeg en 14-timers vakt. Derimot så synes jeg det er rart at du ikke har en medisin du kan ta når du har fått anfallet? Jeg har prøvd ut sikkert 10 forskjellige typer, og har ENDELIG funnet en som jeg kan ta når som helst ved migrene. Det er en nesespray og den tar ca 20 minutter før den virker. I de 20 minuttene nummes anfallet ned, før det blir helt borte etter 20 minutter. Hør med legen din, for det finnes mange alternativer.

Når det er sagt, noen ganger fungerer ingenting for å få bort migrene. Da er det eneste som hjelper å slappe av i et mørkt og kjølig rom med en kald klut på pannen.

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, Jolene skrev:

Har flere ganger jobbet med kraftig migrene-anfall. En gang jobbet jeg en 14-timers vakt. Derimot så synes jeg det er rart at du ikke har en medisin du kan ta når du har fått anfallet? Jeg har prøvd ut sikkert 10 forskjellige typer, og har ENDELIG funnet en som jeg kan ta når som helst ved migrene. Det er en nesespray og den tar ca 20 minutter før den virker. I de 20 minuttene nummes anfallet ned, før det blir helt borte etter 20 minutter. Hør med legen din, for det finnes mange alternativer.

Når det er sagt, noen ganger fungerer ingenting for å få bort migrene. Da er det eneste som hjelper å slappe av i et mørkt og kjølig rom med en kald klut på pannen.

Tar du imigran? Har fått denne nå men spyr av den fordi sprayen kommer ned i halsen... Har du noen tips? 

Anonymkode: 2e014...90d

Skrevet

Når jeg har hatt migrene er jeg utenfor i hodet i 2-3 dager etterpå(kun sykemeldt på selve dagen), så selvsagt kan jeg ikke jobbe senere på dagen. Du får forklare din sjef hvordan du opplever å få migrene og forklare at du mer enn gjerne skulle kommet senere om du faktisk fungerer.

Prøv kiropraktor? For meg hjalp det en god del å løsne opp spenningene som jeg hadde. :)

Anonymkode: 3365e...81a

Skrevet

Imigran må man vel virkelig trekke pusten når man tar ellers kommer den i halsen, jeg valgte få smeltetabletter i stedenfor. For meg virket medisinen dårlig etterhvert så jeg fikk utredning for botox i et prosjekt og det er jeg veldig glad for. Etter å ha prøvd alt av alternativ medisin og legemidler ble det for meg som natt og dag. 

Jeg har også gått på jobb med migrene, alt går om man må - men det er ikke optimalt å tvinge seg til å fungere når man helst skulle tatt det med ro og blitt bedre.

Skrevet

Sjefen trenger ikke gi deg fri når du er syk. Er du syk er du syk. Legen kan skrive sykemelding, ikke du.

• Liker 4
Skrevet
Den 21. januar 2016 at 12.22, Monikalis skrev:

Her om dagen våknet jeg flere ganger på natten, med migrene syntom, sovnet igjen hver gang.. Når eg våknet på morningen var migrene avfallet slått skikkelig inn, kastet opp, hodeverk og hadde det helt jævlig.. Fekk fri de første timene på dagen, men de to siste timene måtte jeg jobbe, jeg skrev sykemelding for hele dagen, selv om jeg mer eller mindre ble tvinga på jobb i denne tilstanden.. Og dett syns ikke sjefen var rett, men eg syns det er innafor.... 

Hva mener dere? 

Hva mener du med at du skrev sykemelding hele dagen? Det er legen som skriver sykemelding. Og ved sykemelding fra lege hele dagen er dt viktig for både deg og arbeidsgiver at du ikke jobber. Bl.a pga forsikringsdekninger, og etter en stund også pga det regnes som svindel av sykepenger.

antar du mener at du ikke skrev timer den dagen, selv om du var der. Aner ikke hvorfor du ville latt være det, men er uansett enig med sjefen din her, har du jobbet skal du ikke stå oppført som syk.

hvorfor måtte du på jobb de timene? Sa sjefen det eller var det noe du følte på selv?

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du imigran? Har fått denne nå men spyr av den fordi sprayen kommer ned i halsen... Har du noen tips? 

Bruker imigran 20mg nesespray. Dette er den som har fungert best for meg til nå, men samtidig så er det jo individuelle opplevelser. Har du testet mange ulike migrenemedisiner? Jeg har måttet teste meg gjennom en hel del for å finne noe som fungerer optimalt. Ikke spesielt moro, men godt når man endelig finner noe som passer en:hug:

Skrevet
4 timer siden, Jolene skrev:

Bruker imigran 20mg nesespray. Dette er den som har fungert best for meg til nå, men samtidig så er det jo individuelle opplevelser. Har du testet mange ulike migrenemedisiner? Jeg har måttet teste meg gjennom en hel del for å finne noe som fungerer optimalt. Ikke spesielt moro, men godt når man endelig finner noe som passer en:hug:

Er på min femte medisin nå og må nok teste nok en til siden jeg ikke takler denne nesesprayen😌

Skrevet

Skjønte ikke dette jeg. Alle har lov å være syk.

• Liker 2
Gjest Hummels
Skrevet

Aldri i livet om noen hadde fått tvunget meg på jobb når jeg er syk/dårlig. Da fikk de bare gi meg sparken.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tips: Si dette til legen, og be om immigran injeksjon. Akkurat samme virkestoff! Det er en sånn "penn", som du holder mot låret, og trykker på en knapp, så kommer nåla ut.

Jeg fikk et "nytt liv" da jeg endelig fikk en lege som nevnte denne muligheten for meg. I tillegg til at man ikke kaster opp av den, så virker det også enda kjappere enn nesespray.

• Liker 1
Skrevet

Høres vel i grunnen ut som om TS har kraftig hodepine, ikke migrene. Er jo omtrent like mye inflasjon i feilbruk av ordet migrene som av ordet influensa.

TS: Innlegget ditt var for øvrig helt uforståelig.

Anonymkode: 81afa...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...