Arkana Skrevet 15. juni 2004 #1 Del Skrevet 15. juni 2004 En slektning av meg er gravlagt her i Oslo (i motsetning til alle andre i familien som er begravet i min Nord-Norske hjemby) og jeg kunne tenke meg å besøke den graven, men problemet er at ingen i familien min vet hvor graven befinner seg. Er det noen som vet hvem man kan kontakte for å finne det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinegull Skrevet 15. juni 2004 #2 Del Skrevet 15. juni 2004 kontakt kirken i nærheten eller se på www.gravferdsetaten.no kanskje håper det hjelper litt, hvis ikke så veit dem sikkert hvor du skal henvende deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2004 Takk for svar! Skal se hva jeg kan finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #4 Del Skrevet 15. juni 2004 Du kan også finne ut hvilken gravlund som er mest sannsynlig utfra hvor vedkommende bodde. Oslo er røflig delt i vest, nord og øst og så har du noen kirker med egen gravlunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juni 2004 Ja, jeg tenkte på det, men dette er en godt kjent person så jeg vet ikke om det kan ha hatt noen innvirkning på valg av gravlund, og så hadde vedkommende kanskje et eget ønske for alt jeg vet. I tillegg bodde denne personen i en bydel som har flere gravlunder/kirkegårder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 16. juni 2004 #6 Del Skrevet 16. juni 2004 Er det lenge siden vedkommende døde da?! Om han har gjenlevende familie/nære venner/kolleger så kan sikkert disse være behjelpelige med å finne ut hvor vedkommende ble gravlagt. Det er sikkert en henvendelse de uansett setter pris på. Om du kjenner dødsdatoen kan du finne dødsannonsen i Aftenpostens arkiver. Det kan jo naturligvis være at han ble bisatt ettsted og så satt ned på et annet gravsted. Men det skal i tilfelle krematoriet/kirken ha i sine papirer slik at du kan finne det ut den veien. (Om han er veldig kjent og veldig gammel kan du jo sjekke æreslunden på vår frelsers gravlund. Uansett verdt en tur. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 16. juni 2004 Nei, det er under 10 år siden vedkommende døde (det er en hun ). Men jeg tror det går bra, jeg sendte en mail til Gravferdsetaten og de ville ha navn, fødsels- og dødsdato og så skulle de slå opp. Dessverre vet jeg ikke nøyaktig fødsels- eller dødsdato (faktisk ikke årene heller, men jeg søkte på internet for å finne). Så jeg håper de finner ut av det. Og en tur på Vår Frelses Gravlund tror jeg at jeg skal ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 16. juni 2004 Det gikk bra, ved hjelp av de få opplysningene jeg hadde fant de det ut for meg. Takk for tips fra dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå