Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg dreper absolutt alt av stueplanter til og med kaktuser,kan noen hjelpe ei jente m "svarte fingre"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 4. mars 2002 #2 Del Skrevet 4. mars 2002 En trenger ikke grønne fingre for å få til litt grønt rundt seg. Kjøp litt hardføre planter med tykke grønne blader. Disse overlever en tørkeperiode og kan stå litt utsatt til. Jeg er selv håpløs med planter med blomster på, men får likevel endel grønne planter til å trives. Jeg har en fredslilje som jeg ofte "navigerer" etter. Når denne henger vanner jeg hele hurven. Det fine med fredslilja er at om den henger veldig med hodet så reiser den seg og er like fin etter en slump med vann. Be om hjelp til å finne hardføre planter i butikken. Lykke til12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #3 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg kjøpte meg rett og slett boka 350 stueplanter. Den er grei å navigere etter, både når det gjelder hvilke planter som er lettstelte, og hvor de skal plasseres for å ha det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg gjør som SiBa, og det fungerer helt utmerket. Den fredslilja ser så usannsynlig trist ut at man ikke klarer å gå forbi uten å gi den vann, og man kan jo ikke vanne en og ikke de andre. Får dårlig samvittighet av slikt, så kjøp deg en fredslilje og bruk den som "målepinne". Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snupperella Skrevet 14. mars 2002 #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg fant løsning på mine stakkars "ørkenplanter" hos Plantasjen. Der kjøpte jeg noen brikker (selges i pose a 5 skt) som skal bløtes, og så legges i potteskjuleren fyll på med ca 4 cm vann og sett planta oppi. Da kan det gå mye lenger enn før mellom hver vanning. Er ellers helt engi i at en fredslilje er en utmerket "målepinne" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 25. mars 2002 #6 Del Skrevet 25. mars 2002 HE-HE-HE Må nesten le, var ikke klar over at andre hadde det som meg... JEG HAR OGSÅ EN FREDSLILJE!!! Den er ypperlig som vannings-varsler. Har plassert den midt på stuebordet, slik at jeg ikke kan unngå å se den. Fungerer kjempebra!!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2002 #7 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg har et Pengetre, en Aloe Vera og noen kaktuser. Disse overlever neste alt. Vanner dem når jeg kommer på det og det er ikke så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå