Gå til innhold

"utestengt" av gruppe

Anbefalte innlegg

Gjest trubadur
Skrevet

Jeg har kommet opp i en kinkig situasjon som jeg trenger andres synspunkt på.

Har akkurat fått en liten gutt og kom med i en barselgruppe rett etter. Veldig koselig det. Vi gikk veldig godt overens alle sammen bortsett fra ei dame.

Hun er MEGET spesiell...

Jeg for min del kan takle denne dama så lenge det ikke blir for stor "dose", men det kan ikke de andre. Dvs jeg klarer å ikke ta meg nær av at hun mener barna får feil mat o.l, og kritiserer lekene til de vi har besøkt. :evil:

Vi har "møter" utenfor helsestasjonen og det er disse de andre ikke vil ha henne med på.

Jeg vet at å juge henne rett opp i tryne når vi treffes gjør meg kvalm. Men samtidig har jeg jo lyst til å treffes med de andre siden jeg har få venner i nærheten her jeg bor.

Har prøvd å ymte frempå at jeg syns det fælt, men de mener det er greit å juge for henne.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å være ærlig?

Si det som det er at kritikken hennes ikke blir godt mottatt og at om hun ikke roer seg, vil hun ikke være velkommen i deres barselgruppe. :wink:

Lykke til.

Skrevet

Ta igjen med henne når hun kritiserer. Kanskje hun da skjønner at hun ikke kan ture på som hun vil.

Gjest lilletroll
Skrevet

Stadig kritisering av meg om mitt barn ville nok ikke falt i god jord hos meg heller, nei, og jeg ville nok argumentert VELDIG for mine synspunkter og ikke latt henne komme noen vei, men det er klart stemningen kan nok bli litt anstrengt... :-?

Skrevet

Tar man igjen med henne så forsvinner hun kanskje av seg selv, for hun vil nok ikke være sammen med sånne teite damer som dere som ikke skjønner deres barns eget beste engang.....

Gjest 3-barnsmor
Skrevet

Jeg var med i en barselgruppe" med mitt andre barn hvor jeg ikke trivdes. Jeg hadde problemer med ammingen og fikk hele tiden høre om hvor forferdelig det var at mødre ikke ammet. Hun pumpet ut en flaske melk hver morgen og så fikk barnet når det våknet, hun kunne ikke forstå at dette skulle være så vanskelig. :cry:

Med nok dårlig selvtillit som det var på dette området så valgte jeg til slutt å trekke meg fra gruppen, + at man blir lei av å høre om alle feilene som alle de andre gjør.

Men med mitt tredje barn er jeg fortsatt med i "barselgruppen" og det på syvende året, der er det helt annerledes og ingen har snakket stygt om de som ikke har vært til stede.

:blomst_opp: til mine barselvenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...