Gå til innhold

Pulsklokke eller fitbit flex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker en oversikt over treningen og en skritteller, så vurderer pulsklokke med skritteller eller fitbit flex. Noen som har erfaringer med de? Jeg kunne gjerne ha tenkt meg en pulsklokke jeg kan bruke også utenom trening da jeg ikke har klokke fra før. Tips? Trener ikke 7 dager i uken så har ikke behov for det mest dyreste og flotteste på markedet, men vil ha noe som tåler litt.

Anonymous poster hash: a407b...eb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fitbit flex uten tvil.Har prøvd begge deler.Både de dyre variantene og billige variantene av pulsklokker,og har ikke vært fornøyd med noen av de.

Anonymous poster hash: 12bf9...b1b
Skrevet

Jeg har ikke prøvd fitbit, men vet godt hva du får med når du kjøper det. Synes ikke man får så mye for pengene egentlig, så jeg ville gått for pulsklokke. Jeg har kjøpt en Polar FT7 på XXL nå som kostet i underkant av 600 kroner. Den er veldig liten og lett og har de funksjonene en hobbyidrettsutøver trenger. Den er også vanntett slik at det er mulig å ha med i bassenget om man ønsker det!

Skritteller har jeg på mobilen, og da får jeg en grei oversikt over hvor mye jeg går hver dag. Noom heter programmet jeg har på mobilen. Morsomt å følge med på, og da kan man lagre treningsøkter og den plotter opp løypen du springer/sykler/går og lagrer dette til senere. Man kan også lagre maten man spiser om man vil dette. Om jeg for en gangs skyld jogger meg en tur med iPoden istedenfor mobilen så er det skritteller på den også! :) Men om du vil ha skritteller på armen så ville jeg fremdeles brukt noen hundre kroner mer for å få en pulsklokke. Kanskje Polar RCX3?

Skrevet

Takk for svar!

Går ikke med mobilen i lomma til en hver tid så skritteller i en klokke er vel et must. :) Har lifesum for å registrere mat, synes det fungerer greit.

Er det skritteller på Polar RCX3? Fant liksom ikke så mye info på nett.

Gjest Solsmil
Skrevet

Nei det er ikke skrittlengden på RCX3. Men trenger du virkelig skritteller da? Hvis du skal bruke den til trening, så er jo skritteller totalt unødvendig. Skritteller er vel mer for hverdagsaktivitet

Skrevet

Jeg har en pulsklokke fra polar. Utrolig dyr og veldig lite brukt. Nå er det fitbut og etter to uker elsker jg den. Man kan registrere mat i fitbit appen også.

Skrevet

Som nevnt villle jeg definitivt gått for fit bit. Pulsklokkene er ustabile,og det beltet du må gå med er ubehagelig. Fitbiten registrerer jo gjennom hele dagen.

Anonymous poster hash: 12bf9...b1b
Skrevet

Har du bestemt det TS? Etter nok en dag med utrolig god motivasjon så håper jeg du velger den hehe.

Skrevet

Ts her. Hvordan er det med lading av fitbit? Hører den må lades veldig ofte? Noen som har prøvd Garmin Vivofit?

Ønsker noe jeg kan bruke til hverdags, så en slik hadde passet greit. Jeg må vurdere i ettertid om jeg i tillegg skal ha en pulsklokke også. :)

Skrevet

Jeg lader min hver 5 dag. Tar ca to timer så går fort. Min syncer hele tiden til pcen og mobilen min. Jeg er svært fornøyd. Pulsklokken bruker jg aldri.

Skrevet

Jeg liker å kunne se pulsen min etc, mens jeg er ute og løper, ser ikke ut som det er en mulighet på Fit bit? Det hadde vært avgjørende for meg. Du må se hva du har behov for og velge ut fra det. Ta gjerne opp siden med informasjon om fit bit sammen med en side om pulsklokke, så kan du sammenligne funksjonalitet etc. og se om du får alt du ønsker / trenger i fit bit, eller om du må bør gå for pulsklokke.

Skrevet

Lader min fitbit flex mindre enn en gang i uken :) Ladet den sist tirsdag og måtte lade den igjen i går :) Så ikke så ofte, ladingen går ganske kjapt, 2-3 timer så er den fulladet :) Er veldig fornøyd :) Man kan også se hvordan man har sovet igjennom natten (vet ikke hvor nøyaktig det er, men kjekt uansett)

Anonymous poster hash: 352ae...3b2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Må man bruke den rundt armen? På jobb har jeg ikke mulighet til å gå med ting som armbånd osv, men har en jobb hvor jeg går veldig mye, så ville vært kjekt om den målte skrittene likevel.

