AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 http://www.aftenposten.no/kultur/Nesten-bare-hvit-TV-reklame-7371227.html Overraskende at det er flere hvite mennesker i reklamene i et land hvor de alle fleste er hvite? Skal jeg protestere at det er for mange med lyst hår når jeg har mørkt hår? Makan til frekkhet å klage på slike ting. Anonymous poster hash: 6ec4f...9ed 6
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg liker litt forskjelligheter jeg. Det viser at vi er åpne og ikke viser fremmedfrykt. Media holder på ekstremt mye makt når det kommer til samfunnets holdninger, så greit at de bruker den makten til å fremme gode holdninger som inkludering. Selv ser jeg ikke på tv så tenker aldri over det:) 1
Sir Winston Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg liker litt forskjelligheter jeg. Det viser at vi er åpne og ikke viser fremmedfrykt. Media holder på ekstremt mye makt når det kommer til samfunnets holdninger, så greit at de bruker den makten til å fremme gode holdninger som inkludering. Selv ser jeg ikke på tv så tenker aldri over det:) Jadda, la oss få mere indoktrinering, det er jo i det "godes" sak! 2
Mann 42 Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Jeg har litt vanskelig for å forestille meg et tema som jeg kan være mindre interessert i enn hvem som reklamerer for hva i media. Jeg pleier stort sett å spole forbi reklame hvis jeg har tatt opp et program, eller kanalsurfe hvis jeg ser på noe direkte. Reklame er en uting, uansett hvordan den ser ut. 1
Sir Winston Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Fra Aftenposten: Hvis vi for eksempel hadde vist en mann med pakistansk utseende som spiste leverpostei Ja, det skulle tatt seg ut 2
MajorasMaske Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 (endret) Vi trenger flere KFC i Norge, da kunne vi hatt mange reklamer helt uten etniske nordmenn. Endret 12. november 2013 av MajorasMaske
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Fra Aftenposten: Hvis vi for eksempel hadde vist en mann med pakistansk utseende som spiste leverpostei Ja, det skulle tatt seg ut Er det ikke svin i leverposteien? Så ja, det skulle tatt seg ut Anonymous poster hash: 1340d...0b6 3
Drizzt Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Vi trenger flere KFC i Norge, da kunne vi hatt mange reklamer helt uten etniske nordmenn. Jeg tror ikke KFC sin målgruppe er mindre enn 10% av befolkningen. Reklamene sikter til flest mulig og det er fortsatt mange flere av den ene typen enn av den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå