AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Noen andre stemmammaer som har det slik? Nå er hun borte i en hel mnd nå ifm ferien. Skikkelig trist :-( Det er absolutt deilig med kortere opphold - da føler jeg at vi virkelig kan fokusere på henne når hun er her. Men slik som ferier ol er bare kipt. andre?.Anonymous poster hash: 1d775...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a 14
Gjest Snuppi Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Er det mulig??
Metzili Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a herregud, hun kan vel være jenta hennes selv om de ikke har en biologisk tilknytning. 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Noen andre stemmammaer som har det slik? Nå er hun borte i en hel mnd nå ifm ferien. Skikkelig trist :-( Det er absolutt deilig med kortere opphold - da føler jeg at vi virkelig kan fokusere på henne når hun er her. Men slik som ferier ol er bare kipt. andre?.Anonymous poster hash: 1d775...7fd Nå er ikke jeg stemamma, men jeg savner de små helt sykt. De dro til bestemor for 1 time siden og skal være der i natt. Vil bare ha dem tilbake.... Så jeg skjønner godt at en mnd er tøft. Hørs veldig lenge ut. Det spiller ingen rolle om det er blodsbånd eller kjærlighetsbånd. Tilknytningen er der. Og man vil så gjerne være der for små hele tiden. Anonymous poster hash: e5bba...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Og du er vel en av dem som mener at stemor ikke er i familien også? For en forferdelig stygg ting å si! Vær glad for at stemor savner stebarnet sitt, nok av dem som ikke kan fordra stebarna sine.Anonymous poster hash: 6a2b4...510 15
Japp Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Min datter er manges jente! Er det mulig å være så surmaget over et innlegg hvor stemor savner stebarnet sitt? Det er faen ikke greit å være steforeldre. Enten blir man kritisert for å ikke bry seg om barnet, ellers blir man kritisert for å bry seg for mye! Til din opplysning så er det mange steforeldre som fortsetter kontakt med barna selv etter et brudd. Må være slitsomt å være så negativ... 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Ehm.. foreldrene eier jo ikke barna sine selv om de har biologisk tilknytning? Barnet er et individ som godt kan være mye nærmere stemoren sin enn moren sin. At en stemor og et barn har et så godt forhold at stemoren kan kalle barnet "jenta mi" bør ikke være et problem, men heller en gevinst for barnet! Anonymous poster hash: ab66b...fd6 1
ViljaH Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Steforeldre er ikke nødvendigvis bare statister i stebarns liv. Mange deltar aktivt både i omsorg, oppdragelse og forsørgelse! 3
Odin-Den-Enøyde Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Flott å lese at ei stemor faktisk SAVNER stebarnet, fremfor alle de som ikke takler stebarna sine. Å si at rollen forsvinner når forholdet med far tar slutt er også helt idiotisk. Ja, mange forhold tar slutt slik som verden er blitt nå, men det finnes da folk som holder sammen også. Dessuten er det fullt mulig å holde kontakten dersom de hele veien har hatt et godt forhold. Du kan jo prøve å tenke som så at hun får tid med sin mor og sikkert koser seg mye Om dere kan ha telefon kontakt e.l. så kan du jo fortelle henne at du savner henne og gleder deg til hun kommer hjem igjen 3
Gjest anonym2233 Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Greit å poengtere "fakta", men er det mulig å være så hjerteløs?! Her skriver TS at hun savner ei lita jente som hun betrakter som sin egen, og ikke er en typisk stemor som er ute etter å støte bort ungene til mannen hun er sammen med !! _______ Ts, ignorer den tette brukeren som AB som slenger med leppa, som sikkert (ganske tydelig) er full av negativ energi. Du får holde ut. Ferien er nok snart over ❤ Du får heller sørge for å vise henne ditt savn og kjærlighet når hun er hjemme igjen Endret 1. januar 2015 av anonym2233
Millimani Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Så stygt skrevet! Hun er like mye stemoren sin lille jente. Og skulle forholdet mellom henne og jentas pappa ta slutt så betyr ikke det at kontakten mellom henne og hennes stebarn tar slutt. Det er nok av steforeldre som hater stebarna sine. TS elsker stebarnet sitt, betrakter det som en naturlig og viktig del av sitt liv, de er endel av hverandres liv og har en nær tilknytning til hverandre, skjønner du vel.. Med sånne gode forhold passer det forøvrig bedre å omtale som bonusmamma, bonuspappa, og bonusbarn Jeg har ingen barn eller bonusbarn selv, men likevel har jeg mange barn i min omgangskrets som jeg fint kan kalle "jenta mi" eller "gutten min", selv om de ikke er mine egne barn Endret 1. januar 2015 av Millimani
Gjest Hummels Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Skal si du var negativ. Dårlig dag?
Millimani Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Noen andre stemmammaer som har det slik? Nå er hun borte i en hel mnd nå ifm ferien. Skikkelig trist :-( Det er absolutt deilig med kortere opphold - da føler jeg at vi virkelig kan fokusere på henne når hun er her. Men slik som ferier ol er bare kipt. andre?.Anonymous poster hash: 1d775...7fd Det er jo på en måte "fint" av deg at du savner henne. Ikke vondt ment altså.., for det betyr jo at dere har et veldig nært og godt forhold til hverandre! Hun savner gjerne deg også. Men dere kan vel ha litt kontakt pr tlf, og internett. Dere får fokusere enda mer på henne neste gang hun kommer til dere
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Jeg savner også guttungen til samboer når han er hos moren. Spesielt i sommer da han var på ferie og var borte i 5 uker. Ble veldig tomt etterhvert... Han er jo blitt en stor del av hverdagen min, og det er klart det merkes når han ikke er her
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Shit, hva feiler det deg? Hva får deg til å tro at man kan se på barnet sitt som en eiendom som bare du og far kan har rett til å være glad i. Du høres eiesyk og kontrollerende ut som tror du har noe makt til å diktere bare fordi du er mamma. Ønsker du ikke at barnet ditt godt? Det er tøft nok for et barn å vokse opp i et splittet hjem, og plutselig må forholde seg at mor eller far har en ny partner. Er det ikke bare positivt at denne tredjeparten faktisk får et oppriktig godt forhold til denne personen? Man kan jo ikke få for mye kjærlighet og omsorg heller! Mitt første tantebarn som kom til verden for 10 år siden fikk jeg et veldig knyttet forhold til fra hun var baby. Hun har alltid vært og kommer alltid til å være lille jenta mi. Elsker henne som om hun hadde vært min egen. Når jeg jobbet som au-pair i et år for ei skjønn prinsesse på 2 år, ble vi naturligvis raskt knyttet etter å tilbringe hver dag sammen. Hun har også blitt stor og jeg ser enda på henne som lillejenta mi som jeg er kjempeglad i og som alltid kommer til å ha en viktig plass i hjertet mitt. Har god kontakt med henne og moren i dag. Med tiden som jeg har fått mitt eget barn, varmer det hjertet mitt å se hvor knyttet han er til familie og faddere og hvor mye han betyr for andre også. Anonymous poster hash: 3f018...947 1
Ulrikke Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Senest ista kalte jeg min stedatter for "jenta mi". Hun er nå 14 år og jeg har kjent henne siden hun var 1. Mine to stesønner kaller jeg også "mine" til tider, det er ikke noe jeg tenker over og analyserer. Det er "vennen min", "snuppa mi", "kjekken min" osv dersom det faller seg sånn. Ingen av dem har noen gang sett ut til å ta seg nær av det, tvert i mot.... Når det er sagt, så er det ikke så ofte jeg savner dem. Men jeg savner egentlig sjelden min egen datter (vår felles) på 9 også. Er hun hos besteforeldre en helg nyter jeg barnefri og vet at hun koser seg. At jeg ikke savner dem, har ikke noe med om jeg er glad i dem å gjøre eller ikke, men jeg vet at de har det bra der de er! Nå reiser eldstemann i førstegangstjeneste straks, og jeg kjenner allerede nå at den magefølelsen er litt verre, for da vet jeg jo ikke helt hvordan han har det.... Men jeg SAVNER ham vel ikke før det har gått en god stund uten perm! Synes ikke det er rart at man savner barn man har i livet sitt om man ikke ser dem på en stund når man er vant til å ha dem rundt seg. Jeg kan jo til og med savne niåringens venninner f.eks. om jeg ikke ser dem på en stund.... Mulig jeg er rar, men.... 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Det er ikke biologisk tilknytning mellom meg og mannen heller, men det betyr ikke at relasjonen ikke kan være sterk og ha en verdi. Kjærlighet er ikke begrenset til biologisk slektskap. Anonymous poster hash: 033ac...151 7
Kattugla Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Blir feil å kalle henne jenta di. Det er hun ikke. Hun er moren og faren sin lille jente. Du er bare en som er sammen med faren, du har ingen biologisk tilknytning til barnet. Og den dagen forholdet mellom deg og faren er slutt så ender og rollen som statist i jenta di sitt liv.Anonymous poster hash: bfdc9...d8a Ugh.. Enda en mor som er sjalu og bitter og skal ta det ut på ALLE stemødre - også vilt fremmede på nettet.. Jeg håper for din del at du ikke oppfører deg like patetisk i virkeligheten. 3
Månespeil Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 Så heldig ei jente som har mange som bryr seg om henne. Hold hjertet ditt åpent du Ts. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå