Gå til innhold

Har du fått foreldrepenger denne mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det har vært kluss med foreldrepengene mine siden jeg startet å få dem. Pleier å ringe inn til NAV siate dag i hver mnd for å høre om de kommer. De står nemlig sjeldent til utbetaling. Samme greiene denne mnd. De står ikke til utbetaling, men jeg kan heller ikke ringe inn før neste fredag og høre om hvor pengene har blitt av. Så, har dere fått penger, evnt står de til utbetaling? 

Anonymkode: ee60d...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk de i går.

Sjekka mine utbetalinger på mandag og de stod ikke til utbetaling hos meg da. Jeg sjekker ikke hver måned, men såvidt jeg har fått med meg står det ikke noe hos meg før de er utbetalt(samme med barnetrygf).

Anonymkode: c2b12...e02

Skrevet

Ikke fått mine jeg heller, og de har alltid vært inne på konto 21 hver mnd, bortsett fra en mnd hvor de hadde glemt(!!) å utbetale de og jeg måtte ringe flere ganger til endelig en person sjekket litt grundigere og oppdaget av de ikke lå til utbetaling og måtte sende saken videre.....

håper de kommer snart da jeg har regninger til forfall og mat som må kjøpes..

Anonymkode: c3871...0fd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fått mine jeg heller, og de har alltid vært inne på konto 21 hver mnd, bortsett fra en mnd hvor de hadde glemt(!!) å utbetale de og jeg måtte ringe flere ganger til endelig en person sjekket litt grundigere og oppdaget av de ikke lå til utbetaling og måtte sende saken videre.....

håper de kommer snart da jeg har regninger til forfall og mat som må kjøpes..

Anonymkode: c3871...0fd

Det samme har skjedd med meg. Sjekket mine utbetalinger og jeg ser jeg har fått pengene alt fra 20. til begynnelsen av mnd etter jeg skulle hatt de. Altså, 

20.august, 01.oktober, 03. november og 18 desember. 

Anonymkode: ee60d...827

Skrevet

De kommer ikke før 29.1

Anonymkode: a1ce9...dbb

Skrevet

Jeg fikk mine den 20., men de stod ikke "til utbetaling" på nav.no før den 20. Vanligvis kommer det på nett et par dager før pengene er på konto. Regelen er vel at pengene skal være på konto innen siste virkedag i mnd.

Skrevet
1 minutt siden, Nepenthe skrev:

Jeg fikk mine den 20., men de stod ikke "til utbetaling" på nav.no før den 20. Vanligvis kommer det på nett et par dager før pengene er på konto. Regelen er vel at pengene skal være på konto innen siste virkedag i mnd.

Ja, og NAV fortalte jeg at de fleste ikke får før 29.1

Jepp, kjempekjipt. Jeg har ikke fått foreldrepenger siden 11.12.15 og måtte låne penger av foreldrene mine. Da føler man seg liten! Trodde jeg skulle få 20.1 siden alle sa at man får da, men det var tydeligvis feil, ifølge NAV.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og NAV fortalte jeg at de fleste ikke får før 29.1

Jepp, kjempekjipt. Jeg har ikke fått foreldrepenger siden 11.12.15 og måtte låne penger av foreldrene mine. Da føler man seg liten! Trodde jeg skulle få 20.1 siden alle sa at man får da, men det var tydeligvis feil, ifølge NAV.

Ja det er feil at alle får da, men jeg vet veldig mange får det. Så derfor er det ekstra kjipt å være en av dem som får det seint. Nav er smarte sånn, de helgarderer seg litt ved å sette fristen til siste virkedag. Jeg har vært kjempe"heldig" med mine utbetalinger, alltid fått dem tidlig, og i desember fikk jeg dem den 11. (men første utbetalingen ble jeg trukket 50% skatt fordi de hadde kløna det til med skattekortet....)

Skrevet

Hva er foreldrepenger?

Hvorfor får dere det? Fra hvem? Hvor mye?!

Anonymkode: 176a8...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...