Gå til innhold

Mensensmerter - utblåsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ARGH. Er så lei menstruasjonssmerter. Har vondt i hodet, trøtt og slapp og så sterke smerter at lårene mine kjennes lamme eller ømme på en måte. Det er så grusomt og så slitsomt.

Jeg er ikke ute etter råd og tips altså. Dette er et rent syteinnlegg. Kan ikke ta smertestillende pga annen medisin og ingen finner forøvrig ut hva som er galt, men er fortsatt under utredning. 

 

Så.. ARGH!!! Sikkert noen andre som føler litt det samme. :P 



Anonymous poster hash: f8ddc...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig for deg å starte på p-piller? Har skjelden smerter etter jeg startet med det. Har fått hodepine de siste gangene da.. Sånn ellers er mensen dritt og jeg hopper over annenhver gang, noen ganger 3 ganger og enda føler jeg at jeg har det ofte

Anonymous poster hash: db060...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, det er det verste i verden. Får alltid enorme smerter, og har prøvd alle mulige smertestillende. Til og med det smertestillende som er beregnet for menstrutasjonssmerter. Fungerte selvfølgelig ikke. :( 



Anonymous poster hash: 7ae9c...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeflaske er min beste venn når jeg har smerter, legg den nederst på magen og se på en god serie  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig for deg å starte på p-piller? Har skjelden smerter etter jeg startet med det. Har fått hodepine de siste gangene da.. Sånn ellers er mensen dritt og jeg hopper over annenhver gang, noen ganger 3 ganger og enda føler jeg at jeg har det ofte

Anonymous poster hash: db060...1fc

Jeg går på p-piller. Uten avbrekk. Selvsagt har jeg prøvd det, men det funker bare ved at jeg slipper 10 dagers menstruasjon hver mnd. Har prøvd hormonbehandlinger og alt, men det funker ikke. Tror jeg har store hormonforandringer. Det er eneste forklaring. Gyn sier jeg har hormonforandringer, men har ikke undersøkt videre. Så det er neste ting å undersøke da. Må finne ut hvorfor osv :)

 

Derfor jeg skreiv "trenger ikke tips altså" i HI, for nå har jeg vært til utredning i noen år så det begynner å bli litt avansert :P 

 

 

Varmeflaske er min beste venn når jeg har smerter, legg den nederst på magen og se på en god serie  :hug:

Ja, enig! Tenkte å ta meg en tur i dusjen. Det funker for meg :) 

 

 

 

Føler med deg, det er det verste i verden. Får alltid enorme smerter, og har prøvd alle mulige smertestillende. Til og med det smertestillende som er beregnet for menstrutasjonssmerter. Fungerte selvfølgelig ikke. :(

Anonymous poster hash: 7ae9c...115

 

Åh, ja, det er sant. Cataflam tar bare toppene hos meg, men må være forsiktig med slikt pga medisinene jeg tar. :) 

 

Har fått litt sjokolade nå da, så koser meg til tross for smertene :P 

Hilsen TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ublåsning: Hvorfor i huleste tror folk at det heter mensENsmerter?? Pleier du å si "sykkelenhjelmen" også? Eller "bilendekk"? Eller "grusenveier"? Det gjør fysisk vondt å se at så mange skriver dette feil, tror nesten halvparten jeg har snakket om slikt med sier eller skriver det på denne måten. 

 

Men uansett, du skrev du ikke ville ha tips, jeg gir det likevel. Sterke smertestillende, paracet i kombinasjon med tramadol eller nobligan, sammen med ibux/naproxen eller voltaren/vimovo noen dager før mensen kommer. Smertebehandling er avansert og mye man må prøve ut, problemet er at mange leger ikke gidder å ta det så alvorlig når det "bare" er menssmerter. 



Anonymous poster hash: b9f43...03f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerning av livmor?

Hadde jeg hatt det så vondt hadde jeg vurdert å fjerne hele faenskapet.



Anonymous poster hash: 1ebc9...34c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ublåsning: Hvorfor i huleste tror folk at det heter mensENsmerter?? Pleier du å si "sykkelenhjelmen" også? Eller "bilendekk"? Eller "grusenveier"? Det gjør fysisk vondt å se at så mange skriver dette feil, tror nesten halvparten jeg har snakket om slikt med sier eller skriver det på denne måten. 

 

Men uansett, du skrev du ikke ville ha tips, jeg gir det likevel. Sterke smertestillende, paracet i kombinasjon med tramadol eller nobligan, sammen med ibux/naproxen eller voltaren/vimovo noen dager før mensen kommer. Smertebehandling er avansert og mye man må prøve ut, problemet er at mange leger ikke gidder å ta det så alvorlig når det "bare" er menssmerter. 

Anonymous poster hash: b9f43...03f

 

Det kalles dialekt. Har du et problem med det er det et helt eget underforum for det. 

 

Det som er veldig rart er at du har lest overskriften og setningen "jeg vil ikke ha tips" men tydeligvis ingenting mer. 

La meg hjelpe deg:

 

 

ARGH. Er så lei menstruasjonssmerter. Har vondt i hodet, trøtt og slapp og så sterke smerter at lårene mine kjennes lamme eller ømme på en måte. Det er så grusomt og så slitsomt.

Jeg er ikke ute etter råd og tips altså. Dette er et rent syteinnlegg. Kan ikke ta smertestillende pga annen medisin og ingen finner forøvrig ut hva som er galt, men er fortsatt under utredning. 

 

Så.. ARGH!!! Sikkert noen andre som føler litt det samme. :P

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

 

 

Jeg går på p-piller. Uten avbrekk. Selvsagt har jeg prøvd det, men det funker bare ved at jeg slipper 10 dagers menstruasjon hver mnd. Har prøvd hormonbehandlinger og alt, men det funker ikke. Tror jeg har store hormonforandringer. Det er eneste forklaring. Gyn sier jeg har hormonforandringer, men har ikke undersøkt videre. Så det er neste ting å undersøke da. Må finne ut hvorfor osv :)

 

Derfor jeg skreiv "trenger ikke tips altså" i HI, for nå har jeg vært til utredning i noen år så det begynner å bli litt avansert :P

 

 

Ja, enig! Tenkte å ta meg en tur i dusjen. Det funker for meg :)

 

 

Åh, ja, det er sant. Cataflam tar bare toppene hos meg, men må være forsiktig med slikt pga medisinene jeg tar. :)

 

Har fått litt sjokolade nå da, så koser meg til tross for smertene :P

Hilsen TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

 

Vær snill å les før du skriver. Det er litt slitsomt å måtte gjenta seg selv til det uendelige. 

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fjerning av livmor?

Hadde jeg hatt det så vondt hadde jeg vurdert å fjerne hele faenskapet.

Anonymous poster hash: 1ebc9...34c

 

Man fjerner ikke livmor på kvinner som vil ha barn. De fjerner heller ikke livmor på unge kvinner uansett. Det har de sagt. De river ikke ut livmorer og eggstokker bare pga smerter på unge kvinner når de uansett ikke vet kilden til problemet. Har man kreft så er det sikkert et alternativ, men det har ikke jeg! :) 

 

Men igjen, dette var bare et syteinnlegg. Jeg trenger ikke tips. :)

-TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH. Er så lei menstruasjonssmerter. Har vondt i hodet, trøtt og slapp og så sterke smerter at lårene mine kjennes lamme eller ømme på en måte. Det er så grusomt og så slitsomt.Jeg er ikke ute etter råd og tips altså. Dette er et rent syteinnlegg. Kan ikke ta smertestillende pga annen medisin og ingen finner forøvrig ut hva som er galt, men er fortsatt under utredning.  Så.. ARGH!!! Sikkert noen andre som føler litt det

samme. :P  Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

f8ddc1a8ddae7a455b672d8400960143"] f8ddc...143

Har du bedt om å bli utredet for endometriose? ?

Anonymous poster hash: 937e6...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kalles dialekt. Har du et problem med det er det et helt eget underforum for det. 

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

 

Nei, ordet mensensmerter er ikke dialekt. Det er faktisk ikke et ord. Du kan ikke bøye ting som du vil og kalle det dialekt. 

 

(Hjelper forresten ikke mye å skylde på dialekt da dialekt er forbudt på dette forumet.) 

Anonymous poster hash: b9f43...03f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedt om å bli utredet for endometriose? ?

Anonymous poster hash: 937e6...72e

 

 

Jeg går på p-piller. Uten avbrekk. Selvsagt har jeg prøvd det, men det funker bare ved at jeg slipper 10 dagers menstruasjon hver mnd. Har prøvd hormonbehandlinger og alt, men det funker ikke. Tror jeg har store hormonforandringer. Det er eneste forklaring. Gyn sier jeg har hormonforandringer, men har ikke undersøkt videre. Så det er neste ting å undersøke da. Må finne ut hvorfor osv :)

 

Derfor jeg skreiv "trenger ikke tips altså" i HI, for nå har jeg vært til utredning i noen år så det begynner å bli litt avansert :P

 

 

Ja, enig! Tenkte å ta meg en tur i dusjen. Det funker for meg :)

 

 

Åh, ja, det er sant. Cataflam tar bare toppene hos meg, men må være forsiktig med slikt pga medisinene jeg tar. :)

 

Har fått litt sjokolade nå da, så koser meg til tross for smertene :P

Hilsen TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

 

Vær snill å lese tråden! Så slipper jeg å gjenta meg selv igjen og igjen og igjen. Legene og gynekologene er ikke dumme. Selvsagt utreder de for endometriose når jeg som sagt har vært til utredning i noen år nå. 

Det er ikke vits å komme med forslag til hvilken sykdom det kan være. :) Det er litt mer komplisert enn som så! 

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, ordet mensensmerter er ikke dialekt. Det er faktisk ikke et ord. Du kan ikke bøye ting som du vil og kalle det dialekt. 

 

(Hjelper forresten ikke mye å skylde på dialekt da dialekt er forbudt på dette forumet.) 

Anonymous poster hash: b9f43...03f

 

Du er rapportert

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei, ordet mensensmerter er ikke dialekt. Det er faktisk ikke et ord. Du kan ikke bøye ting som du vil og kalle det dialekt. 

 

(Hjelper forresten ikke mye å skylde på dialekt da dialekt er forbudt på dette forumet.) 

Anonymous poster hash: b9f43...03f

 

Menstruasjonssmerter er så langt.... 

Anonymous poster hash: 33f99...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Menstruasjonssmerter er så langt.... 

Anonymous poster hash: 33f99...6a8

 

 

Man kan fint korte ned og skrive menssmerter. :) På samme måte som man korter ned mobiltelefondeksel til mobildeksel. Men mobilendeksel blir feil.

 

Kan fortsette avsporingen her, så ikke jeg ødelegger tråden mer. 

Anonymous poster hash: b9f43...03f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden man ikke bør skrive i, dette her.

Anonymous poster hash: 937e6...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Man fjerner ikke livmor på kvinner som vil ha barn. De fjerner heller ikke livmor på unge kvinner uansett. Det har de sagt. De river ikke ut livmorer og eggstokker bare pga smerter på unge kvinner når de uansett ikke vet kilden til problemet. Har man kreft så er det sikkert et alternativ, men det har ikke jeg! :)

 

Men igjen, dette var bare et syteinnlegg. Jeg trenger ikke tips. :)

-TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

Du kritiserer jo alt som blir skrevet her. Hvilke svar vil du egentlig ha? Er du bare ute etter sympati? 

Anonymous poster hash: 64320...4af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ARGH. Er så lei menstruasjonssmerter. Har vondt i hodet, trøtt og slapp og så sterke smerter at lårene mine kjennes lamme eller ømme på en måte. Det er så grusomt og så slitsomt.

Jeg er ikke ute etter råd og tips altså. Dette er et rent syteinnlegg. Kan ikke ta smertestillende pga annen medisin og ingen finner forøvrig ut hva som er galt, men er fortsatt under utredning. 

 

Så.. ARGH!!! Sikkert noen andre som føler litt det samme. :P

Anonymous poster hash: f8ddc...143

 

 

Jeg forstår ikke helt, du skriver at du ikke kan ta smertestillende pga annen medisin.

Men det kan umulig gjelde all annen smertestillende. Det finns alltid en eller annen type

smertestillende man kan ta. Du burde i så fall snakke litt med legen din igjen. Det kan

være at du har en lege som er av den typen som bare sier at det ikke finnes smertestillende

du kan ta, når det faktisk er feil. Det er en del smertestillende som kan fungere bra, men som

leger helst ikke skriver ut, men hvis man har så vondt og faktisk trenger det, så bør man kreve det.

Hvilke typer smertestillende er det du absolutt ikke kan ta?

Anonymous poster hash: eca0d...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fjerner ikke livmor på kvinner som vil ha barn. De fjerner heller ikke livmor på unge kvinner uansett. Det har de sagt. De river ikke ut livmorer og eggstokker bare pga smerter på unge kvinner når de uansett ikke vet kilden til problemet. Har man kreft så er det sikkert et alternativ, men det har ikke jeg! :)

Men igjen, dette var bare et syteinnlegg. Jeg trenger ikke tips. :)

-TS

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Du kan få fjernet den om du virkelig vil, men forstår jo at du ikke vil det om du ønsker deg barn. Jeg skal selv fjerne min, uten at det er noe galt (men jeg kan ikke få barn uansett)

Anonymous poster hash: 8bfc2...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår ikke helt, du skriver at du ikke kan ta smertestillende pga annen medisin.

Men det kan umulig gjelde all annen smertestillende. Det finns alltid en eller annen type

smertestillende man kan ta. Du burde i så fall snakke litt med legen din igjen. Det kan

være at du har en lege som er av den typen som bare sier at det ikke finnes smertestillende

du kan ta, når det faktisk er feil. Det er en del smertestillende som kan fungere bra, men som

leger helst ikke skriver ut, men hvis man har så vondt og faktisk trenger det, så bør man kreve det.

Hvilke typer smertestillende er det du absolutt ikke kan ta?

Anonymous poster hash: eca0d...ea1

 

Jeg kan ikke ta NOEN type smertestillende. Jeg kan til nøds ta cataflam. Det er det eneste. 

 

For å forklare slik at du forstår: For meg blir det som å ta f.eks tramadol og så ta paralgin forte i tillegg og kanskje en paracet oppå der igjen. Hvis jeg tar smertestillende blir medisinene mine veldig forsterket, som betyr at jeg blir ukonsentrert, trøtt samtidig som det kjennes ut som at jeg har ADHD, svimmel og helt.. rar. Umulig å forklare. Men medisinene jeg tar gjør allerede veldig mye rare ting med meg, og jeg kan ikke forsterke virkningen. Da kan jeg bli svært syk.

 

Så du bør være litt forsiktig med å si at det kan være noe jeg kan ta. Jeg går fast til kirurg som er den legen som styrer med medisinene mine. Før jeg begynte på de medisinene jeg går på nå, fikk jeg massevis av smertestillende av den samme legen. Oxynorm, oxycotin, tramadol, paralgin forte, codaxol og sikkert noe annet også. Så nei, han er ikke en av de som sier det ikke finnes smertestillende. Men jeg kan ikke risikere å ta smertestillende og ende opp på sykehus heller.  

Anonymous poster hash: f8ddc...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...