Alja Skrevet 9. november 2013 #1 Skrevet 9. november 2013 jeg har avtale med barnefar om at denne helgen skulle jeg ha en overnatting fra i går til i dag, pluss dagen på søndag. jeg reiser helt fra kr.sand til tromsø for å ha samvær. familievernkontor og advokat er engasjert, og barnefar har gjort avtale med familievernkontoret om at dette var min samværshelg. familievernkontor og advokat er engasjert fordi han og hans familie er utrolig vanskelig å ha med å gjøre. dette er ikke første gang de har sabotert samvær for meg og min sønn. nå fikk jeg plutselig på facebook kort tid etter levering av gutten at det ikke passer å ha han i morgen. Dette knuser meg fullstendig. Jeg har lovt min lille gutt i dag at vi skulle ses igjen i morgen. jeg reiser på mandag tilbake. jeg prøver å ringe og sende meldinger men ingen svar å få. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg har en avtale på familievernkontoret først nå på mandag før jeg reiser hjem igjen. men dette betyr at jeg ikke får sagt hade til min lille gutt, og at han atter igjen blir skuffet fordi en avtale blir brutt pga barnefars gjentatte ganger med saboteringer....... jeg driter i egne følelser her, alt jeg tenker på nå er hvor trist gutten min blir når jeg IGJEN ikke får treft han som jeg har lovt han fordi vi har laget avtaler som han bryter gang på gang.
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #2 Skrevet 9. november 2013 dette er samme folk som døpte han bak min rygg. de har også løyet om når de feiret bursdagen hans en annen gang jeg reiste opp for å feire dagens hans. da fikk jeg ikke være med på bursdagen hans som var en avtale. de lager også store konflikter foran sønnen min ved leveringer og hentinger.
vimsefrøken Skrevet 9. november 2013 #3 Skrevet 9. november 2013 huff noe så trist. Ingenting gjør meg mer trist enn når jeg hører om foreldre som ikke klarer å samarbeide etter brudd til barnets beste (uavhengig om det er den ene eller andre eller begge to som saboterer). Man burde absolutt tenke på barnets beste, det er den som lider.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #4 Skrevet 9. november 2013 Hvorfor har du ikke hovedomsorgen?Hadde iallefall prøvd å fått den hvis jeg var deg. Er grunn nok det når far ødelegger samværet mellom deg og din sønn Anonymous poster hash: 01016...255 5
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2013 jeg skrev over omsorgen fordi jeg var deprimert og ikke klarte oppgaven som mor den gang. jeg jobber mot å få omsorgen tilbake, men at de hele tiden saborterer gjør at jeg ikke får bygget opp tillitt og relasjon til han slik jeg burde. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. river meg i håret her. jeg får ikke sagt hadet til han i morgen... uff, dette er helt forferdelig. er litt skrivefeiler her og der og dårlig formuleringer, men jeg trenger desperat svar kjapt til hvordan jeg kan håndtere dette før jeg går rett i bakken av frustrasjon 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6 Skrevet 9. november 2013 Hadde ringt som en gal. Det er jo utrolig at du skal måtte reise fra kr.sand og helt til tromsø og du alikevell ikke får treffe han! Vet du ikke hvor han er heller? Hvis du gjør det hadde jeg reist på døra. Anonymous poster hash: cc5dd...46b 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #7 Skrevet 9. november 2013 Han stiller svakt når han hindrer samvær mellom deg og din sønn. Jeg hadde villet tatt det opp med familievernskontoret, og sagt han bryter avtaler. Og fortsetter han å bryt avtalene, så vil jeg tru du stiller sterkere til å få tilbake omsorgen siden far ikke holder avtalene dere har. Og det er langt fra barnets beste at far bryter avtalene du og din sønn har. Og de skal jo se på barnets beste. Og har du blitt frisk igjenn fra deprisjonen og greier morsrollen, så kan de ikke ta deg på det heller. Værste jeg vet er foreldre som skal straffe den andre med å bruke barnet. Vet om flere tilfeller der, og er fryktelig synd på barna. Det er jo de det går utover. Anonymous poster hash: 01016...255 7
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2013 jeg skulle mer en hjerne reist på døra dit, men de har en lei tendens til å lage store konflikter foran sønnen min. det er noe jeg vil skåne han for. jeg ringer som en gal, men det er ingen svar å få fra noen i det huset.
