Gå til innhold

Svensk medieprofil : "vi mobbet de som ikke var politisk korrekte"

Anbefalte innlegg

Skrevet

En journalist i sveriges største avis, Expressen. innrømer at de bevisst skremte de som ikke var hadde ikke politisk korrekte meninger.

Det var i første rekke innvandringsdebatten som skulle kveles. Man skremte de som ville redusere innvandringen, eller diskutere andre sider av den, med rasisme beskyldninger, henvisning til mørke krefter osv.

Hun sier: "Vi angrep varenda jævel dersom noe på noe som hest vis kunne tolkes som negativt i mot innvandring" (og etter min mening i mot Islam, romfolk, tigging).

Med andre ord, de ville bestemme hva folk fikk lov til å mene, det sier hun selv.

http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

Dessverre finner vi noe av det samme i Norge og jeg føler det er voksende.

Anonymous poster hash: 45bf7...88a
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En journalist i sveriges største avis, Expressen. innrømer at de bevisst skremte de som ikke var hadde ikke politisk korrekte meninger.

Det var i første rekke innvandringsdebatten som skulle kveles. Man skremte de som ville redusere innvandringen, eller diskutere andre sider av den, med rasisme beskyldninger, henvisning til mørke krefter osv.

Hun sier: "Vi angrep varenda jævel dersom noe på noe som hest vis kunne tolkes som negativt i mot innvandring" (og etter min mening i mot Islam, romfolk, tigging).

Med andre ord, de ville bestemme hva folk fikk lov til å mene, det sier hun selv.

http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

Ja, dette kommer jo som en bombe!!!

Edit:

Likte denne lille "gullklumpen"

"Men så har det fortsatt.

Härom dagen debatterade en folkpartist och en miljöpartist på Twitter.
Liberalen undrade hur kommunerna ska klara ytterligare 400 000 asylsökande på några år.
MP-politikern svarade: Sån retorik göder de mörka krafterna.
Enkla fakta klassas alltså som ondsint "retorik". Verkligheten är - fascistisk?"
(Min uthevning)
Endret av Sir Winston
  • Liker 1
Skrevet

Jeg grubler litt på om hun angrer eller om hun mener det var et nødvendig onde?

• Liker 2
Skrevet

AUF og AP vil bestemme hva du og jeg skal mene om innvandring og islam. Eskil og Jens var klar på at man skulle ta et oppgjør med meninger som kunne ligne de ABB hadde/har. For, terroren han utførte stammet fra ideologien langt ute på høyresiden, mente de. Men terroren, sadismen, drapene vi opplever IS og andre ekstremistiske grupper utfører, de stammer vel fra islam. Hvorfor sier ikke de samme folka at vi må ta et oppgjør mot islam? Det henger ikke sammen hvordan disse sosialistene tenker. Derfor kan man ikke ta dem på alvor.

• Liker 2
Skrevet

Venstresiden har nærmest funnet opp den systematiske mobbingen av mennesker som mener annet og det er utelukkende en metode for å skape seg makt , for å hindre andre i makt og for å etablere en uangripelig plattform for seg og sine. Alt sammen koker ned til begjæret etter makt, penger og kontroll.

Intet nytt og overraskende dette altså. Mon tro om de påtar seg skyld for det stadig tilbakevendende og økende mobbeproblemet i samfunnet?

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Venstresiden har nærmest funnet opp den systematiske mobbingen av mennesker som mener annet og det er utelukkende en metode for å skape seg makt , for å hindre andre i makt og for å etablere en uangripelig plattform for seg og sine. Alt sammen koker ned til begjæret etter makt, penger og kontroll.

Intet nytt og overraskende dette altså. Mon tro om de påtar seg skyld for det stadig tilbakevendende og økende mobbeproblemet i samfunnet?

Venstresidens disipler tar nok ikke på seg noe ansvar for mobbingen de holder på med. Se bare på hvor voldelig disse folka er. Der de tramper rundt i gatene og hyler, ingen rasister i våre gater. Selv om det ikke har noe med rasisme å gjøre. Tenker da på dem som går mot islam. Men, den dagen det smeller i Oslo eller andre byer. Da for vi håpe at uskyldige som har stått i mot venstresidens politikk ikke rammes. For min del må den gjerne ramme dem som hyler. Null sympati med den gjengen der.

• Liker 4
Skrevet

Mange på venestre siden og/eller de som ønsker åpen innvandring og kaller alt for rasisme er ofte så sikre i sin sak, at de synes det er helt greit å mobbe de som mener noe annet. Man kan mene noe om aktuele saker, men ikke for mye. Kanskje det er det som heter yttring under ansvar.

http://journalisten.no/node/38098

Anonymous poster hash: 82a04...d3f
  • Liker 1
Skrevet

Det er et like alvorlig problem når pressen prøver å legge skjul på fakta i frykt for at det skal vekke opp innvandringsdebatten. Eller ha bevist helt skjev vinkling, eller enda verre på grensen til løgn:

Kastet ut av Norge, nå bor de på en benk i Genova- Aftenposten

En politiker lot seg engagere

Organisasjonen sos rasisme, som levde fett på skattebetalernes regning reagerte sterkt.

Nå viste det seg at påstanden om at kvinnen måtte bo på en benk var blankt løgn

Dette var bare en tulle sak og Norge fulgte reglene. Etter hvert oppdaget Aftenposten at de kanskje hadde overeagert og fikk en litt annen vinkling :

I trygghet i Genova - Aftenposten

Så ble etterhvert Aftenposten lik NKR og TV2, de har en politisk agenda ganske lik den i Sverige :

Vi skal ha en høy innvandring, et forbud i mot tigging skal vi ikke ha noe av, vi skal aldri kritisere Islam.

Anonymous poster hash: 767af...bb3
  • Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Slik er det vel egnetlig i alle land.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ja, dette kommer jo som en bombe!!!

Edit:

Likte denne lille "gullklumpen"

"Men så har det fortsatt.

Härom dagen debatterade en folkpartist och en miljöpartist på Twitter.
Liberalen undrade hur kommunerna ska klara ytterligare 400 000 asylsökande på några år.
MP-politikern svarade: Sån retorik göder de mörka krafterna.
Enkla fakta klassas alltså som ondsint "retorik". Verkligheten är - fascistisk?"
(Min uthevning)

Konspirasjonsteorier. Myndighetene har alltid rett. Det har du jo selv sagt.

Skrevet

Konspirasjonsteorier. Myndighetene har alltid rett. Det har du jo selv sagt.

.....

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

.....

Jeg vet..det er kjemperart :) Skjønner at du ikke har noe å si. :)

Skrevet

Jeg vet..det er kjemperart :) Skjønner at du ikke har noe å si. :)

:blomst:

Skrevet

I Norge unngår vi heller å snakke om problemene. Da politiet gikk ut med tallene for overfallsvoldtekt for et par år siden trodde jeg vi skulle få en mengde debatter rundt tema, for eksempel muslimske menn og deres syn på norske kvinner, men det eneste media lot oss få diskutere var alkohol og bedre belysning.

Skrevet

I Norge unngår vi heller å snakke om problemene. Da politiet gikk ut med tallene for overfallsvoldtekt for et par år siden trodde jeg vi skulle få en mengde debatter rundt tema, for eksempel muslimske menn og deres syn på norske kvinner, men det eneste media lot oss få diskutere var alkohol og bedre belysning.

Husk, du lever i Norge. Her skal man være varsom med og diskutere de faktiske forhold.

Skrevet

Venstresidens disipler tar nok ikke på seg noe ansvar for mobbingen de holder på med. Se bare på hvor voldelig disse folka er. Der de tramper rundt i gatene og hyler, ingen rasister i våre gater. Selv om det ikke har noe med rasisme å gjøre. Tenker da på dem som går mot islam. Men, den dagen det smeller i Oslo eller andre byer. Da for vi håpe at uskyldige som har stått i mot venstresidens politikk ikke rammes. For min del må den gjerne ramme dem som hyler. Null sympati med den gjengen der.

Det blir nok ''ingen anti-islamister i våre gater''. Sosialistene og de som ligger enda mer til venstre enn dem driver med det samme som denne svenske journalisten beskriver. Husk Pedersens ''ytringsansvar'', Støres standpunkt mot ytringsfriheten (fra 2006, men han tok ikke avstand fra det etter Paris-terroren heller) og hele gjengen venstrevridde ''anti-rasister'' som jobber hard for å kneble ytringsfriheten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...