AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Uten å høres overfladisk eller ond ut får jeg rett og slett avsmak i munnen når jeg ser menn fra midtøsten/muslimske menn. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk gutt (han påstår han selv er det til tross for drikking og alt som er umoralsk og fyfy ifølge koranen(?)). Han var en idiot, og behandlet meg som en dritt. Nå som jeg har blitt eldre har jeg fått helt avsmak av muslimske menn eller menn generellt fra midtøsten (ikke av bitterhet). Jeg føler meg fæl på grunn av det, men ser hver dag den manglende respekten disse mennene har for kvinner. Jobber i butikk midt på Grønland. Er jeg et dårlig menneske? Anonymous poster hash: 5329d...dea 4
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Uten å høres overfladisk eller ond ut får jeg rett og slett avsmak i munnen når jeg ser menn fra midtøsten/muslimske menn. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk gutt (han påstår han selv er det til tross for drikking og alt som er umoralsk og fyfy ifølge koranen(?)). Han var en idiot, og behandlet meg som en dritt. Nå som jeg har blitt eldre har jeg fått helt avsmak av muslimske menn eller menn generellt fra midtøsten (ikke av bitterhet). Jeg føler meg fæl på grunn av det, men ser hver dag den manglende respekten disse mennene har for kvinner. Jobber i butikk midt på Grønland. Er jeg et dårlig menneske? Anonymous poster hash: 5329d...dea Nei, du har blitt realist. 20
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Uten å høres overfladisk eller ond ut får jeg rett og slett avsmak i munnen når jeg ser menn fra midtøsten/muslimske menn. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk gutt (han påstår han selv er det til tross for drikking og alt som er umoralsk og fyfy ifølge koranen(?)). Han var en idiot, og behandlet meg som en dritt. Nå som jeg har blitt eldre har jeg fått helt avsmak av muslimske menn eller menn generellt fra midtøsten (ikke av bitterhet). Jeg føler meg fæl på grunn av det, men ser hver dag den manglende respekten disse mennene har for kvinner. Jobber i butikk midt på Grønland. Er jeg et dårlig menneske? Anonymous poster hash: 5329d...dea Nei, du er ikke et dårlig menneske, men ikke generaliser. Muslimene du møter på Grønland, påstår jeg, er de minst integrerte i hele Norge. Hvis du drar til nord-norge hvor det er et lite samfunn med innvandrere (bl,a, midtøsten) vil du se forskjellen. Anonymous poster hash: 67db8...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Takk for svar fra begge. Ja, jeg tror nok jeg generaliserer. Muslimer generelt i Oslo, og som du sier spesielt på Grønland er ikke integrerte i det hele tatt. Skal sies at jeg har muslimske venner, og er veldig glad i de, men disse er da integrerte eller har iallfall respekt for den norske kulturen. Ser jo alle disse mannfolka som henger rundt på Oslo City hele dagen på leting etter jenter (ser iallfall veldig slik ut). Jeg blir provosert og føler at jeg er slem som misliker noen på grunn av hvor de kommer fra eller hvilken religion de tilhører. Anonymous poster hash: 5329d...dea
Gjest Soley Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Nei, du er ikke et dårlig menneske, men ikke generaliser. Muslimene du møter på Grønland, påstår jeg, er de minst integrerte i hele Norge. Hvis du drar til nord-norge hvor det er et lite samfunn med innvandrere (bl,a, midtøsten) vil du se forskjellen. Anonymous poster hash: 67db8...d0b Trenger ikke å dra til Nord-Norge... Jeg er muslim, men det vil ikke si at jeg praktiserer islam bare fordi jeg kaller meg muslim, det sammen gjelder for andre religioner, noen kaller seg kristne men de drar vel ikke til kirka hver uke? og det samme gjelder muslimer, ja en del menn fra midtøsten er veldig dustet og behandler kvinner på en fæl måte, noe jeg selv slettes ikke er stolt av! synes disse mennene burde bare... ja du skjønner. Men en som meg, jeg har bodd her i Norge i over 16 år så ser jeg på meg selv som Norsk, og det samme gjør vennene mine ( selv om jeg ikke har så mange igjen) men poenget mitt er, jeg har da tilpasset meg det Norske samfunnet og miljøet, jeg mener personlig at hvilken som helst land man er i så skal man tilpasse seg det samfunnet fordi det er der man bor... Men for all del ikke tro at alle menn fra midtøsten er slike, ja kanskje 80 eller 90% er slike og dette går utover meg og andre utlendinger her i Norge som er/prøver å være typisk Norsk. Skulle gjerne skrevet 2 sider med hvor mye jeg irritere meg over utledninger som driver med tull her i Norge. SKal sikkert skrive det en gnag i fremtiden her på KG 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er samme. Og min erfaring er ikke bare med muslimer på Grønland i Oslo, men menn fra Midtøsten som er utdannet og bor i London, Paris etc. Muslimske kvinner har jeg ingenting imot, har et par nære venninner som er muslimer. Anonymous poster hash: 15f1b...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Du er ikke et dårlig menneske, nei. Men det er en enkel løsning på problemet: ikke involver deg med muslimske menn igjen og la de få leve sine liv :-) Anonymous poster hash: 5ce9f...ea1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Takk for svar fra alle. Skal sies at dette ikke da gjelder kvinner, da jeg har noen muslimske venninner. TS Anonymous poster hash: 5329d...dea