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2013 Hadde ringt som en gal. Det er jo utrolig at du skal måtte reise fra kr.sand og helt til tromsø og du alikevell ikke får treffe han! Vet du ikke hvor han er heller? Hvis du gjør det hadde jeg reist på døra. Anonymous poster hash: cc5dd...46b det som også er greia er at far nekter å dele på reiseutgifter i tillegg. dette er ikke min første "bomtur" for å si det slik. jeg lever på stipend og sosialpenger, og bruker mye kroner på å reise opp og ned så ofte som jeg gjør. og alikavel spolerer de hele greia. jeg er så fortvilet.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #10 Skrevet 9. november 2013 jeg skulle mer en hjerne reist på døra dit, men de har en lei tendens til å lage store konflikter foran sønnen min. det er noe jeg vil skåne han for. jeg ringer som en gal, men det er ingen svar å få fra noen i det huset. Jeg tror alikevell at jeg hadde reist på døra. Sendt en melding "Står utenfor, kommer du ikke ut eller tar telefonen så ringer jeg på." De MÅ jo være hjemme. Skjønner godt at det kan være kjipt om de lager konflikter foran sønnen din, men du har jo reist så langt. Anonymous poster hash: cc5dd...46b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #11 Skrevet 9. november 2013 det som også er greia er at far nekter å dele på reiseutgifter i tillegg. dette er ikke min første "bomtur" for å si det slik. jeg lever på stipend og sosialpenger, og bruker mye kroner på å reise opp og ned så ofte som jeg gjør. og alikavel spolerer de hele greia. jeg er så fortvilet. Hadde aldri godtatt det der. Det må du ta opp en plass! Anonymous poster hash: cc5dd...46b 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #12 Skrevet 9. november 2013 Husk å dokumentere alt. Skriv ut fb melding eller få tatt et skjermbilde. Få utskrift av mobilloggen din så du ka vise at du har prøvd å få kontakt med dem. Ellers bør du ta med en tredjepart om du ønsker å møte opp på døra. Du bør uansett få lov til å si ha det til barnet. Jeg antar han er så stor at han får med seg hva som skjer! Anonymous poster hash: 201b6...9b4 3
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 9. november 2013 jeg kommer til å reise dit i morgen uansett for å si hadet til han. dette går bare ikke. nå fikk jeg nettopp svar fra bestefaren til gutten om at "du ødelegger kvelden for meg" når jeg skrev sms der jeg forklarte situasjonen.... det var alt. fy flate......
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 jeg kommer til å reise dit i morgen uansett for å si hadet til han. dette går bare ikke. nå fikk jeg nettopp svar fra bestefaren til gutten om at "du ødelegger kvelden for meg" når jeg skrev sms der jeg forklarte situasjonen.... det var alt. fy flate...... For noen folk. Er det trygt og godt for gutten å vokse opp i sånt miljø da? Kanskje kontakte barnevernet?Anonymous poster hash: b6a69...fb0 3
Gjest Violetta Skrevet 9. november 2013 #15 Skrevet 9. november 2013 jeg kommer til å reise dit i morgen uansett for å si hadet til han. dette går bare ikke. nå fikk jeg nettopp svar fra bestefaren til gutten om at "du ødelegger kvelden for meg" når jeg skrev sms der jeg forklarte situasjonen.... det var alt. fy flate...... Jeg har ikke noe råd, men håper du likevel får treffe barnet ditt. Å manipulere deg ved å gi deg dårlig samvittighet er så stygt og provoserende at jeg har ikke ord.
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 9. november 2013 jeg og min advokat har snakket om å engasjere barnevernet. jeg får uansett ikke gjort en døyt før på mandag, og da er det for sent. da er samværsdagen min over, og jeg returnerer til sørlandet. dtte er så fryktelig vondt. jeg tenker sånn på gutten min som igjen blir sviktet og skuffet. det verste er at det er jeg som får skylden i hans øyne og blir den som ikke bryr seg.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. november 2013 #17 Skrevet 9. november 2013 jeg har avtale med barnefar om at denne helgen skulle jeg ha en overnatting fra i går til i dag, pluss dagen på søndag. jeg reiser helt fra kr.sand til tromsø for å ha samvær. familievernkontor og advokat er engasjert, og barnefar har gjort avtale med familievernkontoret om at dette var min samværshelg. familievernkontor og advokat er engasjert fordi han og hans familie er utrolig vanskelig å ha med å gjøre. dette er ikke første gang de har sabotert samvær for meg og min sønn. 1.nå fikk jeg plutselig på facebook kort tid etter levering av gutten at det ikke passer å ha han i morgen. Dette knuser meg fullstendig. Jeg har lovt min lille gutt i dag at vi skulle ses igjen i morgen. jeg reiser på mandag tilbake. jeg prøver å ringe og sende meldinger men ingen svar å få. hva i alle dager gjør jeg nå? jeg har en avtale på familievernkontoret først nå på mandag før jeg reiser hjem igjen. men dette betyr at jeg ikke får sagt hade til min lille gutt, og at han atter igjen blir skuffet fordi en avtale blir brutt pga barnefars gjentatte ganger med saboteringer....... jeg driter i egne følelser her, alt jeg tenker på nå er hvor trist gutten min blir når jeg IGJEN ikke får treft han som jeg har lovt han fordi vi har laget avtaler som han bryter gang på gang. Dette er ein situasjon eg kjenner på kva 14. dag så eg veit akkurat kva du går gjennom. Det er dyrt å reisa til Troms og du brukar mykje tid på det. 1. Det han har gjort her er ikkje lov i henhold til barnelova § 43 avsnitt 4 Sjå og på § 43 avsnitt 5. Den kan hjelpa deg i neste omgong (om du ønskjer delt foreldreansvar) dette er samme folk som døpte han bak min rygg. de har også løyet om når de feiret bursdagen hans en annen gang jeg reiste opp for å feire dagens hans. da fikk jeg ikke være med på bursdagen hans som var en avtale. de lager også store konflikter foran sønnen min ved leveringer og hentinger. det som også er greia er at far nekter å dele på reiseutgifter i tillegg. dette er ikke min første "bomtur" for å si det slik. jeg lever på stipend og sosialpenger, og bruker mye kroner på å reise opp og ned så ofte som jeg gjør. og alikavel spolerer de hele greia. jeg er så fortvilet. Barnelova §44! Husk å dokumentere alt. Skriv ut fb melding eller få tatt et skjermbilde. Få utskrift av mobilloggen din så du ka vise at du har prøvd å få kontakt med dem. Ellers bør du ta med en tredjepart om du ønsker å møte opp på døra. Du bør uansett få lov til å si ha det til barnet. Jeg antar han er så stor at han får med seg hva som skjer! Anonymous poster hash: 201b6...9b4 Når alt dette paragraf greiene er unnagjort (du kan sjå på Barnelova når du kjem heim att) så vil eg råda deg slik som Ab ovanfor. Ha all kommunikasjon mellom deg og barnefar skrifteleg. ALL! Alt tenkelege. Du veit aldri når du vil få brukt for det. Utskrift av mobilloggen din vil du ikkje hos andre enn politiet, men du kan jo senda sms til mailen din og skriva dei ut. Altså; eg står ofte på Gardermoen medhjartet i halsen og lurar på om eg får overlevert sonen min ( eg har hovudomsorgen, far har samværsrett). Kvar gong har eg fått det skrifteleg at han skal overlevar sonen min til meg. Det har hittil skjedd, men hadde det ikkje det så hadde eg gått til politiet og anmeldt han. Kjenner du ingen i troms som kan hjelpa deg? Skulle ønska eg budde i troms så kunne eg hjelpt deg..... http://www.lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. november 2013 #18 Skrevet 9. november 2013 jeg og min advokat har snakket om å engasjere barnevernet. jeg får uansett ikke gjort en døyt før på mandag, og da er det for sent. da er samværsdagen min over, og jeg returnerer til sørlandet. dtte er så fryktelig vondt. jeg tenker sånn på gutten min som igjen blir sviktet og skuffet. det verste er at det er jeg som får skylden i hans øyne og blir den som ikke bryr seg. Det er dette som er det verste. At du blir syndebukken og "mamma vil ikkje vera med meg" Ring bv eller politiet, berre for å rådføra deg?
Alja Skrevet 9. november 2013 Forfatter #19 Skrevet 9. november 2013 Dette er ein situasjon eg kjenner på kva 14. dag så eg veit akkurat kva du går gjennom. Det er dyrt å reisa til Troms og du brukar mykje tid på det. 1. Det han har gjort her er ikkje lov i henhold til barnelova § 43 avsnitt 4 Sjå og på § 43 avsnitt 5. Den kan hjelpa deg i neste omgong (om du ønskjer delt foreldreansvar) Barnelova §44! Når alt dette paragraf greiene er unnagjort (du kan sjå på Barnelova når du kjem heim att) så vil eg råda deg slik som Ab ovanfor. Ha all kommunikasjon mellom deg og barnefar skrifteleg. ALL! Alt tenkelege. Du veit aldri når du vil få brukt for det. Utskrift av mobilloggen din vil du ikkje hos andre enn politiet, men du kan jo senda sms til mailen din og skriva dei ut. Altså; eg står ofte på Gardermoen medhjartet i halsen og lurar på om eg får overlevert sonen min ( eg har hovudomsorgen, far har samværsrett). Kvar gong har eg fått det skrifteleg at han skal overlevar sonen min til meg. Det har hittil skjedd, men hadde det ikkje det så hadde eg gått til politiet og anmeldt han. Kjenner du ingen i troms som kan hjelpa deg? Skulle ønska eg budde i troms så kunne eg hjelpt deg..... http://www.lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7 tusen takk for så utfyllende svar. jeg har ingen særlige autoritære personer her i tromsø. jeg har min mor og søster, men de blir behandlet likedan av disse folkene.....
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. november 2013 #20 Skrevet 9. november 2013 tusen takk for så utfyllende svar. jeg har ingen særlige autoritære personer her i tromsø. jeg har min mor og søster, men de blir behandlet likedan av disse folkene..... Men veit du kva; då må du faktisk ringa til politiet. Ring dei og forklar situasjonen .tlf 02800
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå