Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å tempe neste prøveperiode og her er jeg veldig grønn. Hva slags termometer må jeg ha? Hvor temper jeg? (Munn?) Og hvilken app bruker dere? Andre tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte fertilityfriend.com.

Anonymous poster hash: cd6d0...9c0

Skrevet

Takk for svar :)
Jeg synes det virker fryktelig tungvint at man må tempe til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. Er det virkelig noen som setter på vekkerklokka i helgene? Ofte er det jo forskjell på hva som er skrevet og hva folk faktisk gjør, så setter pris på personlige erfaringer her. 

Skrevet

Jeg satte på klokka i helgene, tok tempen og sov videre. For noen har det ingenting å si, for andre vil temperaturen variere mye med flere timer søvn.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg synes det virker fryktelig tungvint at man må tempe til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. Er det virkelig noen som setter på vekkerklokka i helgene? Ofte er det jo forskjell på hva som er skrevet og hva folk faktisk gjør, så setter pris på personlige erfaringer her.

Jeg kjøpte er billig termometer på nett (må ha to desimaler) og brukte fertilityfriend appen. Satt også klokka på samme tidspunkt - helg som hverdag. Bare tempet og la meg igjen (du skal tempe før du står opp og snakker uansett). Gikk helt fint det. Ble gravid på andre syklus - og vurderer temping som prevensjon etter fødsel:) lykke til!

Anonymous poster hash: c49e1...3ea

• Liker 1
Skrevet

Vurderer å tempe neste prøveperiode og her er jeg veldig grønn. Hva slags termometer må jeg ha? Hvor temper jeg? (Munn?) Og hvilken app bruker dere? Andre tips? :)

Tempet i munnen ja :)

Skrevet

Jeg kjøpte er billig termometer på nett (må ha to desimaler) og brukte fertilityfriend appen. Satt også klokka på samme tidspunkt - helg som hverdag. Bare tempet og la meg igjen (du skal tempe før du står opp og snakker uansett). Gikk helt fint det. Ble gravid på andre syklus - og vurderer temping som prevensjon etter fødsel:) lykke til!

Tusen takk for godt svar. Appen er nå lastet ned og undertegnede er på termometerjakt :)

Skrevet

Jeg temper også som regel i helgene (bruker alarm) , men ikke alltid. Tempen er jo høy helt til du får mensen igjen, så hvis du ikke temper i helgen betyr det bare at det blir mer usikkert å estimere når EL har vært (hvis den kommer i helga). Lite vits å tempe på feil tidspunkt, da kan du "lure" appen og estimatet av EL bli helt feil.

Jeg bruker fertility friend og termometer fra billig tester. :)

Skrevet

Jeg temper også som regel i helgene (bruker alarm) , men ikke alltid. Tempen er jo høy helt til du får mensen igjen, så hvis du ikke temper i helgen betyr det bare at det blir mer usikkert å estimere når EL har vært (hvis den kommer i helga). Lite vits å tempe på feil tidspunkt, da kan du "lure" appen og estimatet av EL bli helt feil.

Jeg bruker fertility friend og termometer fra billig tester. :)

Ja, den ser jeg :) Tenkte å tempe og teste med EL-tester i tillegg neste periode. Så blir jeg i hvert fall sikrere på at jeg faktisk har EL.

Skrevet

Temper under armen, liker ikke å ha i munnen. Det viktigste er at du bruker samme metode, og gjøre det på samme tidspunkt hver dag. Slik oppfatter appen endringer etter hvert som den blir kjent med ditt mønster. Jeg har brukt både Fertilityfriend og Glow, syns sistnevnte er mer brukervennlig :)

Ellers syns jeg at det er alt for usikkert med temping til å bruke det som prevensjon, men som prøver er det helt fint! Man må også følge med på utflod og andre tegn, noe som gjør at man lærer å tolke tegnene fra kroppen ganske godt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Når skal man begynne å tempe? Er det fra første syklusdag?

Skrevet

Når skal man begynne å tempe? Er det fra første syklusdag?

Jeg brukte å ta pause fra temping under mensen, men det er viktig å begynne i god tid før eggløsning.

Skrevet

Jeg tror jeg får eggløsning ganske tidlig. Er det da greit å starte fra den dagen jeg får mensen? Kjøper jeg tempratur måler fra apoteket?

Gjest xx girl xx
Skrevet

App er lastet ned. Og termometer er bestilt ;) 

Jeg har PCO, og har fått flere falsk positive tester. Håper dette kan hjelpe med å finne ut om jeg virkelig har hatt el eller ikke :)

Skrevet

App er lastet ned. Og termometer er bestilt ;) 

Jeg har PCO, og har fått flere falsk positive tester. Håper dette kan hjelpe med å finne ut om jeg virkelig har hatt el eller ikke :)

Hvor bestilte du den fra? Og hvor mange dager tok det til du fikk den?

Gjest xx girl xx
Skrevet

Hvor bestilte du den fra? Og hvor mange dager tok det til du fikk den?

Jeg bestilte fra billig-tester. Tok 2 dager :) De sendte den samme dag. 

Gjest xx girl xx
Skrevet

Hvor mye betalte du

Det husker jeg ikke. For bestilte el tester også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...