Gå til innhold

Jobbtilbud med litt attåt - vanskelig å bestemme seg ...


Krysanti

Anbefalte innlegg

Hei dere! Dette blir langt, men jeg skulle gjerne hatt litt innspill!

Jeg har fått tilbud på ny jobb, 100% stilling. Stillingen er splitter ny, noe som er positivt fordi: jeg kan være med å utforme den selv, det er veldig spennende å jobbe på et nytt felt, jeg kommer til å lære helt vilt masse, og negativt fordi: jeg er litt sliten av å starte opp nye greier og synes det høres litt mer behagelig ut å komme rett til ferdig bord :P Stillingen omhandler fagfeltet mitt direkte, og jeg får prøvd meg mer i felten enn jeg har jobbet hittil. Jeg er en person med litt dårlig selvfølelse som egen stammer fra et ønske om å være veldig veldig flink, så jeg er redd for å ikke være flink nok. Dette sa jeg faktisk fra om på intervjuet (og likevel fikk jeg jobben, hehe), men det er altså en redsel jeg har. Tenk om jeg ikke er flink nok? Da kommer andre mennesker til å lide for det. Det er veldig lang reisevei, i avstand er det 8 mil hver vei, men i reisetid er det "bare" ca 15-20 minutter mer enn om jeg jobber i nærmeste by (som i utgangspunktet er mitt foretrukne arbeidssted) (jeg bor på bygda, så en reisevei på 30-45 minutter er minimum uansett). Det betyr at jeg kommer til å slite hardt på bilen min, og i kombinasjon med krevende jobb sier det seg selv at jeg kommer til å være ganske sliten!

I tillegg holder jeg på med en master. Jeg må nok legge om oppgaven min til å være mer i retning av et dokumentstudie enn med intervjuer og sånt, rett og slett fordi jeg ikke kommer til å ha mulighet til å farte rundt og gjøre disse intervjuene. Jeg kommer sikkert også til å bruke lengre tid på masteren enn opprinnelig tenkt. Men, arbeidsgiver er positiv til at jeg er student - veldig positiv også.

Til slutt: Det er et veldig bra karrieremove å ta denne jobben, selv om den innebærer mye slit, usikkerhet, lang reisevei og annet. Jeg kan nesten ikke gjøre et lurere trekk sånn som "ståa" er nå for tiden i arbeidsmarkedet. Det er ikke en "for-bestandig"-jobb, men jeg ser for meg to års intens jobbing i alle fall.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go for it! :)

Bedre å angre på noe man har gjort, enn en mulighet som gikk tapt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjer da! Det høres jo utrolig spennende ut, og det er nok verdt litt slit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Åh, jeg er så usikker, men dere har et godt poeng - bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Og tenk om det blir helt fantastisk? Det kan jo være drømmejobben dette! Som igjen kan åpne dører til drømmejobber litt nærmere etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man angrer vel alltid mer på det man ikke gjorde, enn det man prøvde seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...