Gå til innhold

Dusje i badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bare har badekar og ikke dusj? Syns liksom ikke jeg kan bruke all plassen på badet til å ha både badekar (hjørnekar) og i tillegg dusj! Likevel er jeg skeptisk til å dusje i badekaret. Dere som evt. gjør det: Blir det mye vann utover på gulvet? Mer fukt på badet? Har dere vegg/dusjforheng? Fornøyd/ikke fornøyd med løsningen?

At det skal være så vanskelig å få bestemt seg!! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyssingen
Skrevet

Bruker dusjforheng, blir en del vann på badet uansett. I tillegg til at det er noe dritt å stå og dusje i et badekar. Vil mye heller ha bare dusj. Man må jo uansett dusje før man bader, så dusj er det man bruker mest.

Skrevet

Man må jo uansett dusje før man bader

huh?

Anonymous poster hash: 47d01...9d7

• Liker 31
Skrevet

Enten må man ha vegg på badekaret, eller kjøpe dusj med dyp bunn.

Anonymous poster hash: 6b7de...18e

Gjest Hyssingen
Skrevet

huh?

Du dusjer deg jo ren før du legger deg i badekaret!

• Liker 1
Skrevet

Du dusjer deg jo ren før du legger deg i badekaret!

Nei?

• Liker 28
Gjest Hyssingen
Skrevet

Nei?

Da kalles det ikke bading. Da kalles det full kroppsmarinering i svette, tåfis, død hud og deodorantrester. Kan like gjerne bade i en sølepytt liksom.

• Liker 3
Skrevet

Da kalles det ikke bading. Da kalles det full kroppsmarinering i svette, tåfis, død hud og deodorantrester. Kan like gjerne bade i en sølepytt liksom.

Når man ligger i varmt vann en stund er det mye mer som løser seg opp fra huden enn når man dusjer. Jeg vasker av meg etter badet, ikke før.

• Liker 39
Skrevet

Jeg liker ikke å ha dusj i badekaret. Men jeg opplever ikke at det blir så veldig vått, spesielt ikke med dusjdør. Likevel, det er glatt og kavete med dusj i badekar.

• Liker 1
Skrevet

Hmm nei, ikke for oss som dusje minst en gang om dagen i hvert fall!

Finns ikke noe bedre enn å kaste seg oppi et varmt, deilig badekar når man er dødssliten. Da gidder jeg ikke ødelegge det hele med å STÅ og dusje først, det tar liksom bort noe av effekten.

MEN, jeg vasker meg alltid veldig grundig i dusjen etterpå. Blir jo egentlig renere av det også, når døde hudceller etc har fått løst seg skikkelig opp etter en stund i et varmt badekar.

• Liker 8
Gjest Hyssingen
Skrevet

Hmm nei, ikke for oss som dusje minst en gang om dagen i hvert fall!

Finns ikke noe bedre enn å kaste seg oppi et varmt, deilig badekar når man er dødssliten. Da gidder jeg ikke ødelegge det hele med å STÅ og dusje først, det tar liksom bort noe av effekten.

MEN, jeg vasker meg alltid veldig grundig i dusjen etterpå. Blir jo egentlig renere av det også, når døde hudceller etc har fått løst seg skikkelig opp etter en stund i et varmt badekar.

Da gjør vi det bare forskjellig. Jeg liker å bruke noen sekunder på å dusje kroppen før jeg bader. Syns tanken på å skvalpe rundt i kroppsrester er en lite avslappende tanke.

Men jeg har ikke for vane å dusje/bade mere en èn gang om dagen da. Da tror jeg huden min hadde skrumpet og tørket inn :fnise:

Skrevet

Vi har dusj i badekaret, og en skyvedør i glass som holder vannet borte. Denne kan skyves og legges inntil veggen når man ikke dusjer. Det fungerer helt fint her, og det er deilig å ha både dusj og badekar.

Jeg pleier ikke å bade hvis jeg egentlig trenger en dusj, det kommer i tillegg. Bader for å slappe av, ikke for å vaske meg.

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar! Ikke lyst til å angre på valget mitt heller.. Ser at det kan bli hakket mer kavete å "klatre oppi" et badekar i stedet for å skride inn i en dusj. Har jo mest lyst på begge deler, men også lyst til å ha plass til andre ting der inne også.. Liker den åpne følelsen i badekar, så ikke så lysten på å kle den inn med en dør over hele. En liten glassvegg kan funke, dog!

Skrevet

Du kan ha badekar med sånn glassdusjdør på siden istedetford dusjforheng. Det er ingenting positivt med dusjforheng, men sånne glassdører funger fint!

Anonymous poster hash: d5ca8...57a
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt dusj i badekaret de fleste stedene jeg har bodd og trives godt med det :)

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Ang dusjforheng, man tar det på innsiden av badekaret når man dusjer. Lar du det henge på utsiden så hjelper ikke forhenget noe som helst.

Kjøp sånn badekar som er flatt i dusjdelen, da slipper du å seile rundt son en kylling på rullebrett! Hadde jeg hatt et badekar jeg kunne stå trygt i, så hadde jeg ikke klagd på dusjbadekaret mitt i det hele tatt.

Stod nettopp i dusjbadekaret og tenkte på denne tråden :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ang dusjforheng, man tar det på innsiden av badekaret når man dusjer. Lar du det henge på utsiden så hjelper ikke forhenget noe som helst.

Kjøp sånn badekar som er flatt i dusjdelen, da slipper du å seile rundt son en kylling på rullebrett! Hadde jeg hatt et badekar jeg kunne stå trygt i, så hadde jeg ikke klagd på dusjbadekaret mitt i det hele tatt.

Stod nettopp i dusjbadekaret og tenkte på denne tråden :fnise:

Kan ikke fordra dusjforheng! Har mareritt etter å ha dusjet på hoteller der forhenget klistrer seg til kroppen.... Iiiik! Hihi.. Men en sånn glassdør er supert!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...