Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med deg 100 %!!! Skulle virkelig bare mangle!!!

Anonymous poster hash: 68fe3...681
  • Liker 6
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Det skulle faktisk bare mangle at han tar sin del av det. Jeg tror likevel at folk blir overrasket over menn som tar sin del av "jobben" nettopp fordi vårt likestilte samfunn ikke alltid er så likestilt som vi liker å tro...

Kanskje du kan si nettopp det du skriver her? For det er ikke for mye å forvente at han hjelper til. Regner med at han jobber mens du har permisjon, så da er det naturlig at du gjerne tar litt mer enn ham, men det gjør du jo åpenbart. Syntes du skal si ifra til folk om dette plager deg :)

• Liker 16
Skrevet

Ja som du selv sier, skulle det vel bare mangle at mannen i huset hjelper til for å gjøre ting litt lettere for kvinner med barn. Menn som ikke hjelper kvinner som trenger hjelp er en skam mener nå jeg. 

Det er flott at du har fått deg en så flott mann! Ønsker dere alt godt!

Anonymous poster hash: 8e72f...fde
  • Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Huffda. Krever babyen noe av tiden din.

Kanskje du skulle redusert mannen din til bare å være en bidragspliktig, om han virkelig ikke skjerper seg...

Hvilke oppgaver gjør du i dag som du mener mannen skulle tatt seg av?

Skrevet

I stedet for å være glad for at du er i en situasjon mange ville misunt deg, så syter du over at andre sier han er flink.. At d går an.

Anonymous poster hash: 5db53...a2a
  • Liker 24
Skrevet

Helt enig med deg. Det skulle da bare mangle at mannen bidrar på lik linje med kvinnen i forholdet. Det er en selvfølge slik jeg ser det. Hvis noen sier slikt til min dame kommer jeg til å sette dem på plass; jeg er da vitterlig ikke degradert til en medhjelper bare fordi jeg er mann. Jeg finner det faktisk ganske nedverdigende.

• Liker 21
Skrevet

Jeg kunne fort ha vært en som hadde sagt at jeg syntes at mannen din var flink :sjenert: Jeg har selv to små, og mannen min har dessverre aldri vært i nærheten av å bidra så mye som din tydeligvis gjør, selv om jeg er helt enig i at dette i utgangspunktet burde ha vært en selvfølge i 2015.

Bevares, han er en snill mann, og han er en veldig god far for barna (leker masse med dem, tuller med dem, koser med dem, og gir dem masse oppmerksomhet). Men nei, han "ser" ikke alt som trenger å gjøres, han må minnes på det meste for at han skal greie å bidra. Hvis jeg vil at han skal ta med barna ut (fordi jeg skal få unna husarbeid, vil ha ro pga det har vært mye nattevåk e.l.) så må jeg be han om det. Hvis jeg vil at han skal "varte opp" besøket og være en god vert må jeg også minne han på det før besøket kommer. Han både steller, legger og bader barna, men jeg må be han om det for at han skal gjøre det.

Jeg skulle veldig gjerne ønske at han kunne ha gjort disse tingene på eget initiativ, men det greier han altså dessverre ikke. Etter hva jeg hører og ser hos venninner, så er dette forholdsvis vanlig blant mannfolk. Jeg skjønner dermed godt hvorfor flere av dine venninner sier at du er heldig. Samme hvor mye vi skulle ønske at dette var en selvfølge, så er det dessverre ikke det for svært mange menn, samme hvor mye vi skriver 2015.

Anonymous poster hash: 7e6e5...67d

• Liker 13
Skrevet

Fy fader, du er smålig, TS!

Fordi??
  • Liker 7
Skrevet

Det er faktisk ikke alle menn som gjør alt din gjør, så vær glad for at din gjlr alt dette. Hva tenker du egentlig om vi som gjør absolutt alt selv da, uten hjelp av mannen?

Anonymous poster hash: 9d494...548

• Liker 1
Skrevet

Det skulle da bare mangle at han bidrar litt i det daglige..

