Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal ikke lønne seg å gjøre noe som dyrene ikke liker, og nå sørger staten for å straffe dem.

Anonymous poster hash: eef8e...23c
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Link?

Anonymous poster hash: 0f5b1...267
Skrevet

På tide!

• Liker 13
Skrevet

Norge får dyrepoliti
Regjeringen skal for første gang i norsk historie teste en ordning med dyrepoliti.

Listhaug opplyser at Justisdepartementet og Landbruks- og matdepartementet har satt ned en arbeidsgruppe som skal se på hvordan man skal opprette ordningen. Gruppen skal finne en modell som skal styrke politiets rolle i saker som omhandler kriminalitet mot dyr.

Onsdag skulle hun delta på et seminar med Mattilsynet, Økokrim og flere politidistrikter for å diskutere hvordan samarbeidet mellom politi, domstoler og Mattilsynet kan bli bedre i slike saker.

Mattilsynet mener dagens straffer for dyremishandling er mye lavere enn loven tilsier, og at lav kunnskap om dyr hos politiet er en av hovedårsakene.

- Vi har vært kritiske til politiets vilje til å prioritere dyrevelferdssaker, og til politiets kompetanse og vilje til å etterforske dem. Politiets innsatsvilje varierer for mye fra sak til sak og fra sted til sted i landet, sier tilsynsdirektør Ole Fjetland hos Mattilsynet til Nationen.

Under 2 prosent av anmeldte dyremishandlingssaker de siste seks årene har endt med fradømmelse av retten til å holde dyr, ifølge Politidirektoratet og Mattilsynet.

Live Kleveland, jurist i Dyrevernalliansen, mener det må en holdningsendring til.

- Vårt inntrykk er at holdningen hos mange i politiet har vært at «det er jo bare dyr». Dessuten har mange lite kunnskap om hvordan de skal etterforske dyrekriminalitet, sier hun.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norge-far-dyrepoliti-7869584.html

Er dette bra eller dårlig? Hvorfor?

Jeg tenker at det først og fremst er enda mer skattepenger som forsvinner inn i byråkratiet.

Anonymous poster hash: 485e2...8a1
  • Liker 1
Skrevet

Tull.

Enda godt at de borgerlige bare har mindre enn 3 år igjen.

Anonymous poster hash: 7d61d...216
  • Liker 7
Gjest Badabing
Skrevet

Tull.

Enda godt at de borgerlige bare har mindre enn 3 år igjen.

Hvorfor er det tull?

Det er faktisk noe veldig mange ønsker, så å overse velgerne sine ville vært idiotisk i denne saken. Høyresiden har i tillegg meningsmålinger i fritt fall, så de måtte vel bare iverksette tiltak. Noe positivt måtte faktisk skje nå.

• Liker 19
Skrevet

Jeg mener at alle tiltak som bidrar til at dyrenes rettigheter blir styrket er positive.

Generelt tror jeg kjæledyr har det veldig godt i Norge. Mange kjæledyr har det mye bedre enn eldre på sykehjem. Men det finnes sikkert hunder, katter og hester som blir utsatt for omsorgssvikt og mishandling.

Jeg tenker at det generelt er størst behov for å hjelpe dyr som brukes i matproduksjon. Det bør sørges for at de blir ivaretatt på en god måte både på gården, under transport til slakteriet og på slakteriet.

Anonymous poster hash: 9d231...a3f
  • Liker 8
Skrevet

Typisk Norge å kaste bort pengene... Kunne heller brukt penger på å hjelpe de fattige i Norge, utbedre veiene, opprettholde sykehustilbudet rundt omkring i landet. Nei, her skal de slenge ut penger på dyrepoliti når menneskepolitiet ikke får skikkelige ressurser engang, og nå enda mindre. Håpløst.

Anonymous poster hash: 84038...d99
  • Liker 8
Skrevet

Hvorfor er det tull?

Det er faktisk noe veldig mange ønsker, så å overse velgerne sine ville vært idiotisk i denne saken. Høyresiden har i tillegg meningsmålinger i fritt fall, så de måtte vel bare iverksette tiltak. Noe positivt måtte faktisk skje nå.

Ja, ingen tvil om at de er i fritt fall og her ser man hvorfor. Vi har allerede dyrt polti, skjønner ikke hvorfor det liksom skal være en bra ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at dette er kjempebra. Dette skulle vært på plass for lengst. Er også enig med den over meg ang. dyr som er i matproduksjonen, MEN der er det faktisk vi forbrukere som kan gjøre masse for dyrene ved å kutte ned på kjøtt og ellers kjøpe kjøtt fra bønder som er opptatt av dyrevelferd. Kjenner folk som klager over kyllingindustrien for så å kjøpe kylling fra Prior, det er faktisk de som opprettholder industrien de klager på. Når det gjelder kjæledyr så er det ikke mye vi som forbrukere kan gjøre, og da trenger vi dyrepoliti!

• Liker 6
Gjest chisandra
Skrevet

Endelig! Er det noe jeg er villig til å bruke skattepengene min på, er det et velfungerende dyrepoliti. :)

Skrevet

Jeg synes at dette er kjempebra. Dette skulle vært på plass for lengst. Er også enig med den over meg ang. dyr som er i matproduksjonen, MEN der er det faktisk vi forbrukere som kan gjøre masse for dyrene ved å kutte ned på kjøtt og ellers kjøpe kjøtt fra bønder som er opptatt av dyrevelferd. Kjenner folk som klager over kyllingindustrien for så å kjøpe kylling fra Prior, det er faktisk de som opprettholder industrien de klager på. Når det gjelder kjæledyr så er det ikke mye vi som forbrukere kan gjøre, og da trenger vi dyrepoliti!

Mange forbrukere tenker dessverre mer på pris enn på dyrevelferd. Kylling fra Prior er billigere enn kylling fra Stange.

http://stangekylling.no/om-oss/dyrevelferd/

• Liker 2
Skrevet

Typisk Norge å kaste bort pengene... Kunne heller brukt penger på å hjelpe de fattige i Norge, utbedre veiene, opprettholde sykehustilbudet rundt omkring i landet. Nei, her skal de slenge ut penger på dyrepoliti når menneskepolitiet ikke får skikkelige ressurser engang, og nå enda mindre. Håpløst.

Anonymous poster hash: 84038...d99

Den borgerlige regjeringen har styrket både politiet og redusert ventetiden på sykehusene, så her farer du jo bare med tull og vas.

• Liker 7
Skrevet

Mange forbrukere tenker dessverre mer på pris enn på dyrevelferd. Kylling fra Prior er billigere enn kylling fra Stange.

http://stangekylling.no/om-oss/dyrevelferd/

Nettopp, og dermed fortsetter jævelskapen... Håper prisen på kjøtt blir mye høyere enn i dag og grønnsaker mye billigere. Det er lov å håpe.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke behovet da et eget dyrepoliti, og skulle et dyrepoliti bli opprettet så vil det nok uansett ikke påvirke statistikken over hvor mange dyr som lider under mishandling, eneste argument for et eget dyrepoliti slik jeg ser det er at dem nok vil få noe økt kompetanse med tanke på å bevisføre dyremisshandling og få personer dømt for dette. Men det kan jo det ordinære politiet og rettsvesenet bedre seg på selv.

Kostnaden blir således høyere enn gevinsten, så jeg håper dem legger fra seg disse planene som nok er et resultat av at diverse dyrevernsorganisasjoner har hatt trøkk på at dette må bli gjennomført. Uansett så er dyremishandling ikke et voldsomt stort problem, og der det er det så er gjerningsmann/kvinne en sak for psykriatrien heller enn rettsvesenet og eventuelt domfellelse slik jeg ser det.

Skrevet

Må ærlig talt innrømme at jeg ikke husker hvor mange lufteturer hunden har krav på. Dyrepoliti, kanskje bra, men først bør man opplyse folk om lovene på en god måte.

Skrevet

Må ærlig talt innrømme at jeg ikke husker hvor mange lufteturer hunden har krav på. Dyrepoliti, kanskje bra, men først bør man opplyse folk om lovene på en god måte.

3

Anonymous poster hash: 4b0ca...c07

Skrevet

Her er det ikke snakk om lufteturer men grov mishandling av dyr! Blir en hund banket opp så vil den får like store fysiske og psykiske skader som det du ville ha gjort!

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...