Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Alle innbyggerne i kommunen har blitt pålagt å sortere papp. Problemet er bare at de henter 1 gang i mnd, så det hoper seg opp. Vi har MYE pappavfall av en eller annen årsak, og aner ikke hvor det skal kunne oppbevares. Søppelkassen som er beregnet til papp er full dagen etter henting, siden de henter så sjelden... Kan jeg brenne det på jordet?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Ta deg en runde til avfallsstasjonen og kast det der? Om dere har bygget dere opp et så voldsomt lager, så kommer dere kanskje i rute igjen om dere tar en skikkelig rydderunde først, så har dere ikke allerede et fult lass å hive oppi spannet i det sekund det er tømt. Anonymkode: 1eb4f...d63 1
Kamikatze Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Det hjelper å oppbevare den flatt. Da rommer en ganske vanlig søppelsekk mye. Har så godt som aldri opplevd plassmangel i pappdunken når jeg har skåret kartongene i passe "serveringsstykker" mindre enn bunnen på pappkassen, og brettet drikkekartongene flate. Når det en sjelden gang kommer nye møbler i hus, eller annet som gir ekstremt pappoverskudd, så er søppelsekken min venn.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Ta deg en runde til avfallsstasjonen og kast det der? Om dere har bygget dere opp et så voldsomt lager, så kommer dere kanskje i rute igjen om dere tar en skikkelig rydderunde først, så har dere ikke allerede et fult lass å hive oppi spannet i det sekund det er tømt. Anonymkode: 1eb4f...d63 1
Jerry Lee Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Ja, du kan brenne det på jordet hvis det er slik at hentinga er slapp. Kan jo ikke samle og oppbevare i "evigheter".
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Her tar de imot papp og annet normalt avfall gratis på søpla. Anonymkode: 1ad99...a38
melatonin Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Vi har og mye papp, vi har ikke dunk til papp enda. Så vi bretter sammen og har det i en egen dunk inne og kjører den på gjenvinninga. Gleder meg til vi får flere dunker.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 3 timer siden, Badebuksa skrev: Alle innbyggerne i kommunen har blitt pålagt å sortere papp. Problemet er bare at de henter 1 gang i mnd, så det hoper seg opp. Vi har MYE pappavfall av en eller annen årsak, og aner ikke hvor det skal kunne oppbevares. Søppelkassen som er beregnet til papp er full dagen etter henting, siden de henter så sjelden... Kan jeg brenne det på jordet? Du kan jo bare ringe og be om en større dunk? Du kan trolig ikke brenne det på jordet - mesteparten av de tettbygde strøk av Norge har bålforbud. Anonymkode: 680f4...2dd 1
Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en runde til avfallsstasjonen og kast det der? Om dere har bygget dere opp et så voldsomt lager, så kommer dere kanskje i rute igjen om dere tar en skikkelig rydderunde først, så har dere ikke allerede et fult lass å hive oppi spannet i det sekund det er tømt. Anonymkode: 1eb4f...d63 Kommer aldri i rute, siden de henter for sjeldent ift hvor mye pappavfall vi produserer.
Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo bare ringe og be om en større dunk? Du kan trolig ikke brenne det på jordet - mesteparten av de tettbygde strøk av Norge har bålforbud. Anonymkode: 680f4...2dd Hvorfor tror du at jeg bor i tettbygd strøk? Hvor mye koster større dunk? Nettsiden til de som henter er elendig.
jupiter_c Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 2 minutter siden, Badebuksa skrev: Hvorfor tror du at jeg bor i tettbygd strøk? Hvor mye koster større dunk? Nettsiden til de som henter er elendig. hos de fleste avfallsselskaper er større papp/mat osv dunker gratis. vi betaler bare for restavfallet ihvertfall....
Hymy Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Er vel kommunen som er ansvarlig, så jeg ville sjekket ut kommunens hjemmeside. Kanskje den er bedre enn den som selve firmaet har?
Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, jupiter_c skrev: hos de fleste avfallsselskaper er større papp/mat osv dunker gratis. vi betaler bare for restavfallet ihvertfall.... Prøvde å se, ble ikke klokere, men "dunk" koster 300kr + 30% ekstra i året. Eller noe. Men om det er til papp veit jeg ikke. Vi tråkker og bretter og klipper, men er fortsatt for mye altså. Naboen fyrer mye, kanskje de vil ha litt ekstra papp.
Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, Hymy skrev: Er vel kommunen som er ansvarlig, så jeg ville sjekket ut kommunens hjemmeside. Kanskje den er bedre enn den som selve firmaet har? Kan jo se....
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Her kan vi sette større pappesker eller bunter med aviser ved siden av dunken. Anonymkode: 77bde...7e2
Gjest Badebuksa Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan vi sette større pappesker eller bunter med aviser ved siden av dunken. Anonymkode: 77bde...7e2 Åja, hvordan vet du det? Har ikke fått noe skriv om det som jeg kan huske. Hadde jo vært praktisk.
Tinuwiel Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 9 timer siden, Badebuksa skrev: Alle innbyggerne i kommunen har blitt pålagt å sortere papp. Problemet er bare at de henter 1 gang i mnd, så det hoper seg opp. Vi har MYE pappavfall av en eller annen årsak, og aner ikke hvor det skal kunne oppbevares. Søppelkassen som er beregnet til papp er full dagen etter henting, siden de henter så sjelden... Kan jeg brenne det på jordet? Om vi har for mye så brenner vi det. Har en tønne som vi brenner i. Eller du kan levere på nærmeste søppelplass (pent kalt miljøstasjon), de fleste har vel oppe noen timer nå og da så privatpersoner kan levere.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #18 Skrevet 22. januar 2016 Jeg deler papirdunken med noen andre, og den er ofte full før henting. Nå kaster jeg ikke allverdens med papp/papir da, så det som blir liggende tar jeg med og leverer på en småsamler eller på gjenvinninga. Anonymkode: a64ef...44e
Vox_populi Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 (endret) Vi har fått informasjon om å sette slikt "overskudd" ved siden av dunken. Men ikke restavfall, større dunk til det koster litt. Jeg har forresten aldri papp i søpla, det går greit å brenne det i ovnen (sammen med plast, om du lover ikke å si det). Å fyre på jordet går greit om du ikke har behov for varmen. Og det er alltid helt lovlig, det er i utmark at bålbrenning er forbudt i sommerhalvåret - et jorde er innmark. Men dra fram en hageslange først! Endret 22. januar 2016 av Vox_populi 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 Grønn hverdag oppfordret folk til å levere pappemballasje tilbake på dagligvarebutikkene (f.eks unødvendig emballasje som pappkartongene rundt frokostblandinger, som jo allerede er emballert i plast innenfor kartongen) Kanskje Ikea, elektrobutikker og andre også tar i mot kartong? Har dere en miljøstasjon i nærheten, så kunne kartongen leveres der Evt finn på smarte måter for gjenbruk av kartongen Anonymkode: 5b137...668
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå