Gå til innhold

Hva er det beste virusprogram for macbook pro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er knapt et halvt år siden jeg formaterte macen min, men nå har den blitt treg igjen :/ Har ikke spesielt lyst til å formatere enda en gang. Derfor lurer jeg på hva som er det beste virusprogrammet for mac?

Anonymous poster hash: 8b73b...c7e
Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Har hatt min Mac i 6 år, ikke kjøpt noe virusprogram til den. Men har eller aldri opplevd at den går tregere, eller hatt virus på den (som jeg veit om hehe)

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt min Mac i 6 år, ikke kjøpt noe virusprogram til den. Men har eller aldri opplevd at den går tregere, eller hatt virus på den (som jeg veit om hehe)

Det hjelper jo ikke meg da :P Jeg har hatt min i 3.5 år og har bare hatt problemer :(

Anonymous poster hash: 11b46...639

Skrevet

Jeg bruker mackeeper og jeg synest macen min har blitt raskere av det. Den fant sykt mange tvilsomme objekter da jeg endelig skaffet meg. Litt stiv pris da, betale 300 kr for den versjonen jeg har.

Skrevet

Antivirusprogram er for de fleste Mac-brukere ikke nødvendig, ettersom det ikke er oppdaget noen virus som rammer OS X. Ikke dermed sagt at man ikke kan ha lastet ned ondsinnet programvare om man laster ned mye ukritisk fra nettet. Om maskinen går tregere kan en eller annen form for bug ha oppstått i operativsystemet eller du kan ha installert programmer som opptar uforholdsmessig stor andel av maskinens minne, og dermed gjør maskinen tregere. Aktivitetsmonitor (som ligger i mappen Verktøy i Programmer-mappen) gir deg en oversikt over hvilke prosesser som kjøres og hvor mye hver av dem krever. Om du ikke finner noe mistenkelig i Aktivitetsmonitor vil jeg anbefale deg å rådføre deg med butikken du har kjøpt Mac-en i. Har du kjøpt den hos Eplehuset er det ingen grunn til å nøle med å ringe. De er kyndige og stort sett behjelpelige.

Hvis man ønsker å være på den sikre siden og skaffe seg et antivirusprogram er programmet som har kommet best ut i de testene jeg har sett VirusBarrier fra Intego. Det skal kunne oppdage mesteparten av ondsinnet programvare. Dessverre er dette programmet langt ifra gratis. Av gratis alternativer er så vidt jeg vet ClamXav det som har kommet best ut i tester. MacKeeper blir av mange slaktet og ansett som malware. Du kan lese mer om de på MacUpdate, og eventuelt google etter tester av antivirusprogramvare. Om du installerer et antivirusprogram vil jeg anbefale at du ikke lar det kjøre i bakgrunnen til enhver tid, men heller gjennomfører en scan av harddisken med jevne mellomrom. Ellers vil maskinen din kunne bli betydelig tregere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mackeeper og jeg synest macen min har blitt raskere av det. Den fant sykt mange tvilsomme objekter da jeg endelig skaffet meg. Litt stiv pris da, betale 300 kr for den versjonen jeg har.

http://www.imore.com/avoid-mackeeper

Anonymous poster hash: b776d...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! :) Skal se igjennom det idag :)

Anonymous poster hash: 11b46...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...