Gå til innhold

Håpløs gubbe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med en mann som nekter å snakke sammen om seriøse problemer vi har, nekter å bli med på familierådgivning og bare er taus som en østers?

Åh.. teite gubbe!!

Anonymous poster hash: 62495...39d

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var gift med en sånn mann. Jeg orket til slutt ikke mer! Du kan ikke tvinge han iallefall. Føler med deg.

Anonymous poster hash: 3da06...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 44..

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest February

Ja, han kan ikke tvinges til å prate, som en over nevner, men det er ikke så mye mer som skal til før begeret renner over da.

Det kan ha noe med måten dere kommuniserer på. Det at dere to er rake motsetninger, hvor du er konfronteres og han er sky. Kan kanskje hende han føler ubehag over endel av teamene, om det har vært kommunisert på en gal måte tidligere. Kanskje en type som tenker at alt går seg til uten prat og at prat i seg selv er unødvendig. Sånt no er irriterende når to mennesker må komme frem til noe ilag.

Er han kanskje en type som kommer til deg, om ting ikke blir tatt opp for mye, eller lar han bare alt ligge på deg?

Jeg har ikke egentlig noen særlige råd å komme med, men om det til stadighet fortsetter og han ikke ønsker noen forandring - kan det jo bli fryktelig vanskelig å bli ilag over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kan ikke tvinges til å prate, som en over nevner, men det er ikke så mye mer som skal til før begeret renner over da.

Det kan ha noe med måten dere kommuniserer på. Det at dere to er rake motsetninger, hvor du er konfronteres og han er sky. Kan kanskje hende han føler ubehag over endel av teamene, om det har vært kommunisert på en gal måte tidligere. Kanskje en type som tenker at alt går seg til uten prat og at prat i seg selv er unødvendig. Sånt no er irriterende når to mennesker må komme frem til noe ilag.

Er han kanskje en type som kommer til deg, om ting ikke blir tatt opp for mye, eller lar han bare alt ligge på deg?

Jeg har ikke egentlig noen særlige råd å komme med, men om det til stadighet fortsetter og han ikke ønsker noen forandring - kan det jo bli fryktelig vanskelig å bli ilag over lengre tid.

Selvsagt skal jeg ta ansvar for min del av kommunikasjonen mellom oss. Om han kommer til meg om ikke ting blir tatt opp for mye? Å, nei. Han tar ikke opp noe som helst. Later til å være likegyldig til det meste. Jeg holder ikke ut lenger.

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er plenty av menn som ikke evner å kommunisere om viktige saker. Slike menn fortjener ikke annet enn å måtte leve i ensomhet.



Anonymous poster hash: 0b150...ff3

Fjernet sitert innhold.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plenty av menn som ikke evner å kommunisere om viktige saker. Slike menn fortjener ikke annet enn å måtte leve i ensomhet. Anonymous poster hash: 0b150...ff3

Tilbøyelig til å være enig med deg her. Et parforhold uten kommunikasjon er jævlig vanskelige greier.

Anonymous poster hash: 62495...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest February

Jeg tenker på den måten så han kanskje ander det du sier som mas og at han ikke svarer deretter, men det virker ikke på meg som om du maser.

Det må være fryktelig vanskelig å forholde seg til en slik person og jeg forstår jo det at du snart ikke orker mer.

Og ut ifra det du skriver, så tar han null initiativ. Alt kan ikke ligge på deg, men det er jo nettopp det det Gjør og hvordan skal du klare å holde ut med denne fyren, tenker da jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på den måten så han kanskje ander det du sier som mas og at han ikke svarer deretter, men det virker ikke på meg som om du maser.

Det må være fryktelig vanskelig å forholde seg til en slik person og jeg forstår jo det at du snart ikke orker mer.

Og ut ifra det du skriver, så tar han null initiativ. Alt kan ikke ligge på deg, men det er jo nettopp det det Gjør og hvordan skal du klare å holde ut med denne fyren, tenker da jeg

Ta her.

Hvis jeg hadde drevet stadig masing om bagateller (f.eks fordeling av husarbeid, sånne ting), så hadde jeg skjønt tausheten. Men når vi snakker om seriøse problemer, så er det snakk om hendelser og oppførsel som ville kunne satt et hvert forhold i fare. Og da skjønner jeg ikke at han kan ta seg råd til å ikke kommunisere.

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest February

Nei, det er akkurat det jeg tenker og. At Han ikke evner å sette av viktig tid til disse samtalene dere er nødt til å ta, viser jo ekstrem mangel på forståelse, ikke bare ovenfor deg, men for selve situasjonen. Han bryr seg rett og slett ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er akkurat det jeg tenker og. At Han ikke evner å sette av viktig tid til disse samtalene dere er nødt til å ta, viser jo ekstrem mangel på forståelse, ikke bare ovenfor deg, men for selve situasjonen. Han bryr seg rett og slett ikke

Du har nok rett. Han bryr seg vel ikke. Bryr seg ikke om hva som skjer. Jeg truer med å gå, men han er like taus.

Anonymous poster hash: 62495...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta her.

Tilbake til saken (gubbe eller ikke): Hvordan få han i prat? Hvordan få det til å virkelig synke inn at jeg er i ferd med å gå? Virker som han tror det er tomme trusler.

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Skulle ikke stå "ta" men "ts". Slitsomt med auto correct..)

Anonymous poster hash: 62495...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis du slenger skilsmisse dokumenter foran han så vil han endre tonen sin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest February

Nei da, tenkte ikke at du hadde kalt han det, men er ikke så uvanlig heller. Ikke at noen liker å bli kalt det (iallfall ikke alle), men heller ikke uvanlig.

Nei, det er vanskelig å si hvordan du skal få han med, slik at dere er to om det. Du har jo prøvd å prate og du har nevnt familierådgivning, men det vil han jo heller ikke. Det er vanskelig å si hva han fyren din biter på, men har han vært slik gjennom hele forholdet? For i såkalt ser jeg ikke store løsningene. Jeg håper noen andre klarer å gi deg bedre råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Kanskje hvis du slenger skilsmisse dokumenter foran han så vil han endre tonen sin?

Han vil sikkert spise det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Nei da, tenkte ikke at du hadde kalt han det, men er ikke så uvanlig heller. Ikke at noen liker å bli kalt det (iallfall ikke alle), men heller ikke uvanlig.

Nei, det er vanskelig å si hvordan du skal få han med, slik at dere er to om det. Du har jo prøvd å prate og du har nevnt familierådgivning, men det vil han jo heller ikke. Det er vanskelig å si hva han fyren din biter på, men har han vært slik gjennom hele forholdet? For i såkalt ser jeg ikke store løsningene. Jeg håper noen andre klarer å gi deg bedre råd.

Liker kvinner å bli kalt kjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ta her.

Tilbake til saken (gubbe eller ikke): Hvordan få han i prat? Hvordan få det til å virkelig synke inn at jeg er i ferd med å gå? Virker som han tror det er tomme trusler.

Anonymous poster hash: 62495...39d

Bare et lite kontrollspørsmål her, TS:

Det du definerer som så seriøse problemer at du nå er på nippet til å gå... vet du om han oppfatter dette som problemer?

- eller om han tror det er en 'kvinne dille' som snart går over.

Du trenger ikke svare, men jeg lurer litt på hva slags problemer. Det er ofte litt enklere å prøve å gi litt hjelp dersom man vet litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...