Gå til innhold

Eurovision


Gjest SunflowerPenguin

Anbefalte innlegg

Gjest SunflowerPenguin

Jeg próver meg litt igjen med en ny trád. ;) Jeg tenkte at her inne kan vi dele de sangene som vi liker fra Eurovision, dette kan vaere báde gamle melodier som nye melodier. Melodier kan vaere báde sanger og instrumentaler, sá lenge det er noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg poste to?

The Epic Sex, unnskyld, Sax Guy fra Moldova 2010

Ukraina 2007



Anonymous poster hash: 81390...576
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Tenkte med en gang på den fra Israel da jeg så denne tråden! :skya:

Ja, de er veldig morsomme. Husker jeg ónsket at de vant den gangen dette kom pá Eurovison. :jepp:

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Kan jeg poste to?

The Epic Sex, unnskyld, Sax Guy fra Moldova 2010

http://youtu.be/ws4COisklac

Anonymous poster hash: 81390...576

Min favoritt også.

Er fortsatt overrasket over at de fikk så få poeng, og nesten så man skulle tro at det hadde blitt fixet siden det i ettertid tyder på at veldig mange land elsket den låta

Endret av Hello Kitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må jeg følge med på!

Jeg var storfan av Eurovision i oppveksten. Fra midten av 70-tallet og til slutten av 80-tallet var det et av årets høydepunkter. På 90-tallet minket interessen, men jeg må fortsatt følge med.

Jeg har mest forhold til de gamle låtene fra 70- og 80-tallet. Dette var noen av favorittene mine.

Israel 1979

Nederland 1983

Luxembourg 1982

Irland 1985

Jugoslavia 1983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Takk Perelandra. :) Jeg skal hóre mer pá dine valg litt seinere innpá her og komme med flere sjólv. Akkurat ná er jeg nódt til á logge meg sjólv av og á komme meg ut pá tur med hunden snart. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Noe jeg har merket mye av er at sá mange av de gamlere Eurovision sangene ble sunget pá sitt eget sprák. Savner dette, ná til dags blir jo nesten alt bare sunget pá engelsk pá Eurovision, og det virker mer som om det har mer om á lage til et Show enn á dómme ut ifra sjólve melodien.

Nettopp hórte igjennom sangene ná Perelandra. Takk for á dele disse med meg/oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har merket mye av er at sá mange av de gamlere Eurovision sangene ble sunget pá sitt eget sprák. Savner dette, ná til dags blir jo nesten alt bare sunget pá engelsk pá Eurovision, og det virker mer som om det har mer om á lage til et Show enn á dómme ut ifra sjólve melodien.

Nettopp hórte igjennom sangene ná Perelandra. Takk for á dele disse med meg/oss.

Tidligere måtte deltagerene synge på et nasjonalt språk i det landet de representerte. Denne reglen gjaldt først i perioden 1966-1973, og senere i årene 1977-1999.

Selv om deltagerne måtte synge på eget språk, hadde mange sanger en tittel som også kunne bli forstått mer internasjonalt. Det kunne være kjente fremmedord eller navn på personer og steder.

Noen norske eksempler på dette er sangene Do Re Mi, Adieu, Nocturne, San Fransiso, og Mrs. Thompson. Andre eksempler er Disco Tango fra Danmark, Reggae OK fra Finland, Rock Me fra Yugoslavia, og Hallelujah fra Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg synes ná at det var mye bedre da de sang mest pá sitt eget sprák eller fra det landet som det er sunget ifra. Synes det blir sá kjedelig nár nesten alle land synger pá engelsk for tiden pá Eurovision, mister ogsá mye av sjarmen.

Men takk for informasjonen. :)

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg poste to?

The Epic Sex, unnskyld, Sax Guy fra Moldova 2010

Ukraina 2007

Anonymous poster hash: 81390...576

Elsker Verka Serduchka. Herlig fyr :gullengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Klart at det er mye fine og gode sanger fra vár tid ogsá. Men jeg synes det er litt dumt at nesten alle land velger á synge pá engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ná at det var mye bedre da de sang mest pá sitt eget sprák eller fra det landet som det er sunget ifra. Synes det blir sá kjedelig nár nesten alle land synger pá engelsk for tiden pá Eurovision, mister ogsá mye av sjarmen.

Men takk for informasjonen. :)

Jeg er helt enig med deg. ESC mistet noe av sjarmen når det ble tillatt å synge på andre lands språk, som i de alle fleste tilfeller er engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er noen av de tidligste sangene jeg kan huske.

Nederland 1975

Storbritannia 1976

Tyskland 1976

Frankrike 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Nederland 1975

Hvis du hórer pá denne og ser pá signaturen min samtidig sá ser du at pingvinene mine pá siden beveger seg i samme rytme som musikken. Ganske stilig. ;)

Jeg husker ogsá denne sangen, synes den er fortsatt like catchy. Jeg var ná ikke akkurat fódt i lópet av dette áret som denne kom ut, men jeg har enten hórt den pá kassett eller pá plate. Jeg likte á hóre pá masse gamle Eurovision sanger. :)

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...