AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Fikk sms i dag om at skatteoppgjøret er klart, men på nettsiden står det at pengene ikke kommer før 25. juni. Noen som vet om de kommer i dag når vi har fått sms om at det er klart, eller må vi vente til 25 juni? Anonymous poster hash: 7e08b...b35
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 25juni. Anonymous poster hash: 56e0b...e72 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Altså, det står jo at pengene kommer 25. juni. Hvorfor lurer du på når pengene kommer?Anonymous poster hash: 5de32...9e0 7
Severus Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Bare selve papirene i skatteoppgjøret som er klare, pengene kommer den 25.juni 2
Gjest Evel Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Det har hendt at jeg har mottatt pengene noen dager før den 25 juni.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Fikk samme melding... logget inn på altinn, men ingen skatteoppgjør der...? Hva er dette? Anonymous poster hash: 00938...86c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Er det vi som har fått skatteoppgjøret nå som får penger 25. juni? Anonymous poster hash: 99b93...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Hvis man ikke har fått mld i dag betyr det da at man ikke får penger den 25?Har ingen endringer,og er e bruker. Anonymous poster hash: d4b42...3b5
Wonders Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 (endret) Skatteoppgjør og skattepenger kommer fra to forskjellige etater. Selve utregningen er fra Skatteetaten og er et statelig organ. Selve utbetalingen står Kemneren for, og er en kommunal instans. Det er staten, altså Skatteetaten, som bestemmer når ditt oppgjør er ferdig og hva det skal inneholde. Kemneren får bare en sum som enten skal betales ut til deg, eller som du må betale inn...de vet ikke når. Kemneren er som et inkassobyrå bare. Uten regnestykket, det sitter Skatteetaten på. Sjekk at kontoen dere har i selvangivelsen er korrekt. Og om beløper er veldig høye har det en tendens til å ta noen dager ekstra så ingen gjør noe feil i overføringen. Juridisk sett har kemnerkontorene to uker på seg å utbetale skatten etter at den skal foreligge. Samme som at vi har 14 dager på å betale en regning. Jepp bare vi som har fått melding på altinn som får fra den 25. Juni. Det kommer nye oppgjør hver uke. Følg med på bankkontoen din. Ikke ring og mas, for ingen vet noe før dagen er der. Endret 17. juni 2014 av Wonders
lillsunshine Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Skatteoppgjør og skattepenger kommer fra to forskjellige etater. Selve utregningen er fra Skatteetaten og er et statelig organ. Selve utbetalingen står Kemneren for, og er en kommunal instans. Det er staten, altså Skatteetaten, som bestemmer når ditt oppgjør er ferdig og hva det skal inneholde. Kemneren får bare en sum som enten skal betales ut til deg, eller som du må betale inn...de vet ikke når. Kemneren er som et inkassobyrå bare. Uten regnestykket, det sitter Skatteetaten på. Sjekk at kontoen dere har i selvangivelsen er korrekt. Og om beløper er veldig høye har det en tendens til å ta noen dager ekstra så ingen gjør noe feil i overføringen. Juridisk sett har kemnerkontorene to uker på seg å utbetale skatten etter at den skal foreligge. Samme som at vi har 14 dager på å betale en regning.Jepp bare vi som har fått melding på altinn som får fra den 25. Juni. Det kommer nye oppgjør hver uke. Følg med på bankkontoen din. Ikke ring og mas, for ingen vet noe før dagen er der. Er du helt sikker på dette? De sender vel gjerne ut flere meldinger frem til fredag? Tidligere år har alltid noen bekjente fått sms før meg, mens jeg har fått det en dag eller to etterpå og fått pengene samtidig. Er i den puljen som normalt sett skal få ved første oppgjør og har vært det i alle tidligere år.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Nå spør jeg sikkert dumt, men blir glad om noen kan svare... Hvor på altinn er det man ser om skatteoppgjøret er klart? (jeg er pålogget) Anonymous poster hash: cbc66...8e4
Gjest Blomst83 Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Nå spør jeg sikkert dumt, men blir glad om noen kan svare... Hvor på altinn er det man ser om skatteoppgjøret er klart? (jeg er pålogget) Anonymous poster hash: cbc66...8e4 Har du ikke fått mld,så er det ikke klart ennå
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Men de som ikke har fått melding idag? Får ikke de skattepenger i denna puljen? MÅ vi vente til august... Meg med flere som er e-bruker og har levert uten endring- evnt ikke levert som ikke har fått melding idag. Er vel ikke SÅ mange av oss som er plukket ut til kontroll?Anonymous poster hash: 3bbfc...bdf
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #14 Skrevet 17. juni 2014 Men de som ikke har fått melding idag? Får ikke de skattepenger i denna puljen? MÅ vi vente til august... Meg med flere som er e-bruker og har levert uten endring- evnt ikke levert som ikke har fått melding idag. Er vel ikke SÅ mange av oss som er plukket ut til kontroll?Anonymous poster hash: 3bbfc...bdf Akkurat det samme her. E-bruker uten noen endringer. Anonymous poster hash: cbc66...8e4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #15 Skrevet 17. juni 2014 Men de som ikke har fått melding idag? Får ikke de skattepenger i denna puljen? MÅ vi vente til august... Meg med flere som er e-bruker og har levert uten endring- evnt ikke levert som ikke har fått melding idag. Er vel ikke SÅ mange av oss som er plukket ut til kontroll?Anonymous poster hash: 3bbfc...bdf Jeg har heller ikke gjort endringer og har tidligere alltid fått skattepenger i første pulje + er e-bruker. I likhet med deg fikk heller ikke jeg noen sms i dag, men er ikke bekymret. Jeg tipper at det enten er tregheter i systemet eller at de bevisst ikke vil at alle skal gå inn samtidig og sjekke skatteoppgjøret på nett og dermed crashe serverne som gjør at vi ikke har fått sms ennå. Men det blir spennende å se. Anonymous poster hash: 69fd6...040 1
Gjest Lights Skrevet 17. juni 2014 #16 Skrevet 17. juni 2014 Dette er andre gangen jeg får samme meldingen uten noen endringer der inne. Syns det offentlige roter forferdelig med disse IT-løsningene sine. Hvor vanskelig kan det være?
Gjest Minpin Skrevet 17. juni 2014 #17 Skrevet 17. juni 2014 Jeg fikk beskjed at det kommer om 2-3 uker. Hvorfor ikke 25. juni som dere andre? Hilsen ei som får penger tilbake for første gang.
SiMa Skrevet 17. juni 2014 #18 Skrevet 17. juni 2014 Er det noen endringer fra tidligere år? Har ikke fått somlet meg til å bli e-bruker, men har allikevel alltid fått skatteoppgjør (og penger) i juni.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #19 Skrevet 17. juni 2014 Ah, så glad for at jeg fikk skattepengene mine i fjor og at de dermed allerede er på konto Anonymous poster hash: f1bc2...3d2 2
lillsunshine Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 Nå fikk jeg sms Så de sender nok ut flere meldinger denne uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå