Gå til innhold

Almanakk snakk! Hvilken er DIN favoritt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nytt år, nye muligheter og ny almanakk / kalender / planlegger.

Hvilken type er DIN favoritt?

Hva slags tilbehør kjøper du og hvordan liker du å organisere den?

Legg gjerne ved et bilde og ca pris :)



Anonymous poster hash: 070ae...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sverger og til personligalmanakk :jepp: Har brukt den minste et par år, og gikk over til hakket større på den jeg har nå.

Veldig praktisk med mange valg på innhold. Artig å velge utseende på sidene. Og jeg liker spesielt godt at jeg kan lage helt egen for-og-bakside i photoshop og få det akkurat som jeg vil ha det. Ikke er den spesielt dyr heller :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tilhenger av Personligalmanakk her...

Grei pris, og rask levering

Jeg har alltid brukt 'mellomstørrelsen'

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig almanakk.

Grei pris, rask levering. Bruker den lille.

De sendte til og med til meg når jeg bodde i USA uten ekstra kostnad <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken tidsregning følger du?

Anonymous poster hash: 33d19...165

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å få tak i den i Norge, men dersom noen bor i USA og er ute etter en almanakk kan jeg anbefale den til Lilly Pulitzer på det varmeste! Den er så fin! :rodmer:



Anonymous poster hash: bc3ff...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tidsregning følger du?

Anonymous poster hash: 33d19...165

Norsk skole/kalenderår og den gregorianske kolliderer liksom litt. :trist:

Anonymous poster hash: 070ae...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke TS men dette skal prøves, altså personlig almanakk. Alltid styr med dette når det er tid for å kjøpe ny :)

Anonymous poster hash: 469ce...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk skole/kalenderår og den gregorianske kolliderer liksom litt. :trist:

Anonymous poster hash: 070ae...086

Øh. Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke TS men dette skal prøves, altså personlig almanakk. Alltid styr med dette når det er tid for å kjøpe ny :)

Anonymous poster hash: 469ce...92c

Bestill med en gang :) Jeg synes ikke det er spesielt rask levering egentlig. Det tar ca 14 dager. Men når det er sagt så skal jo akkurat din almanakk produseres og, så da er ikke leveringstida så ille allikevel. Men greit å ha i bakhodet. En annen stor fordel med personligalmanakk er at du kan legge inn merkedager som trykkes i almanakken. Bursdager og slikt. Dette lagres i kontoen din, så du slipper å legge inn hver gang du bestiller ny. Du må bare velge at den datolista skal brukes. Du velger og når du vil at kalenderen skal begynne. Velger du september 2014 så går almanakken derfra og 12 mnd fram.

Det er massevis av valg, så det kan lønne seg å ta seg god tid på bestillinga :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men er dette faktisk seriøs info?

--> http://no.wikipedia.org/wiki/Almanakk_for_Norge

Fins det en almanakk-komite?

Hva svarte ER en almanakk?

Jeg mener, "almanakken ditt, almanakken datt"...

Please explain.

Joda, den wikien er reell nok den. Jeg har et par sånne almanakker liggende.

"Almanakk" er og et annet ord for 7.sans, filofax, planleggingsdagbok, kalender i bokform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, den wikien er reell nok den. Jeg har et par sånne almanakker liggende.

"Almanakk" er og et annet ord for 7.sans, filofax, planleggingsdagbok, kalender i bokform.

Filofax har jeg ikke noe forhold til. (Er ikke det ganske antikvarisk?) 7.sans vet jeg ikke, for jeg er ikke synsk.

Men alt det andre (og litt til,) bruker jeg telefonen min til.

Hvorfor trenger dere det?

Er det i stedet for gule lapper?

(Da mener jeg av typen sånne som man legger på kjøkkenbenken så alle i huset kan lese det og være informerte om hva de andre gjør den dagen. For i tilfelle kunne jeg skaffet en sånn. Det virker jo smart.)

Eller er det smart. Jeg mener.

Er det ikke litt slitsomt? Å skrive alt mange steder, mener jeg.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare surr for meg. Jeg tror jeg liker de gule lappene. Og telefonen. Best.

Kanskje det er en dameting.

Det virker som noe for mødre.

:)

Dessuten bipper alltid telefonen når man skal huske noe viktig. Veldig fint for personer som meg.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Som student synes jeg det blir mer oversiktlig med planlegger enn å skrive inn ting på mobilen. Jeg har hatt den lille, stuttjukke fra Moleskine de siste årene og er veldig fornøyd med den. Fargekoder for ting jeg har notert ned for ulike fag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filofax har jeg ikke noe forhold til. (Er ikke det ganske antikvarisk?) 7.sans vet jeg ikke, for jeg er ikke synsk.

Men alt det andre (og litt til,) bruker jeg telefonen min til.

Hvorfor trenger dere det?

Er det i stedet for gule lapper?

(Da mener jeg av typen sånne som man legger på kjøkkenbenken så alle i huset kan lese det og være informerte om hva de andre gjør den dagen. For i tilfelle kunne jeg skaffet en sånn. Det virker jo smart.)

Eller er det smart. Jeg mener.

Er det ikke litt slitsomt? Å skrive alt mange steder, mener jeg.

Jeg har både smarttelefon og nettbrett som jeg har med meg stort sett overalt. Men jeg må ha papiralmanakken i tillegg. Blir liksom aldri helt fortrolig med å bruke noe kalender på brett/mobil.

Er drt noe spesielt jeg trenger påminnelse om, så legger jeg inn huskelapp på telefonen. Men f.eks vaktene mine på jobb foretrekker jeg å ha på papir.

Almanakken min er kun for meg. Jeg er ikke mor, og vi er bare to stk i husholdningen. Jeg har prøvd å innføre ukeplan på stuedøra for å holde litt oversikt både for meg og kona, men i hennes jobb blir det så raskt forandring i planene at det funker best å bare snakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...