Snof Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 En interessant artikkel om kristne i midtøsten av Jahn Otto Johansen: http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat4/thread11579446/#post_11579446 Med IS sine herjinger, og en stadig voksende islamsk fascisme, så ser det ut til at kristne til slutt blir nærmest ikke eksisterende i midtøsten. Jeg tror på nåværende tidspunkt at vi nærmest må se fakta i øynene; Kristne som har eksistert i midtøsten nærmest siden Jesus tid, vil forsvinne, og med den, en av de eldste kristne kulturer. Tror ikke det lille som blir igjen vil klare å holde identiteten og kulturen sin. Har lyst å nevne at intoleransen, hatet, diskriminering og flukten av kristne i midtøsten, startet lenge før IS. Intoleransen har vært såpass stor at jeg synes ikke det er urimelig å beskrive det som en stille etnisk(religiøs) rensing. I starten av det 20-århundre var det 20% kristne, idag er det 5%, og tallet er stadig dalende. Til og med i Egypt vurdere mange koptere å flykte. http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_the_Middle_East Christians now make up 5% of the population, down from 20% in the early 20th century. Blir regelrett frustrert over at dette har gått såpass stille hen. Dette har vært helt ukjent for allmennheten i vesten, med unntak av de siste to årene. Resultatet er et midtøsten renset for kristne. Hva tenker du om artikkelen til Johansen, og er du enig i min analyse, eller er det noe du mener er feil? 5
maskineple Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur 1
Gjest Ferie Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Hanne Nabintu Herland had en del gode videoer på sin youtube kanal om dette emne : Video for hanne nabintu herland youtube assyrians▶ 10:27 www.youtube.com/watch?v=7Ph1HlTzZQk May 19, 2015 - Uploaded by HanneNabintuHerland Assyrian Christians have been living in the land of Iraq for over 6700 years ... Midtøstens ... Video for hanne nabintu herland youtube▶ 4:11 www.youtube.com/watch?v=aAWDOqEFJgo Dec 3, 2014 - Uploaded by HanneNabintuHerland Hanne Nabintu Herland on Arab Christians, the Orthodox Church and the massive persecutions ...
Gjest Ferie Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Det er mindre sjangse for terrorisme på norsk jord om vi hjelper virkelig de som skiller seg ut i muslimske land som homofile, ateister, yazidier og kristne.
Snof Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2015 I artikkelen som jeg linket til, var det noen som ga en interessant link. Verdt å se, og selv etter den videoen, så lurer jeg fortsatt på hvorfor det er såpass stille om forfølgelsen som kristne opplever. 3
Gjest Jean Valjean Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 La oss bytte krekar-typer mot kristne , men det er jo selvfølgelig ikke lov ifølge visse politikere...... Hadde FRP valg løfte sitt så hadde vi vært kvitt Krekar.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Og her har vi kristne i Europa kriget i 2000 år for å holde muslimer ute, men de siste tiårene har det vært fri flyt for alle muslimer inn i kontinentet. Anonymous poster hash: c9f07...e07 1
Snof Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2015 (endret) Hanne Nabintu Herland had en del gode videoer på sin youtube kanal om dette emne : Video for hanne nabintu herland youtube assyrians▶ 10:27 www.youtube.com/watch?v=7Ph1HlTzZQk May 19, 2015 - Uploaded by HanneNabintuHerland Assyrian Christians have been living in the land of Iraq for over 6700 years ... Midtøstens ... Video for hanne nabintu herland youtube▶ 4:11 www.youtube.com/watch?v=aAWDOqEFJgo Dec 3, 2014 - Uploaded by HanneNabintuHerland Hanne Nabintu Herland on Arab Christians, the Orthodox Church and the massive persecutions ... Whow!!! Sjokkert over videoene. Var ikke klar over alt som ble sagt. Vestens empati synes å være ekstremt selektiv, mer enn jeg opprinnelig har trodd. Takk for linkene, og anbefaler andre til å ta en titt. Endret 28. mai 2015 av Snof
Gjest Ferie Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Whow!!! Sjokkert over videoene. Var ikke klar over alt som ble sagt. Vestens empati synes å være ekstremt selektiv, mer enn jeg opprinnelig har trodd. Takk for linkene, og anbefaler andre til å ta en titt. Ja, det er ett tankekors.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #10 Skrevet 29. mai 2015 Jeg stemmer for at vi tar imot de kristne som blir forfulgt i Midtøsten! Alle sammen kan vi i Europa ta imot! De er like oss i verdier og kultur, og vil lett integreres!Anonymous poster hash: 715af...57e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå