Gå til innhold

Gi vekk diverse leker, bøker og saker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man kvitte seg med ting som puslespill, bøker, gamle blomsterpotter, lysestaker, og slike småsaker? Er Fretex eneste mulighet? Evt loppemarkeder når den sesongen begynner? Jeg ønsker ikke å kaste ting som er fullt brukbare.

Anonymkode: 9e51d...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å gi til bruktbutikker, og slike butikker finnes "over alt". Ikke alle som ønsker å motta bøker, vel og merke. Ellers kan man kanskje gi leker til asylmottakene? 

Anonymkode: 19dcd...962

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan man kvitte seg med ting som puslespill, bøker, gamle blomsterpotter, lysestaker, og slike småsaker? Er Fretex eneste mulighet? Evt loppemarkeder når den sesongen begynner? Jeg ønsker ikke å kaste ting som er fullt brukbare.

Anonymkode: 9e51d...84a

Fretex tar vel ikke "småting" (ikke heromkring i alle fall) men lokale bruktbutikker tar ofte imot. Om du har lyst til å ta bryet med å fordele så tar sykehus/asylmottak/krisesenter oftest imot leker, eldresenter imot hobbyutstyr og de aller, aller fleste steder har lokale "hjelpegrupper" på facebook som tar imot gratis nyttige ting. Eventuelt kan du annonsere "gies bort gratis mot henting" på fb.

Anonymkode: e21a2...a7b

Skrevet

Krisesenter vil kanskje ha noe

Anonymkode: 05d0b...744

Skrevet

Legg det ut på torget/gis bort på finn.no. Men vær klar over at fine ting er mange intressert i å få gratis, for så å selge videre på samme sted under tilsalgs. Derfro kan det være lurt å skrive at det er til noen som har barn, barnebarn eller er trengende og at det ikke er for videresalg. Flyktningemottak vil sikker også ha....Sykehus, krisesenter ol. Tar ikke imot, de er redd for smitte.

Anonymkode: dbf16...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...