roberta Skrevet 22. mars 2014 #1 Skrevet 22. mars 2014 Motsvar til tråden "Hva er kjerringstil for deg?". Hvordan bør en dame på 40-50 år kle seg for ikke å være kjerring - og ikke være ekkelt ungdommelig?
Nordis Skrevet 22. mars 2014 #2 Skrevet 22. mars 2014 Det finnes vel ikke fasitsvar på dette, men jeg synes Kate Moss og Inez de la Fressange er eksempler på damer i den alderen du nevner som klarer å unngå kjerringstilen uten å kle seg krampeungt. Kate er førti og Inez noen og femti.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Skrevet 22. mars 2014 Vel, nå er jo Kate Moss modell og har vel en lommebok som tilsier at hun kan kjøpe det hun har lyst på. Og stylist og sikkert andre eksperter på mote og skjønnhet å rådføre seg med. Kjenner vel også omtrent alt som kan krype og gå av designere også. Får vel også klær gatis av sine venner. Mener du altså at en norsk kvinne som muligens også har littegrann større kropp enn Kate bare skal se på bilder av hvordan hun kler seg og da er "problemet" løst? Når det gjelder Ines de La Fressange, så er vel hun mer i den norske leia som det heter. Littegrann mannhaftig og androgyn etter min smak, men her er det også designerklær som gjelder og nå er vel trådstarter roberta her, neppe Vendela Kirsebom eller Hanne Krogh vil jeg tro... I såfall hadde de vel heller tatt en prat med stilguden Jan Thomas. Så står vi igjen med hva den norske kvinne over de førr burde kle seg i da? Anonymous poster hash: 3dda2...8d1 6
Chloe- Skrevet 22. mars 2014 #4 Skrevet 22. mars 2014 - Gode jeans, med flatterende fasong. - Kvalitetsskinnsko, være seg boots, støvletter eller pumps. - Nøytrale kvalitetsvesker i brunt/sort/grått. - Formsydde blazere. - Gensere av gode materialer som ikke nupper. - Skjorter, gjerne med litt mer vågale farger/detaljer. - Ensfargede skjerf til mønstret antrekk, mønstret skjerf til ensfarget antrekk. - Veltilpasset undertøy. - Smykker til å sprite opp eller tone ned. - Innsvinget trenchcoat i beige/sort/marineblå. - Kroppsnære skjørt lengde 5cm over til 2cm under kneet. - Sommerglade maxikjoler med stropper. - Kledelige solbriller i sort/mørk brun. - Velstelte negler, øyenbryn(!) og hår. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #5 Skrevet 22. mars 2014 Så når man er 40-50 år, så er man kjerring? Anonymous poster hash: 0c69d...b21 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Takk! Nå snakker vi! Sånn du beskriver prøver jeg å kle meg også. Jeg er 43. Hva med joggesko? Det er så utrolig behagelig å gå med, men jeg føler meg littegrann "barnslig" når jeg labber rund med Nike og puma på føttene. Holder mine i fargene svart med litt rosa på og ellers duse farger. Synes det ser helt fælt ut med neonfargede joggesko til hverdags. Det minner meg om det crazy 80 tallet.... Anonymous poster hash: 3dda2...8d1
Chloe- Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Takk! Nå snakker vi! Sånn du beskriver prøver jeg å kle meg også. Jeg er 43. Hva med joggesko? Det er så utrolig behagelig å gå med, men jeg føler meg littegrann "barnslig" når jeg labber rund med Nike og puma på føttene. Holder mine i fargene svart med litt rosa på og ellers duse farger. Synes det ser helt fælt ut med neonfargede joggesko til hverdags. Det minner meg om det crazy 80 tallet.... Anonymous poster hash: 3dda2...8d1 Joggesko null problem, alle forstår at skal man gå og stå lenge er det det beste for ryggen! Men ikke hvite joggesko, det ser helsefag/gymtime ut. Jeg syns Nike Free (el andre standard Nike-modeller) passer seg best til de fleste aldre. Puma kan fort bli litt "rånete". 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Takk Chloe- for vettuge råd! Jeg har i dag fått tilsendt noen sko fra Zalando av merket Geox D Freccia hvit. Synes de var ganske fine og til en veldig god pris. Gidder du å si hva du synes om de? Anonymous poster hash: 3dda2...8d1
Chloe- Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Takk Chloe- for vettuge råd! Jeg har i dag fått tilsendt noen sko fra Zalando av merket Geox D Freccia hvit. Synes de var ganske fine og til en veldig god pris. Gidder du å si hva du synes om de? Anonymous poster hash: 3dda2...8d1 Helt ærlig? Jeg syns ikke noe spesielt om skoene hverken den ene eller den andre veien.. MEN: Jeg syns du er ung nok til å definitivt kunne ha på sprekere joggesko enn det der! Av ting det er lov til å "henge med på moten", uansett alder, så er joggesko definitivt den største. Slipp deg litt mer løs. Et lite PS etter 15min på Zalando: Styr unna Anna Field sine tøysko, samt alt fra ART og Sketchers. Even&Odd har noen ankelboots alle burde ha i garderoben, og Michael Kors er selvfølgelig fortsatt kongen av pumps. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Chloe hadde mange bra tips, og så vil jeg gjerne understreke at man ikke må klippe håret sitt kort! Rundt skulderlengde er feks passelig. Anonymous poster hash: 56a2d...be8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Ok. Var litt i tvil for jeg er enig i at de er verken mer eller mindre liksom. Sender de nok tilbake. Likte de lyse fargene siden det nå går mot vår og sommer. Og har lyst på noen litt " lettere " sko. Har så mange svarte. Michael Kors pumps er fine. Even&Odd sine har jeg ikke prøvd. Skal se om jeg finner noen. Er veldig glad i semskede sko. Gjerne grå og beige. Men de MÅ ha rund tupp. Spisse sko er helt makabert synes jeg. Vil ha meg en lys pudder rosa jakke/ kåpe også. Og en lysere skinnjakke. Veske må jeg også ha... Å,herregud, nå fikk jeg helt dilla på å prøve klær og sko og vesker! Tusen takk for innspill Chloe-! Anonymous poster hash: 3dda2...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 (Lang) bob er også veldig fint på de litt opp i årene! I stedet for de skikkelige "frisyrene", a.la kort versjon av hockeysveis Anonymous poster hash: f8cff...af0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Jeg synes du burde bruke klær som du selv trives i. Ikke bry deg så mye om hva alle andre synes. Anonymous poster hash: c1479...c32 6
Gjest Lille-pus Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 - Gode jeans, med flatterende fasong. - Kvalitetsskinnsko, være seg boots, støvletter eller pumps. - Nøytrale kvalitetsvesker i brunt/sort/grått. - Formsydde blazere. - Gensere av gode materialer som ikke nupper. - Skjorter, gjerne med litt mer vågale farger/detaljer. - Ensfargede skjerf til mønstret antrekk, mønstret skjerf til ensfarget antrekk. - Veltilpasset undertøy. - Smykker til å sprite opp eller tone ned. - Innsvinget trenchcoat i beige/sort/marineblå. - Kroppsnære skjørt lengde 5cm over til 2cm under kneet. - Sommerglade maxikjoler med stropper. - Kledelige solbriller i sort/mørk brun. - Velstelte negler, øyenbryn(!) og hår. Enig. Og så gjelder de gode tipsene for alle aldergrupper. Definisjonen på kjerringer er alltid det den enkelte synes er typisk ved den generasjonen ens egne foreldre tilhører. Den generasjonen hvert enkelt barn ikke vil kle seg som. 1
Nordis Skrevet 22. mars 2014 #15 Skrevet 22. mars 2014 (endret) Vel, nå er jo Kate Moss modell og har vel en lommebok som tilsier at hun kan kjøpe det hun har lyst på. Og stylist og sikkert andre eksperter på mote og skjønnhet å rådføre seg med. Kjenner vel også omtrent alt som kan krype og gå av designere også. Får vel også klær gatis av sine venner. Mener du altså at en norsk kvinne som muligens også har littegrann større kropp enn Kate bare skal se på bilder av hvordan hun kler seg og da er "problemet" løst? Når det gjelder Ines de La Fressange, så er vel hun mer i den norske leia som det heter. Littegrann mannhaftig og androgyn etter min smak, men her er det også designerklær som gjelder og nå er vel trådstarter roberta her, neppe Vendela Kirsebom eller Hanne Krogh vil jeg tro... I såfall hadde de vel heller tatt en prat med stilguden Jan Thomas. Så står vi igjen med hva den norske kvinne over de førr burde kle seg i da? Anonymous poster hash: 3dda2...8d1 Vel, nå kjøper ikke jeg den at lommebokens størrelse er avgjørende her. Det finnes klær i alle prisklasser. Dyrt er ikke nødvendigvis det samme som fint. Faktisk synes jeg fort damer som går i svindyre "kvalitetsklær" ofte ser mye eldre ut enn de er. Når jeg nevnte Kate Moss, så var det et generelt eksempel på ei dame på 40 som hverken kler seg kjerring eller for ungt. Det var ikke slik at jeg rådet DEG til å kle deg som henne. Om kroppen din er større enn hennes kan jeg umulig vite. Synes heller ikke hennes stil har noe med kroppsstørrelse å gjøre. Man kan fint plukke opp stiltips fra damer som har en annen kroppsstørrelse enn seg selv. Endret 22. mars 2014 av Nordis 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #16 Skrevet 22. mars 2014 Er helt enig med deg Nordis at svindyre kvalitetsklær ofte kan bli litt kjærring, ja. Men om jeg som er 43 tar på meg noe billigklær fra Only eller Nelly f.eks så kan det også bli litt krasj har jeg merket. Mye av de billigste klærne er jo laget for litt yngre damer.Stilmessig også. Jeg selv er veldig glad i litt ordentlige kvaliteter i klærne for de holder seg jo bedre enn de biliigere gjør vanligvis. Men jeg har en grense for hvor mye jeg vil gi for å være kledd litt "skikkelig". Kommer aldri tii å betale 10 000 for en veske. f.eks. Der går min grense på rundt 3000. Samme med sko/støvletter.. Jakker/ kåper kan jeg strekke meg opp til 5000 for. Bukser til max 2500. Gensere/ bluser likeså. Ordentlig kvalitetsundertøy kan være opptil ca 1500 mener jeg. Jeg vasser ikke i penger, men setter altså veldig pris på noe som varer litt og holder seg pent. Er det flere som har slike prisgrenser på hva de er villig til å betale for et plagg, sko, vesker? Anonymous poster hash: 3dda2...8d1
Gjest Nanne70 Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Jeg synes egentlig ikke at det finnes noen fasit på hvordan man "bør" kle seg etter fylte 40, og det blir feil å si at det finnes bestemte plagg man "må" ha i klesskapet etter en viss alder. Det er f.eks. ikke alle som liker å kle seg i jeans og blazer (selv om den kombinasjonen er en av mine favoritter), og jeg for min del kommer nok aldri til å ta på meg et perlekjede uansett hvor gammel jeg blir. Men vi bor i Norge, og jante stikker seg fram i denne sammenhengen også. Her er linker til noen bloggere fra 40 år og oppover som viser hvor forskjellige stiler "eldre" damer kan ha: http://stylishline.blogspot.no/ http://www.the-working-girl.com/ http://www.therichlifeonabudget.com/ http://youlookfab.com/outfits/ http://www.wardrobeoxygen.com/search/label/my%20wardrobe%20today http://gracefully50.com/outfits/ http://40plusstyle.com/category/style-inspiration-tips-for-women-over-40/what-i-wore-outfit-of-the-day/ Endret 23. mars 2014 av Nanne70
Gjest Tigress Skrevet 24. mars 2014 #20 Skrevet 24. mars 2014 Enig. Og så gjelder de gode tipsene for alle aldergrupper. Definisjonen på kjerringer er alltid det den enkelte synes er typisk ved den generasjonen ens egne foreldre tilhører. Den generasjonen hvert enkelt barn ikke vil kle seg som. Tja, eg er ikkje heilt samd her: mor mi er no 75 år, ho kler seg i silkeblusar i god kvalitet, ullskjørt, ullkardiar, silkeskjerf, tweedjakker. I det siste året har eg handla inn silkeblusar i god kvalitet, tweedjakke, ulldrakt, ullkardi, silkeskjerf... Ho har Burberry-frakk, eg har Burberry-frakk... Einaste skilnaden er at eg ikkje brukar perlekjede, for det har eg altså ikkje arva enda! Det einaste eg har av klede som vi både har som eg tenkjer er litt kjerring, er ei mørkegrøn golfjakke med gullknappar. Men den er litt kjerring også, altså, men så god og varm at det er verdt det! Eg vil likevel seie det er stor skilnad på uttrykket vårt sjølv om basiskleda i praksis er dei same. Eg vil seie det er tilbehøret som gjer den store skilnaden, og eg brukar høgare hælar, mindre klassiske smykke og meir trendy sminke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå