Gå til innhold

Ny Minispiral, fakta og erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søkt en del på nettet, men finner ikke erfaringer eller andre interessange artikler om den nye minispiralen.

Er det noen her som har noe å fortelle eller vise til? :)

Anonymous poster hash: 7f8fa...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virket interessant, skal høre med legen min når jeg skal fornye resepten på p-ring.

Skrevet

Virket interessant, skal høre med legen min når jeg skal fornye resepten på p-ring.

Ja. Jeg skal nok ringe legen min i dag for å bestille minispiral :) eneste legen sa til meg når han nevnte dette var at KANSJE kunne partneren kjenne den ved penetrering.. Håper jeg ikke er en av dem man kan kjenne det på, da tar jeg den ut med en gang.

Koster 1300,- hvis jeg husker det rett, så den er billig synes jeg!

Anonymous poster hash: b8249...247

Skrevet

Ja. Jeg skal nok ringe legen min i dag for å bestille minispiral :)eneste legen sa til meg når han nevnte dette var at KANSJE kunne partneren kjenne den ved penetrering.. Håper jeg ikke er en av dem man kan kjenne det på, da tar jeg den ut med en gang.

Vel, legen er mer opptatt av det enn at du får prevensjonsmiddelet som passer deg best...

Skrevet

Ja. Jeg skal nok ringe legen min i dag for å bestille minispiral :) eneste legen sa til meg når han nevnte dette var at KANSJE kunne partneren kjenne den ved penetrering.. Håper jeg ikke er en av dem man kan kjenne det på, da tar jeg den ut med en gang.

Billig?? Kobberspiralen kostet ca 400kr..

Skrevet

Billig?? Kobberspiralen kostet ca 400kr..

Vel, men den er vel også enklere å lage.

Skrevet

Hvis partner kan kjenne den kan du få klippet trådene litt kortere. Min partner kjente den første spiralen i blant, kom litt an på hvor kåt jeg var, og hvor i syklusen jeg var, så på spiral nummer to fikk jeg klippet trådene, og den har han ikke kjent noe til. Husk også at du må gi spiralen 1-2 måneder på å "sette seg" i livmorhalsen, før du kan si sikkert om trådene kjennes eller ikke.

Anonymous poster hash: 202d0...e9e

Skrevet

Pga trådene og at spiralen skal "sette seg" skal man tilbake til legen etter 6 uker for etterkontroll. Da vil man blant annet sjekke trådlengdene. Min lege klippet mine kortere på den kontrollen. Det skal dessuten sjekkes at spiralen sitter riktig.

Skrevet

Dette visste jeg ikke.

Kan man ha sex med en gang den er satt i? Man må ikke vente til den har "satt seg"? Pleier partneren å kjenne den til den har fått "satt seg"? Dere merker ingenting? Er den vanskelig å bli tatt ut hvis legen må klippe trådene? :P

Skrevet

Jeg har denne og er superfornøyd!! Hatt den i to og et halvt år, og må bytte den ut i sept.

Har ingen mens (innimellom spotting i mensperioden) og syklusen min er stabil som en klokke :-)

Skrevet

Jeg har denne og er superfornøyd!! Hatt den i to og et halvt år, og må bytte den ut i sept.

Har ingen mens (innimellom spotting i mensperioden) og syklusen min er stabil som en klokke :-)

Har du hatt den så lenge? Her i byen fikk vi reklame på den tidligere denne uka.

Jeg får den satt inn til uka, var tilfeldigvis hos legen for å diskutere spiral den dagen de fikk reklamen, så da bestemte jeg meg for å prøve ut Jaydess.

Skrevet

Dette visste jeg ikke.

Kan man ha sex med en gang den er satt i? Man må ikke vente til den har "satt seg"? Pleier partneren å kjenne den til den har fått "satt seg"? Dere merker ingenting? Er den vanskelig å bli tatt ut hvis legen må klippe trådene? :P

Det kan hende man er litt øm og har blødninger første gang man setter den inn, men med en gang det føles ok kan man ha sex. Første gangen var jeg ikke i form den første uka, på spiral nummer to hadde vi sex etter et par dager. Da hadde jeg fått klippet trådene, men han kjente dem likevel de to første ukene, etter det har han ikke merket noe.

Hvis legen klipper trådene for kort kan det blir vanskeligere å få den ut, men da får man henvisning til gynekolog.

Anonymous poster hash: 202d0...e9e

Skrevet

Har du hatt den så lenge? Her i byen fikk vi reklame på den tidligere denne uka.

Jeg får den satt inn til uka, var tilfeldigvis hos legen for å diskutere spiral den dagen de fikk reklamen, så da bestemte jeg meg for å prøve ut Jaydess.

Jeg har vært med på en forsøksperiode på den vis Medicus i Trondheim. Der har de testet den på et visst antall personer for å kartlegge bivirkninger, blødningsmønsteret og humøret.

Så ja, jeg har hatt den så lenge. Visste den skulle slippes på markedet i 2013/2014 og jeg har mange venninner som vil ha den. Jeg er superfornøyd hvertfall!!

:-)

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye blør du da? Må du bruke tampong eller bind? Eller funker det bare med litt papir? :)

Jeg skal ta den inn i min på slutten av min neste mens. Men kjenner jeg er så nervøs for hvordan det skal bli, om han kjenner trådene eller om jeg kommer til å få mye mellomblødninger.. Samtidig så gleder jeg meg til å teste den ut.

Skrevet

Hvor mye blør du da? Må du bruke tampong eller bind? Eller funker det bare med litt papir? :)

Jeg skal ta den inn i min på slutten av min neste mens. Men kjenner jeg er så nervøs for hvordan det skal bli, om han kjenner trådene eller om jeg kommer til å få mye mellomblødninger.. Samtidig så gleder jeg meg til å teste den ut.

Setter inn en gul tampong hvis jeg skal ut av huset (hater bind..). Ellers er det nok med truseinnlegg eller en dotur hver andre time.. Altså kun litt mørk utflod.

(Beklager for detaljer...)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært med på en forsøksperiode på den vis Medicus i Trondheim. Der har de testet den på et visst antall personer for å kartlegge bivirkninger, blødningsmønsteret og humøret.

Så ja, jeg har hatt den så lenge. Visste den skulle slippes på markedet i 2013/2014 og jeg har mange venninner som vil ha den. Jeg er superfornøyd hvertfall!!

:-)

Åja, da skjønner jeg. :)

Bra du er fornøyd med den, håper jeg blir like fornøyd!

Skal prøve å huske å komme med tilbakemeldinger etterhvert. Kan i alle fall skrive litt om hvordan innsettelsen var når jeg får den satt inn til uka.

Skrevet

Åja, da skjønner jeg. :)

Bra du er fornøyd med den, håper jeg blir like fornøyd!

Skal prøve å huske å komme med tilbakemeldinger etterhvert. Kan i alle fall skrive litt om hvordan innsettelsen var når jeg får den satt inn til uka.

supert! :) er så nyskjerrig :)

Skrevet

Setter inn en gul tampong hvis jeg skal ut av huset (hater bind..). Ellers er det nok med truseinnlegg eller en dotur hver andre time.. Altså kun litt mørk utflod.

(Beklager for detaljer...)

Takk for svar! :)

Så det er ikke krise hvis du begynner å blø når du er på kino, shopping, fest ol?

Er det kun i mens perioden du får blødninger?

Skrevet

Hvor mye hormoner er de ti denne sammenlignet med vanlig hormonspiral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...