Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Detaljert spørsmål fra en mann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg reiser mye i min jobb. Er som regel bare noen uker i Oslo i halvåret. I noen tilfeller har det gått et helt år. Jeg er 31 og det har vært sånn i ti år.

Det gir meg en unik mulighet til å se hvordan mye forandres i byen hvor jeg ble oppvokst.

Siden jeg er heterofil, så legger jeg merke til hvordan damer/jenter kler seg.

Og jeg synes de fleste kler seg flott og ser bra ut.

Men de siste gangene har jeg lagt merke til at bruken av strømper. Altså sånne tynne.

Er i ferd med å forsvinne?

Er det sant?

Jeg er født i USA. Heldigvis ikke på vestkysten men i Brooklyn.

Fra vestkysten startet denne trenden for lenge siden.

Har den endelig kommet til Norge?

At strømper er teit?

Jeg mener knestrømper/stay ups, strømpebukse osv.

Hvis det er sånn synes jeg det er trist. Har alltid forbundet våren med damer i tynne strømper.

Det er jo en slags make up?

Eller?

Jeg synes det er fint og feminint på linje med sminke.

Er dette på vei bort?

Synspunkter?

Kjør debatt:)

Endret av Lanista1984
Gjest Penelopee
Skrevet

Jeg har aldri brukt stay-ups, men jeg bruker tynnstrømpebukser nesten mer enn bukser!

Skrevet

Jeg også liker knestrømper/stay ups på damer siden det bare er noe som de har.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker non-stretch med eller uten søm med tilhørende strømpebelte så fort jeg ikke fryser i hjel, liker personlig ikke å gå med bare bein. Når det er sagt, så synes jeg det er fint at kvinner har anledning til å bestemme slikt selv: Hvorvidt de vil gå med bare bein eller ikke, eller hvorvidt de i det hele tatt ønsker å gå i kjoler og skjørt. En kvinne blir da ikke mindre feminin av å droppe strømpene, bare fordi du har en strømpefetish.

Anonymous poster hash: ce6b4...175
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på en plass hvor det blåser mye store deler av året. Det blir kaldt å gå i tynne strømper da. Jeg bruker tykk strømpebukse eller tights under kjoler. Når det er så varmt at jeg kan droppe det liker jeg best å gå bar på beina.

Anonymous poster hash: 59898...bf2

• Liker 1
Skrevet

Virker som det er mange svensker i Oslo som bruker strømper som bukser, føler ikke at det er like mange nordmenn som gjør det.

Gjest Nanne70
Skrevet

Å bruke tynne, hudfargede strømper/strømpebukser er visstnok en av de største klestabbene du kan gjøre i dag, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor.

Skrevet

Å bruke tynne, hudfargede strømper/strømpebukser er visstnok en av de største klestabbene du kan gjøre i dag, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor.

Takk. Det gjør ikke jeg heller. Det var derfor jeg lurte. Så da er det slik at den trenden har kommet hele veien fra California til Norge også.

Håper den går over.

Det er bare en liten detalj. Det er sminke også.

Skrevet

Virker som det er mange svensker i Oslo som bruker strømper som bukser, føler ikke at det er like mange nordmenn som gjør det.

Strømper som bukser:)

Premie på utrykk?

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært 31 år i ti år? På tide å vokse opp, gutt! Personlig har jeg et stort forbruk av strømpe(bukse)r, da jeg går mye i kjole/skjørt, men dessverre bor i überkalde Norge.

Anonymous poster hash: 735f0...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tynne strømpebukser er "ut" ja. Har lest flere sånne moteartikler der de bedømmer antrekk, og alle som har hatt på seg strømpebukser får trekk. Fordi de enten blir for skinnende/skimrende eller for matte. Så det ser unaturlig ut. I tillegg er det mange som forbinder det med gamle damer med kjempebrune tynne strømpebukser/strømper som ikke matcher hudfargen i det hele tatt.

Når det er sagt så bruker jeg tynne strømpebukser og driter i om det er ut eller ikke. Er nøye på å finne en som matcher min naturlige hudfarge og som ikke er for matt eller for skimrende (ikke alltid like lett). Som du sier TS så blir strømpene en slags sminke. Jeg føler meg usikker av å gå helt naken, strømpen gjør at man ser ut som man har en jevnere hudfarge og skjuler småskavanker.

Anonymous poster hash: c65d6...6c7
  • Liker 3
Skrevet

Strømper er uansett både pent og sexy uavhengig av hva Jan Thomas m.fl. måtte mene. Dette blir jo brukt i stor grad i land som vi kanskje skulle sammenlikne oss med som f.eks. England, Frankrike og Italia. Også i Øst-Europa virker dert som bruken av skjørt og strømper er mere utbredt enn her hjemme og da kan man vel ikke bare skylde på klimaet?

Ellers er det jo alltid spennende dersom en vindkule tar tak i skjørtekanten? Hva kan skjule seg under denne?

Skrevet

Jeg bruker sorte tynnstrømpebukser veldig ofte faktisk, men akkurat nå er det for kaldt, så jeg går for mine 50 eller 70 den :)

Skrevet

Jepp, trenden sier at det er spraytanbrune bare ben som gjelder. Tilogmed i selskapslivet på vinterstid.

Gjest Tigress
Skrevet

Som dei fleste her har skrive, så er det rett og slett ein motesak. Dette byrja nok i California, og så har det komme til Europa. Og folk tek opp trenden, heilt uinteresserte i at det faktisk er litt ulikt klima i California og Norge... Då Kate Middleton blei hertuginne var det ein av dei tinga ho fekk stor merksemd for, det at ho brukte tynne strømpebukser, også hudfarga. Men, for femten år sidan var hudfarga tynne strømpebukser det alle brukte, så det kjem nok att. Om ei stund så kjem dei same stylistane ti å hevde at tynne strømpebukser er det beste ein kan gjere for beina, at ein får slik glød osb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...