Creo Skrevet 21. februar 2002 #1 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg har prøvd å sette meg inn i Balkan-konfliktene, men sliter litt med å skjønne grunnene til alt sammen. Jeg vet Kosovo betyr mye for serberne, av historiske og tradisjonelle grunner har jeg hørt. Men, så var det dette slaget ved Kosovo Polje (Kosovosletten) i 1389. På Forsvarets sider står det at dette er en av hendelsene med mest betydning for serbernes tilknytning til Kosovo. Jeg skjønner serberne tapte for det ottomanske rikets hær - men hva var så spesielt? Har du forklaringer til dette, eller konfliktene på Balkan generelt, så settes det stor pris på (Er du ute etter å slenge dritt om folkegrupper eller annet useriøst tull, så start din egen tråd. Jeg er ute etter rene historiske fakta, og håper på nogenlunde seriøse svar tilbake.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 21. februar 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 21. februar 2002 Hehe. Uten å bli for "tung" og alvorlig. Historie kan være morsomt det, men av og til er det litt for mange årstall, navn, steder og meninger inne i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå