Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner søren ikke ut av hudtonen min. Noen sier den er kald mens andre sier den er varm. Frisører blir aldri enige. Jeg har til og med vært hos en frisør hvor de først la en "kappe" i gullfarge over meg og opp mot ansiktet, og etterpå en i sølv, og det endte med at frisørene var uenige. Halvparten mente jeg var varm, mens resten mente jeg hadde en kald tone.

Jeg er midt i en lang prosess med å bli blond, og jeg er usikker på om jeg burde gå mot en varm blondfarge, eller mot en med mer ask i seg.

Jeg har veldig lys hud, blir fort brent i solen, blir ALDRI brun, bare rød, har isblå øyne og masse fregner. 
Den vanlige testen for å finne ut hudtonen, der man ser på blodårene på innsiden av håndleddet, viser at de er blågrønne og lilla.

For ekstra håp om hjelp legger jeg med noen bilder (ugh, jeg hater selfies) der jeg ikke har noen sminke på huden, og med hvit, fuscia og oransje/fersken som farge opp mot huden.

Jeg setter ekstremt pris på alt jeg kan få av hjelp og råd! <3

20160121_102526.jpg

20160121_102920.jpg

20160121_104037.jpg

20160121_103840.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøytral kanskje? Jeg kan ikke bruke foundations som er gule eller røde, jeg må ha en helt nøytral. Jeg jeg syns kanskje du ser kald ut. Fregnene gir deg litt varmere farge, men jeg vil likevel lande på kald. Tror jeg. 

Anonymkode: 743a1...9da

Skrevet

på min skjerm heller du mest mot kald, men jeg er litt usikker. Jeg synes det røde i kinnene dine harmonerer best med det nest siste bildet, derfor landet jeg på kald hudtone

Anonymkode: 51aeb...16d

Skrevet

Hvis du er i tvil går det an å se litt på blodårene på/rundt håndledd og håndflate. De er vanligvis blålige hos mennesker med kalde hudtoner og grønn(ere) hos mennesker med varme hudtoner.

Anonymkode: 9c830...9b5

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er i tvil går det an å se litt på blodårene på/rundt håndledd og håndflate. De er vanligvis blålige hos mennesker med kalde hudtoner og grønn(ere) hos mennesker med varme hudtoner.

Beklager, så nettopp avsnittet der du kommenterte denne testen. Jeg vil si at du er enten kald eller nøytral (usikker). Ikke varm.

Skrevet

Rosa! Du kledde den rosa helt fantastisk godt. Jeg er usikker på om det gir en varm eller kald hudtone. Oransje fikk deg til å se veldig blek ut.

Anonymkode: 2b1fa...893

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg føler meg fremdeles litt usikker dog, mest fordi før kledde jeg veldig godt farger som turkis o.l, men når jeg tar på meg noe som er turkis nå så ser det plutselig veldig "feil" ut.
Samtidig føler jeg at rosa fargen, og lignende rosa farger, som jeg viser på bildet gjør at jeg ser mye bleker ut enn jeg er, mens den oransjefargen som er på siste bildet overraskende nok gjorde at hudfargen min så jevnere ut, og mindre blek. I hvertfall når jeg så meg selv i speilet.
Jeg føler jeg "skifter" farge med jamne mellomrom. Da jeg var barn hadde jeg f.eks gyllen brunt hår og fikk alltid høre at høstfarger var det som passet meg best. Senere var jeg definitivt mer mot de kalde fargene, som turkis, fuscia og andre klare, sterke farger, og nå føler jeg at de fargene som jeg har kledd i så mange år plutselig er helt feil på meg.
De eneste fargene jeg aldri har kledd er sand og beige :P Jeg synes heller ikke at jeg kler grått så veldig.

Jeg vurderer om jeg kanskje bare skal gå for en mørk askeblond farge, men jeg er så usikker. Agh, first world problems, jeg vet! 
Tusen, tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare meg, jeg setter utrolig stor pris på det :)

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du passer ihvertfall veldig godt med Rosa! Om du har blå øyner, så passer du helt sikkert med blått også. :) JEg tror du er mer kald enn varm. Du har hvertfall ikke gylden hud.. 

strawberry smoke hår ( kansje noe som passer deg? Du har faktisk ganske rødt hår om du sammenligner med denne fargen)

Anonymkode: 3dab0...e13

Likte den fargen veldig godt! :) Synes sånne farger er kjempefine, men føler ikke jeg er modig nok til å ha det selv. Jeg er mer "safe" og går mer på naturlige hårfarger. Hadde jeg vært litt yngre hadde jeg sikkert turt :P

Skrevet

På bildene ser det ut som du har en hudtone som går over mot det kalde,men mulig den er nøytral,vanskelig å si.

Mange har både grønne og blå blodårer på insiden av håndleddet men da må vi se på hvilken farge vi har mest av.Jeg har mest grønne,og hudtonen ligger mellom nøytral og varm.Så har du mest blå årer kan du med stor sannsynlighet si at du er kald.Jeg ville startet med en kald blond tone om jeg var deg.Så kan du eller frisøren heller gi det en glansvask i en varmere nyanse etterpå,om du synes den er for kald.Det er mye enklere å gjøre en kald blond nyanse varmere,enn å gjøre en varm nyanse kaldere.

Foruten testen med farge på blodårene,har du prøvd de andre tipsene i skjemaet her?:

How-to-determine-skin-tone.jpg

Skrevet

Jeg synes også du ser ganske nøytral ut :) Ikke uvanlig at hva man kler kan endre seg litt etter sesongen, med tanke på at man blir brunere i huden og lysere i håret. Spesielt om man er nøytral.

Øyenbrynene dine ser varme ut, men kanskje du har farget dem i den tonen? Hva kler du best av kritthvitt og off-white?

Skrevet

Enig med de som sier nøytral, men likevel slik at du er mer kald enn varm.

Skrevet

Og jeg heller mer mot varm. En vårkvinne av noe slag. Men det er egentlig umulig for oss å si, kan godt hende jeg tar feil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så med en gang at du var kald, og rosa mot huden din bekreftet dette. Gå for askenyanser!

Anonymkode: 85250...214

Skrevet

Du er definitivt kald.

Anonymkode: 278ee...160

Skrevet

Jeg mener også varm og vår. Du ser best ut på det nederste bildet - jeg synes de andre ble feil. Tror mørk gyldenblond blir fint,  eller en gyldenbrun/nøttebrun.

• Liker 2
Skrevet

Det er mulig å være begge deler! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...