pinar Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Du generaliserer og bør jobbe med dine holdninger. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Jeg kjenner mange ordentlige integrerte muslimer så jeg har ikke samme syn på muslimer som deg. Mine muslimske venner, og de fleste muslimer jeg har truffet har jobb, oppfører seg som folk flest og er hyggelige og greie mennesker. Jeg vet at andre har hatt andre opplevelser, men håper likevel at man kan være åpen for nye mennesker og ikke dømmer før man vet :-) Man kan ikke benekte fakta, og det er klart mange muslimer og mange andre innvandrere i Norge har ting de må jobbe med, men det er viktig å huske på at det er mange ordentlige som komme til dette landet også med en genuin interesse av å bli en del av det norske samfunnet. Anonymous poster hash: e8586...c23 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Nei, du har blitt realist. Og denne fikk hele 11 upvotes? Kg i et nøtteskall. Anonymous poster hash: f84c2...aaf 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Du generaliserer og bør jobbe med dine holdninger. Jeg kan forholde meg til disse mennene og klarer å ha en samtale med de, men innerst inne føler jeg avsmak. Alle har fordommer mot noe og det er jo normalt, så lenge jeg ikke tar det ut over disse personene kan det ikke være skadelig. TS Anonymous poster hash: 5329d...dea
The Kitten Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Uten å høres overfladisk eller ond ut får jeg rett og slett avsmak i munnen når jeg ser menn fra midtøsten/muslimske menn. Jeg har selv vært sammen med en muslimsk gutt (han påstår han selv er det til tross for drikking og alt som er umoralsk og fyfy ifølge koranen(?)). Han var en idiot, og behandlet meg som en dritt. Nå som jeg har blitt eldre har jeg fått helt avsmak av muslimske menn eller menn generellt fra midtøsten (ikke av bitterhet). Jeg føler meg fæl på grunn av det, men ser hver dag den manglende respekten disse mennene har for kvinner. Jobber i butikk midt på Grønland. Er jeg et dårlig menneske? Anonymous poster hash: 5329d...dea Jeg jobber også i butikk, og de hyggeligste kundene er unge arabiske gutter og menn. Middelaldrende norske damer derimot, kan jeg gjerne spare meg for. Har aldri opplevd å bli behandlet respektløst av arabere. 3
Forseti Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Slapp av, forakten er nok gjensidig. Selv vestlige menn begynner i et stort antall å miste respekten for vestlige kvinner.
Sapientia Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Folk fra midtøsten områder er som alle andre i min erfaring, forskjellige. Jobber et sted med kunder, noen av disse er fra midtøsten områder. Noen er hyggelige og har normal respekt og folkeskikk som jeg forventer av alle som kommer innom som kunder. Andre er sure og noen er rett og slett ufordragelige. Men dette ser jeg hos alle folkeslag/kulturell tilhørighet som kommer innom arbeidsplassen, og ja selvsagt inkludert etnisk norske. Jeg synes ikke du nødvendigvis er et dårlig menneske TS, men generaliseringer er ikke gjeldene for alle individer i en folkegruppe. Får håpe du møter noen hyggelige også som retter opp inntrykket ditt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Når jeg møter folk på gaten eller kommer i snakk med tilfeldige syns jeg generelt at muslimer eller utlendinger er hyggeligere enn nordmenn. Anonymous poster hash: e8586...c23 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Ts generaliserer litt for mye. Men det jeg kan si, etter både å ha både bodd og reist rundt i muslimske land. De muslimene som bor i Norge og Scandinavia er de største hyklerne av alle muslimer jeg har møtt. Når det kommer til sin religion. De er veldig "på" andre folk, fortelle dem hva som er haram. Hva som er syndefullt. Både til egne muslimer og andre troende/ikke-troende. Og bruker ofte dette som hersketeknikk. Men mange av de samme folkene som roper haram er også de som drikker alkohol, spiser svin, ligger med "norske horer", dropper fasten, bønn 5 ganger om dagen og appåtil begår småkriminelle handlinger. Og det interessante i dette her også er at det virker som endel foreldre ikke bryr seg om sine sønner begår haram og skam over familien, men hvis døtrene gjør det samme da er det plutselig interessant for foreldrene "å gripe inn". Det siste fenomenet er noe jeg har sett lite av i de arabiske landene. Der blir døtrene og sønnene tatt nesten like hardt av foreldrene om de begår haram. Anonymous poster hash: 167fb...62b
KomleKjetil Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Nopes, du er ikke alene. Jeg unngår dem som pesten, med mindre det er en "norsk" pakkis. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Geografien er ikke like avskrekkende som religionen disse mennene tilhører. Der har du svaret mitt. Anonymous poster hash: 48d94...5ab
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 Jeg jobber også i butikk, og de hyggeligste kundene er unge arabiske gutter og menn. Middelaldrende norske damer derimot, kan jeg gjerne spare meg for. Har aldri opplevd å bli behandlet respektløst av arabere. du er sikkert en pen jente. Eldre damer blir sur og sjalu. Menn blir sjarmert.Anonymous poster hash: 5cdbe...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå