Gå til innhold

Nyttårsforsett: Oppdrag snus-slutt! Hiv deg på :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann :) Nå er jeg så forbanna lei den snusen at jeg kaster den snart vegg i mellom. Men vær sikker på at om jeg hadde gjort det, så hadde jeg gått å plukka de opp igjen 30 min. senere som den nikotinjunkien jeg er *håpløst*.

Jeg har snust i 4 år og kjenner at nå er det nok. Jeg ønsker ikke lenger å være avhengig av nikotin og jeg unner tannkjøttet mitt å være fri for tobakk. Derfor har jeg tenkt å snuse som vanlig, helt frem til midnatt 31. desember. Målet er å unngå all form for nikotin fra og med klokken slager 00:00, 1. januar.

Jeg håper flere kan joine dette nyttårsforsettet, slik at vi kan oppdatere litt underveis hvordan det går, samt dele litt motivasjon :) Det vil nok være lettere å slutte om vi er flere ´´sammen``.

Are you with me?? :Nikke::hoppendeglad:

(Den som sprekker først må poste et undertøysbilde av seg selv :popcorn: )

Anonymous poster hash: d87c7...a28
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har snust i 4 år og kjenner at nå er det nok. Jeg ønsker ikke lenger å være avhengig av nikotin og jeg unner tannkjøttet mitt å være fri for tobakk. Derfor har jeg tenkt å snuse som vanlig, helt frem til midnatt 31. desember. Målet er å unngå all form for nikotin fra og med klokken slager 00:00, 1. januar.

Den setningen der var feil. Jeg kommer til å bruke nikotintyggi eller plaster, men ikke mer snus eller røyk.

Jeg er med!! :danse:

Yeey! Da er vi to i vært fall!! :)

Gjest Klaveret
Skrevet

Skal motivere meg fram til nyttårsaften før jeg bestemmer meg helt. Om ikke motivasjonen er der er det ingen vits å prøve, det er min erfaring.

Jeg er så utrolig lei av avhengigheta og vil veldig gjerne slutte. Har røyka i mange år og det klarte jeg ganske greit å slutte med, men det kjennes vanskeligere med snusen ...

Fin tråd dette :enig:

Skrevet

Åå ja, jeg har så lyst å slutte! Har prøvd og klart det en stund mange ganger men begynner alltid igjen :-/ Vet det er feil å skylde på andre enn meg selv men jeg er OMRINGET av snusere, alle jeg kjenner snuser og det er så vanskelig å ikke bomme en her og en der, og plutselig har jeg begynt igjen :-(

Skal motivere meg selv nok en gang, og følger denne tråden!

Anonymous poster hash: 624d2...c6b
Skrevet

Kan slenge meg på på en betingelse:

At vi alle enes om ikke å bli til sånne typiske ikke-røykere / ikke-snusere. De pleier å ha så jævlig dårlige personligheter, syns jeg.

Anonymous poster hash: 9f93f...803
  • Liker 5
Skrevet

Jeg sluttet for ett år siden. Da satt jeg på kontoret å så at snusboksen nærmet seg tom. Gikk å kjøpe en pakke nikotinfri, den typen med te og fluor i som faktisk svir litt under leppen. En boks nikotinfri gikk med, og siden har jeg vært helt uten snus.

Kjenner jeg savner det innimellom, men en pakke tyggis sweet mint løser problemet de få gangene det dukker opp.

Dere må ha lykke til, alt ligger i hodet, bare å være sterk :)

Skrevet

Vil veeeldig gjerne henge meg på, men vet ikke om jeg er helt klar eeenda :laugh:

Skrevet

Snus-slutt? Her er det nrus-slutt!

Anonymous poster hash: 75d3e...616

Gjest brutal_mann
Skrevet

En klapp på skuldren fra meg på veien. Håper dere finner deres høyst personlige motivasjonsfaktorer og grunner for å droppe snusen. Det er da det lykkes :) Nå en slutter for sin egen del, og ikke fordi en føler at det er det en må :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vil veeeldig gjerne henge meg på, men vet ikke om jeg er helt klar eeenda :laugh:

Da skal du la være :) Bedre å vente til en er klar enn å føle at en misslykkes flere ganger på rad :)

Skrevet

Kan slenge meg på på en betingelse:

At vi alle enes om ikke å bli til sånne typiske ikke-røykere / ikke-snusere. De pleier å ha så jævlig dårlige personligheter, syns jeg.

Får jeg noe gehør for dette, eller? Kan vi være enige om at selv om vi slutter å snuse - eller røyke - så blir vi ikke til sånne mennesker som uffer og klager seg over røykelukt ved enhver anledning, eller som æsjer og skaper seg med en gang de ser noen hive en snus ut av kjeften? Verden trenger virkelig ikke flere sånne. Vi må holde oss godlynte og respektere andre menneskers valg, ikke oppføre oss som prinsesser, bare fordi vi slutter å snuse eller å røyke. Ja?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har snust i 7 år og er lei av det! Jeg klarte å holde meg snus-fri i hele fire uker i sommerferien. Begynte med det da jeg startet på skolen igjen i august... Fysj og fysj!

Jeg slenger meg på denne her, jeg må bare slutte :)

Skrevet (endret)

Lyst til å bli med! Men har ikke lyst til å legge på meg da, noe jeg alltid gjør når jeg prøver å slutte :(

Endret av beb92
Skrevet

Da skal du la være :) Bedre å vente til en er klar enn å føle at en misslykkes flere ganger på rad :)

Det har du helt rett i. Har prøvd en del ganger, men faller alltid tilbake fordi jeg egentlig ikke vil slutte :laugh:

Likevel så kjenner jeg at det er på tide å endre tankegang, har klart å trappe ned da, det er vel noe! :fnise:

Skrevet

Flott at så mange henger seg på! :) Jeg kjenner selv at motivasjonen er langt i fra på topp, men føler at 1. januar er en fin dato å slutte på for godt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke vil snuse lengre, og at snustiden er forbi. Jeg må uansett slutte en dag, så hvorfor ikke nå :)

Mine grunner for å slutte:

- Bruker mye penger på det (kjøper ny boks annen hver dag)

- Tannkjøttet begynner å trekke seg opp og jeg er sår! :tristbla:
- Det er uattraktivt med snusleppe på kvinner (spesielt)

- Tennene mine blir aldri skikkelig hvite når jeg snuser..

Jeg tenker også at jeg en gang ikke brukte snus, og da gikk det jo fint å leve uten. Men jeg vet at jeg kommer til å bruke nikotin tyggis mye den første tiden.

ts

Skrevet

Jeg er med!! Eller, skal innrømme at jeg snuste et par timer inn i det nye året mens jeg var på fest. Fikk snust opp den siste boksen min (noen sinne?) og har nå vært 14 timer uten snus. Føles veldig bra så langt!

Skrevet

Jeg har ikke snust i hele dag og jeg har sååååå lyst på!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dreit i det.

Gjest Usminket
Skrevet (endret)

Jeg fant ut i løpet av kvelden at det var veldig dumt å ta den siste snusen rett før midnatt iom. at vi var på fest. Så jeg bestemte meg for å snuse så mye jeg ville hele kvelden og slutte i det jeg våkner 1. januar :) Har ikke rørt snusen etter jeg våknet kl. 12 i dag :)

Men jeg har syyyyyyykt lyst på da. Tygger på nikotin tyggi. :trist::trist::trist:

Endret av Usminket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...