Selv så koser jeg meg fælt på kjøkkenet med ungene, vaffeljernet og kakao, når kona måker snø eller skifter dekk på bilene.. Såpass må man gjøre!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal alt pirkes på? Kan du ikke heller bare være glad for at du har en mann som hjelper til uten at du må spørre om det? Samfunnet i dag har blitt et sted hvor det stadig vekk skal klages på alt som er positivt, av den grunn at det tydeligvis ikke er positivt nok. Blir helt oppgitt.

Og nei, set var ikke nødvendigvis bare rettet mot deg TS.

Anonymous poster hash: b786b...b80
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har sett at mange kvinner svarer "det skulle bare mangle", "ja, etter jeg har vært oppe siden kl 04.00, vasket huset, handlet, laget middag og tatt meg av babyen synes jeg ikke det er for mye å be han om å lage kaffe" og lignende på sånne kommentarer, så det er jo ikke en umulighet:) det høres kanskje litt bittert ut, men hvis du sier det med et smil tror jeg de fleste forstår hensikten. At det er du som gjør mest hjemme, men at han også er flink til å bidra, og det skulle bare mangle :)

Skrevet

Det er faktisk ikke alle menn som gjør alt din gjør, så vær glad for at din gjlr alt dette. Hva tenker du egentlig om vi som gjør absolutt alt selv da, uten hjelp av mannen?

At dere har valgt feil mann å få barn med.

Anonymous poster hash: 96354...315

• Liker 28
Skrevet

Jeg har sett at mange kvinner svarer "det skulle bare mangle", "ja, etter jeg har vært oppe siden kl 04.00, vasket huset, handlet, laget middag og tatt meg av babyen synes jeg ikke det er for mye å be han om å lage kaffe" og lignende på sånne kommentarer, så det er jo ikke en umulighet:) det høres kanskje litt bittert ut, men hvis du sier det med et smil tror jeg de fleste forstår hensikten. At det er du som gjør mest hjemme, men at han også er flink til å bidra, og det skulle bare mangle :)

For det er det, det handler om?

Hvem som gjør mest? 

• Liker 1
Skrevet

Da tenker vi "at du gidder, grow some balls woman"

Anonymous poster hash: 5a5b8...27d

• Liker 8
Skrevet

Bare så det er sagt;, ja, jeg har en flink mann. Men ikke flinkere enn man kan forvente i 2015. Eller?

Vi fikk en liten baby for 5 mnd siden. Min mann er flink med henne. Tar henne på morgenen i helgene (en dag hver), steller, bader, legger osv enkelte kvelder, men er stort sett jeg som gjør det, mens han lager middag. Han hjelper til med rydding osv. Men det skulle da vel bare mangle??

Hvis jeg har besøk og babyen blir urolig så kan han trille en tur eller ligge å leke på gulvet. Han disker også opp å serverer noe godt ofte når vi har gjester. " så flink mannen din er" får jeg høre da. "Ingen problem å ha baby med en så flink mann", "du er vel ikke sliten?" !!

Jeg jatter selvfølgelig med å sier jaaada, han er så flink atte. Men har folk glemt at jeg ammer 5 ganger på natta, at jeg er hjemme alene med babyen 10 timer hver dag, at huset ikke blir støvfritt av seg selv? Da skulle det vel strengt talt bare mangle at han steller, leker, triller og lager middag da? Det tar jeg faktisk som den største selvfølge! Vi lever i 2015, tross alt!!

Anonymous poster hash: 48dee...b86

Det skulle da for pokker bare mangle at du holder mesteparten av huset og barnet når du har FRI nettop fordi DU SKAL PASSE BARNET! Hvor navlebeskuende går det ann å være?!

Anonymous poster hash: 84bb6...286

• Liker 5
Skrevet

Jøss, enda en tråd om disse late mannfolka. Selv om de bruker flere timer i uka i arbeid (lønnet og ulønnet) , så vel som å bruke flere dager av sitt liv i arbeid, enn kvinnene de er sammen med.

Hvordan kan vi få mannfolk til å jobbe mer dere? Selv om menn har betraktelig mer arbeidsbyrde i løpet av sitt liv, og betraktelig mindre pensjonstid enn kvinner? 

Anonymous poster hash: 2b1b3...bdc
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...