Gå til innhold

Min stemor og jeg passer ikke i lag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forakter henne. Hun sier at jeg er en umulig stedatter, fordi at jeg bare overser henne. Jeg liker ikke henne i det hele tatt, hun er patetisk fordi at hun klager på at jeg ikke bidra hjemme.

Jeg pleier ikke å svare når hun spør meg om ting ellers pleier jeg bare å overse henne. Jeg er sytten år, så jeg burde kanskje ta meg i sammen, men dét er vannskeligt pågrunn av hun.

Jeg pleier å si at hun er den værste personen som finest osv.

Anonymous poster hash: 71faa...c7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten har hun to barn fra før av på seks og tolv år, jeg liker ikke dem heller. Dem er like frekke som sin mor. Rett å slett drittunger.

Skrevet

Hvis dette er sant skjønner jeg at hun er oppgitt. Det sier seg selv at jo flere i familien, jo mer arbeid og det er veldig umodent å nekte å bidra når man er nesten voksen. Eller tror du virkelig at andre mennesker liker å rydde etter deg?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er sant skjønner jeg at hun er oppgitt. Det sier seg selv at jo flere i familien, jo mer arbeid og det er veldig umodent å nekte å bidra når man er nesten voksen. Eller tror du virkelig at andre mennesker liker å rydde etter deg?

Drittungende hennes rydder ikke etter seg heller, så da nekter jeg å hjelpe henne.

Skrevet

Drittungende hennes rydder ikke etter seg heller, så da nekter jeg å hjelpe henne. Anonymous poster hash: 71faa...c7c

Ja, for all del, hvis du vil være på nivå med en på 6 og 12 år... Slik du formulerer deg i denne tråden klarer jeg uansett ikke å få den store sympatien for deg.

• Liker 12
Skrevet

Du er 17 år og disse barna er 6 og 12 år...

Kan hende at hvis du hjelper litt til hjemme vil du få et bedre forhold til stedmora, og så kan du etterhvert ymte til at de små barna også kan støvsuge, tørke støv og rydde opp etter seg.

Du må huske at verden er mot deg som du er mot verden. :)

• Liker 7
Skrevet

Lære deg forskjellen på hun/henne/hennes :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men min stemor er et nek uten sosiale antenner. Hun sier at jeg bør klippe meg for at håret mitt er forlangt osv. Men hun har aldri sagt sånne ting til sine bortskjemte møkkaunger.

Det går bare ikke an å like noen av dem.

Skrevet

Kanskje stemora di ser at du ville kledd å hatt litt kortere hår enn det du har nå? (tenk så ille om hun har rett??)

AnonymBruker
Skrevet

Men min stemor er et nek uten sosiale antenner. Hun sier at jeg bør klippe meg for at håret mitt er forlangt osv. Men hun har aldri sagt sånne ting til sine bortskjemte møkkaunger.

Det går bare ikke an å like noen av dem.

Kanskje hun mener håret ditt er slitt?

Anonymous poster hash: 33069...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun mener håret ditt er slitt? Anonymous poster hash: 33069...fd0

Nei jeg tror ikke det, jeg har nydelige vakker hår. Men jeg er bare ikke konfortabel med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sånne ting som gjør at jeg blir flau over å bare 18 år gammel.

Anonymous poster hash: 7361f...290
  • Liker 5
Skrevet

Liker du henne ikke, så liker du henne ikke og det har du full rett til å ikke gjøre. Lett for meg å si, men i stedet for å bruke skjellsord så det du mener veeeeldig rolig. Som når hun sa det med håret så du kunne du bare sagt "Nei - det er jeg ikke enig i", og så bare snudd ryggen til uten videre diskusjon. Hvis hun ymter frempå om å rydde i huset så si at "vi kan vente til alle er samlet, så kan vi alle gjøre det sammen".

Fint hvis du bare holder munn/overser slik du skriver selv her, men jeg tviler litt på det også ut i fra uttrykkene du bruker.. Bor du fast der med stemoren din eller er det gjennom samvær? Hvis det er samvær kan du jo bare si til din far at du ønsker at han og du gjør noe alene

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker du henne ikke, så liker du henne ikke og det har du full rett til å ikke gjøre. Lett for meg å si, men i stedet for å bruke skjellsord så det du mener veeeeldig rolig. Som når hun sa det med håret så du kunne du bare sagt "Nei - det er jeg ikke enig i", og så bare snudd ryggen til uten videre diskusjon. Hvis hun ymter frempå om å rydde i huset så si at "vi kan vente til alle er samlet, så kan vi alle gjøre det sammen".

Fint hvis du bare holder munn/overser slik du skriver selv her, men jeg tviler litt på det også ut i fra uttrykkene du bruker.. Bor du fast der med stemoren din eller er det gjennom samvær? Hvis det er samvær kan du jo bare si til din far at du ønsker at han og du gjør noe alene

Jeg bor fast i lag med stemoderlig min.

Skrevet

Jeg bor fast i lag med stemoderlig min.

Da blir det verre. Er det noen andre steder du har mulighet til å bo da? Uansett er du snart 18, og du kan sikkert få støtte til å flytte på hybel hvis forholdene er helt uutholdelige.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være troll.

Anonymous poster hash: 6fa98...40a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det verre. Er det noen andre steder du har mulighet til å bo da? Uansett er du snart 18, og du kan sikkert få støtte til å flytte på hybel hvis forholdene er helt uutholdelige.

Hehe, tror du virkelig at en 17-åring som sutrer over å måtte -grøss og gru- hjelpe til i hjemmet, er moden nok til å bo for seg selv?! :D "Uutholdelig" my ass... Tror ikke det er stemoren som er hovedproblemet her...

Anonymous poster hash: 34e9a...e1b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner min biologiske mor og mine to biologiske søsken, alt var bedre før.

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger pleier jeg å ha ørerklokker på for å unngå å høre hva hun sier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke flytte til moren din da?

Anonymous poster hash: d6b7c...792
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...