Og har dere hatt problemer med at armbåndet registrerer andre aktiviteter som skritt? f.eks om dere lager mat, bruker armen til noe annet osv (leste det på en anmeldelse).

Synes fit bit flex ser ganske fin ut i forhold til andre lignende produkter som ligner på klokker. Liker at det ser mer ut som et armbånd og at det er mulighet for å bytte fargene på armbåndet.

Anonymous poster hash: 4078d...497
Skrevet

Jeg bruker Fitbit, ikke det armbåndet, men skrittelleren som jeg har festet i BHen, og pulsklokke sammen. Fitbit'en registrerer hverdagsaktiviteten min, mens pulsklokka registrerer treningen min. De utfyller hverandre, men de gjør jo ikke de samme tingene. Om jeg måtte velge, hadde jeg valgt Fitbit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som Tante-Sofie sier, hvert til sitt bruk.

Jeg har fitbit til å registrere dagene, og pulsklokke for treningen.

Anonymous poster hash: 83e73...8b2
Skrevet

Du må nesten vurdere hva du har tenkt å bruke dette til.

Fitbit Flex har ikke klokke, så da må du nok vente til Fitbit Force kommer på markedet igjen (den ble trukket på grunn av at brukere klaget over nikkel i materialet), eller til de kommer med en ny versjon.

Dersom du ønsker å ha pulsmåler, må du nok kjøpe en pulsklokke, ettersom «aktivitetsarmbåndene» ikke har en slik funksjon. Pulsklokkene har derimot ikke nødvendigvis skritteller, men mange av dem har GPS og egner seg derfor veldig godt hvis man er mye ute. For øvrig finnes det selvsagt mobilapper som både kan ta seg av skrittelling og GPS.

Hvis det først og fremst er aktivitet du ønsker å holde styr på, så er nok aktivitetsarmbåndene et godt alternativ. Noen av dem kan man bruke til å registrere matinntak og søvnrytme. Pulsklokker er derimot et godt verktøy for dem som ønsker å optimere treningsøktene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten vurdere hva du har tenkt å bruke dette til.

Fitbit Flex har ikke klokke, så da må du nok vente til Fitbit Force kommer på markedet igjen (den ble trukket på grunn av at brukere klaget over nikkel i materialet), eller til de kommer med en ny versjon.

Dersom du ønsker å ha pulsmåler, må du nok kjøpe en pulsklokke, ettersom «aktivitetsarmbåndene» ikke har en slik funksjon. Pulsklokkene har derimot ikke nødvendigvis skritteller, men mange av dem har GPS og egner seg derfor veldig godt hvis man er mye ute. For øvrig finnes det selvsagt mobilapper som både kan ta seg av skrittelling og GPS.

Hvis det først og fremst er aktivitet du ønsker å holde styr på, så er nok aktivitetsarmbåndene et godt alternativ. Noen av dem kan man bruke til å registrere matinntak og søvnrytme. Pulsklokker er derimot et godt verktøy for dem som ønsker å optimere treningsøktene sine.

Jeg mener den fit bit flex som ser ut som et armbånd. Den måler skritt, kalorier, søvn osv. Men lurer på om jeg kan ha den i lommen e.l isteden for rundt armen når jeg er på jobb. Eller om den da ikke vil fungere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener den fit bit flex som ser ut som et armbånd. Den måler skritt, kalorier, søvn osv. Men lurer på om jeg kan ha den i lommen e.l isteden for rundt armen når jeg er på jobb. Eller om den da ikke vil fungere.

Hvis du skal ha den i lommen, kan du likegjerne kjøpe Fitbit One, som koster mindre og har de samme funksjonene, men er laget for å feste i lommen, BHen eller et annet egnet sted.

Anonymous poster hash: 69f13...02f

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke testet det selv, men det finnes et bånd som heter polar loop, som kan synkes direkte opp mot polars pulsmålebelte og som har klokke osv. Kan jo kanskje være en mulighet, de jeg kjenner med det er veldig fornøyde.

Anonymous poster hash: 2f685...24f
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Det er veldig mye å velge mellom, og det koster en del penger. Så det er viktig at du tenker litt nøye gjennom dette. Personlig har jeg Fitbit Flex og er storfornøyd. Driver å konkurrerer med vennene mine om å gå mest. (Det kan du gjøre med Fitbit Flex, det er bare en app så er du igang).

Her har du en link som forteller mye om forskjellige aktivitsarmbånd. Fitbit Flex er nevnt der, men også andre :)

http://eglio.no/velg-riktig-aktivitetsarmband/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...